خروج انگلستان از اتحادیه اروپا را باید خوش دید یا به فال بد گرفت: کیومرث

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اینگلیس یکی از و شاید تنها کشور های دنیا است که به استعمار گری به مفهوم امروزی ان معنای واقعی بخشید . یعنی که نه تنها بر سر نوشت سیاسی کشور تحت قیمومیت اش سلطه بست, بلکه با حضور مستشاران سیاسی -نظامی خود جهت نظارت بر صوابدیدهای کشور تحت سلطه و نیز با کمک رایزنهای فرهنگی , فرهنگ سیاسی-اجتماعی اش را نیز عرضه کرد. به عبارتی دیگر , کوشش برای دگرگون کردن آداب و سنتهای آن کشور و تبدیل آ ن به اؤستانی ضمیمه . وبه دنبال همین طرح و آینده نگری بود که نهایتا مرز هایش را به روی شهروندان کشورهای تحت سلطه باز کرد . اینچنین شد که اینگلیس تبدیل به کشوری چند ملیتی ,ولی جدا از اینگلیسی ها گشت . شرایطی که هیچگاه به نفع خارجی ها تغییر نکرد و همواره ,و هنوز هم , مرزهای بین اینگلیسی ها و دیگران موضوع بررسی های برتری طلبی و نژاد پرستی در این کشور است. و اتفاقا , یکی از انگیزه ها و علل خروج این کشور از اتحادیه اروپا نیز همین موضوع است , یعنی عدم پذیرش لایحه های مهاجرتی و پناهندگی مطروحه در توافقنامه اتحادیه اروپا.
آیا این بدین معنا است که اینگلسیها نژاد پرست تر از سابق شده اند ؟ به گمان من نه . همچنان برتری طلبند ولی با این تفاوت که امروزه توان محافظه کاران و راست گرایان ارو پا و خاصه اینگلیس قدرتمند تر , عریان تر و بی حیا تر شده است , شگردی که نئو لیبرال آمریکائی از آن پرده برداری کرد و حتا گروه ایرانی تبار آن مانند رفسنجانی, روحانی را در مقابل خامنه یی قرار داد.
خب , سرنوشت آینده اتحادیه اروپا به چه صورت خواهد شد ؟ اگر روال جدائی طلبی به گونه اینگلیسی آن پیش رود , اروپا پوشش قاره ای خود را خواهد درید و به جز چند کشور غنی و سر نوشت ساز اروپای مرکزی و شمالی مثل آ لما ن , ایتالیا , فرانسه و شاید سوئد و دانمارک ( اگر همچنان در اتحادیه باقی بمانند )آ نچه که میماند ورشکستگی چندین کشور فقیر تازه وارد خواهد بود. جنایتی که نطفه تولیدی سیستم سرمایه داری است که امروزه در پوشسش نئولیبرالی آن حتا مورد پذیرش بخشی از روشنفکران چپ نیز شده است . البته سلاح این گروه توجیه گرا , که مجهز به ابزار تئو ریک ایدلوژی نیز میباشند,جایگزین کردن شکل سوسیال دموکراسی آن که ظاهرا کنترل محدود سرمایه و بخشا تحت نظارت دولت میباشد است غافل از اینکه سوسیال دمکراسی خود مدافع و توجیه گر خجالتی سرمایه داری آینده نگر است .
کیومرث

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.