خشم کاربران ایرانی از دستور «باید ببازی» به علیرضا کریمی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

گزارش اختصاصی رنگین کمان

به تازگی فیلمی از کشتی علیرضا کریمی، کشتی‌گیر ایرانی در مسابقات کشتی زیر ۲۳ سال در لهستان منتشر شده که در آن (با اینکه علیرضا کریمی از حریف روس خود پیش است) صدای مربیان این کشتی‌گیر شنیده می‌شود که به او می‌گویند “باید ببازی علیرضا.”

کریمی در صورت غلبه بر نماینده روسیه، در گام بعدی باید به مصاف کشتی‌گیری از اسرائیل می‌رفت. صدای واضحی از کنار تشک، او را به باختن دعوت می‌کند و کریمی نیز با خوردن فتیله‌ پیچ‌های متوالی مغلوب می‌شود.

در حالی که مسئولان تیم ایران تصمیم گرفته بودند علیرضا کریمی بهتر است در همان دور اول ببازد که در دورهای بعد به کشتی‌گیر اسرائیلی نخورد، روند مسابقات طوری پیش رفت که علیرضا کریمی برای کسب عنوان سوم باید با کشتی‌گیر اسرائیلی یوری کالاشنیکوف روبرو می شد که بناچار از رفتن روی تشک خودداری کرد و مدال به حریف او رسید.

در پایان مسابقات این وزن، روسیه به قهرمانی رسید و نماینده اسراییل روی سکوی سوم ایستاد. کشتی‌گیر ایرانی هم از دور مسابقات حذف شد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی به خصوص شبکه اجتماعی توئیتر، با راه‌اندازی هشتگ باید_ببازی خشم خود را نسبت به این موضوع نشان داده‌اند. هزاران کاربر شبکه‌های اجتماعی، سیاست نظام جمهوری اسلامی در عدم مبارزه با ورزشکاران اسراییلی را باعث صدمه ورزشکاران ایرانی و تیم‌های ملی دانسته‌اند.

برخی از توئیت‌های منتشر شده کاربران:
عطا صادقی می‌نویسد:
شک ندارم دو تا تصویر تو تاریخ ورزش جمهوری اسلامی، به عنوان لکه‌ی ننگ باقی می‌مونه.
یکی روزی که زن‌های سوری رو راه دادن تو استادیوم و زن‌های خودمون رو نه و به‌شون گفتن اگه می‌خواین بیاین تو پرچم سوریه بگیرید دست‌تون.
یکی هم #باید_ببازی علی‌رضا کریمی تو کشتی.

کاربر دیگری با نام ایارامندی می‌نویسد:
همون اول که محل تولدمون افتاد ایران، یه مربی از کنار تشک زندگی داد زد #باید_ببازی

کاربری به نام امید توشه نوشته است:
کاش یک جواب درست در پاسخ به این سوال بود؛ «چرا فلسطینی‌ها با اسراییلی‌ها رقابت می‌کنند و ما، نه؟»

پناه فرهادبهمن، خبرنگار بی‌بی‌سی هم نوشته است:
#باید_ببازی علیرضا! ما هم با تو باخته‌ایم! عمری است باخته‌ایم. تو امشب نماد همه تناقض‌ها و سوال‌های بی‌جواب یک نسل سوخته‌ای…

ساعتی پس از این رویداد، علیرضا کریمی در اینستاگرام به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: “آخرین سنگر سکوته حق ما هم هیچ وقت گرفتنی نیست”.

در زیر این پست علیرضا کریمی نیز هزاران ایرانی با حمایت خود از وی نسبت به سیاست‌های جمهوری اسلامی انتقاد کردند.

منع مسابقه کشتی‌گیران ایرانی با حریفان اسرائیلی از سال‌های پس از انقلاب صورت می‌گیرد. در این سالها ورزشکاران ایرانی فقط باید دعا می‌کردند که به حریفی از اسرائیل برخورد نکنند چرا که پیش از شروع مسابقه بازنده بودند. برای اینکه رسما گفته نشود ایران از مسابقه با ورزشکاران اسرائیلی خودداری می‌کند از انواع ترفندها استفاده شده است: برداشتن هم‌زمان دو قرعه و انداختن یکی از آنها اگر به نام اسرائیل خورده بود (در کشتی)، بیماری و مصدومیت‌های ناگهانی و حتی ارائه گواهی پزشکی، باختن عمدی به حریف برای پرهیز از مسابقه بعدی با ورزشکار اسرائیلی و حتی پرهیز از اعزام ورزشکاری که احتمال داشت مجبور شود با ورزشکاری اسرائیلی مسابقه دهد.

خشم کاربران ایرانی از دستور «باید ببازی» به علیرضا کریمی

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.