«جنگ شدیدی میان طالبان و داعش در ننگرهار درگرفته است»

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

150707155241_afghanistan_new_map_nangarhar_640x360_f_nocredit

مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان می‌گویند که جنگ شدیدی میان طالبان و نیروهای وفادار به گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در ولسوالی‌های اچین و بتی کوت این ولایت درگرفته است.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، روز چهارشنبه ١۶ جدی (دی) به بی‌بی‌سی گفت که در اثر این درگیری‌ها در هر دو ولسوالی، حدود ٣٠ تن از نیروهای دو طرف کشته و تعدادی دیگر هم زخمی شده‌اند.

به گفته آقای خوگیانی این درگیری هنوز ادامه دارد.

آقای خوگیانی شمار کشته‌های داعش در ولسوالی بتی‌کوت را ١٧ نفر عنوان کرد و گفت که ٧ نیروی وابسته به داعش نیز در ولسوالی اچین کشته شده‌اند.

سخنگوی والی ننگرهار گفت که چند تن از فرماندهان این نیروها نیز در میان کشته‌ها هستند.

شماری از ساکنان این دو ولسوالی نیز از وقوع درگیری سخت میان نیروهای طالبان و داعش در این منطقه خبر داده‌اند.

این ساکنان می‌گویند که تعدادی غیرنظامی نیز در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند اما مقام‌های رسمی تا کنون این خبر را تایید نکرده‌اند.

با این حال مقام‌های کلینیک ولسوالی غنی‌خیل در همسایگی اچین به بی‌بی‌سی گفته‌اند که سه نفر از زخمی‌های درگیری در ولسوالی اچین که به این کلینیک منتقل شده بودند، جان خود را از دست داده‌اند.

این مقام‌ها گفته‌اند که یکی از این قربانیان کودک بوده است.

از سوی دیگر هم‌زمان با شدت یافتن درگیری میان طالبان، داعش و نیروهای دفاعی افغانستان و بالا گرفتن انتقادها از دولت، معصوم استانکزی، سرپرست وزارت دفاع این کشور به ولایت لغمان در همسایگی ننگرهار رفته و از ایجاد یک کندک (پادگان) نظامی جدید در شرق افغانستان خبر داده است.

آقای استانکزی روز چهارشنبه در لغمان گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با تمام گروه‌های مسلحی که علیه دولت بجنگند، مبارزه خواهد کرد.

تلفات شورشیان در هلمند

در همین حال فرمانده پلیس ولایت هلمند به بی‌بی‌سی گفته است که در اثر عملیات هوایی در ولسوالی مارجه این ولایت، ده‌ها شورشی طالب کشته یا زخمی شده‌اند.

عبدالرحمن سرجنگ گفت که در این عملیات که عصر روز گذشته انجام شد، مخفی‌گاه‌های طالبان هدف قرار گرفت و تاکنون کشته شدن دست کم ٢٠ نیروی طالب در این حمله تایید شده است.

آقای سرجنگ افزود نیروهای امنیتی افغان در دو روز گذشته ده‌ها حلقه مین کارگذاری‌شده در مسیر ولسوالی مارجه را پاکسازی کرده‌اند.

جاده منتهی به ولسوالی مارجه از حدود دو ماه پیش بر روی رفت‌وآمد مردم بسته بود.

 

BBC

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.