جلسه بحث آزاد موضوع: ضرورت همسازی جمهوری‌خواهان دموکرات و لائیک-سکولار ایران‎

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

میزگرد مشترک پنج نهاد جمهوری خواه و لائیک ایران
موضوع: ضرورت همسازی جمهوری‌خواهان دموکرات و لائیک-سکولار ایران‎
سخنرانان: آلن اکباتانی : تحلیلگر و کنشگر سیاسی جمهوریخواه
امیرحسین لادن: راهبر اندیشکده آگاهی و شناخت
گرداننده جلسه: اسفندیار خلف عضو نهاد راهبردی حزب جمهوری‌خواه سوسیال دموکرات و لائیک ایران
تهیه شده توسط تلویزیون اینترنتی رنگین کمان بنیاد آزادی اندیشه و بیان ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۲

اندیشکده آگاهی و شناخت
حزب آزادی و رفاه ایرانیان ( آرا)
حزب جمهوریخواه سوسیال دموکراتیک و لاِئیک ایران (عضو جبهه ملی ایران)
صدای زنان سوسیال دموکرات ایران
همگرایان سوسیال دموکراتیک ایران

مطالب مرتبط با این موضوع :

4 پاسخ

  1. درود بی پایان به جناب آقایان اکباتانی ولادن ،نظرات بسیار عالی و مبسوط راه گشائی در سیاست تاریک امروز ایران بود ، راه حل و راهنمائی وبر نامه روشن برای کلیه نیرو های سیاسی جای بسی تشکرو سپاسگزاریست . همچنین جناب آقای دکترحسین موسویان که پیشنهاده بی بدیل کنگره ملی ، جبهه ملی ایران را ارائه داده و میدهند بینهایت سپاس و تشکر فراوان دارند . پیروز ملت ایران و پیروز جبهه ملی ایران . زندباد آگاهی ، زند باد آزادی ، زندباد استقلال ملی . محمد عباسی

    1. آقای عباسی، آنقدر هول شدی که عباسی را هباسی نوشتی! در هر حال تنها راه همخراهی همه ی ایرانیان است به غیر از تجزیه طلبان و فدرالیستها. البته نمنت هم فدرالیست هستمن. اما نه برای امروز ایران. هر گاه در هعمسایگی ما افغانستانی و پاکستانی و ترکیه ای همانند بلژیک و اتریش و فرانسه و لهستان و سوئیس و لوزامبورگ و ایتالیا و… شدند آنگاه من هم فدرالیستیم را پدیدار خواهم کرد. مرگ بر اسلام و لعنت بر پیامبر و علی و ائمه و معصومین جنایتکار و آتش بر قرآن و مسجد و حسینیه.
      ریدم به ریش رهبری
      جانی تر از پیغمبری

  2. آیا میشود روزی که جمهوریخواهان و مشروطه خواهان سر یک میز و دور یک میز بنشینند و با هم تصمیم بگیرند که دشمن هم نباشند و به هم احترام بگذارند تا شاید یک جمهوریت در کار همشان پدید بیاید برای آزادی ایران ؟ نه؟! و در سایت گویا کسی که بعدا دریالفتم طرفدار پادشاهی بود نظری نوشته بود در مورد شعری از هادی خرسندی به نام «اندیشه آزاد» و من پاسخی برایش نوشتم که گویا منتشر نکرد. آن پاسخ این است:

    سپاسگزار از هادی خرسندی و فرخنده و پیروز باد آزادی این عزیز تر از جان توماج یگانه! بله ایکاش شجریان زنده بود. و ای کاش فرزندش جنمی میداشت همچو پدرش. شاید هم: هر کس به قدر فهمش فهمید مدعا را! توماج یک آفریننده راه و چاه است و راهنمای سوراخ موش. جانم فدایت ای توماج ِ تو ماچ. و پاسخی به «اندیشه آزاد»: ارجمندا بدان که کشوری آفت زده و اسلامزده و ذلیل که حتا محمدرضا شاه با همه ادعای مدرن بودنش خودش را اسلامپناه میداند و میگوید حضرت عباس را در خواب دیده و نظرکرده ی اهل بیت است، احرام میبندد و به حج میرود و…تو از فیلسوفانش و هنرمندان و روشنفکرانش چه توقعی داری. ایران راهی ندارد مگر عبور از این نجاستگاه و نجاسکده ی اسلام و تشیع و بیرون رفتن از این مزبله! فقط! بله کسانیکه ح.دشان را را روشنفکر میدانستند رفتند جلو خمینی زانو زدند و دست نجس و آلوده به خون بیش از سیزده قرن را بوسیدند و لیسیدند! بدبختانه شاه و شیخ همدیگر را پروریدند. هر یک دیگری را نی
    رو داد. گفته میشود که همینک شاهزاده رضا پهلوی برای مسافرت از زیر آن کتاب نحس و نکبت قرآن رد میشود. اگر راست نیست آنرا اعلام کند!
    بفرمائید این آدرس و این شعر و این نظرات!
    news.gooya.com/2023/11/post-81512.php

  3. مهنمترین دلیل ماندن این رژیم اسلام ضد بشر همین اپوزیسیون نادان است. همین آقای شریعتمداری ست! تا زمانی که اپوزیسیون همراه و همدست و متحد به دور اصول زیر نباشد همچنان نقضه قوت این حکومت محسوب می شود.: تمامیت ارضی بدون لکنت زبان، حکومت مقتدر مرکزی بدون اما و اگر، پرچم شیروخورشید (این پرچم ارث هیچ کسی نیست و مثل خود ایرذان است و مال همه است). احترام به اقوام و جبران خسارتها به آنها. قبول صددرصد رفراندوم و تعهد به آن و سپردن داوری بدست صندوق رای بین حکومت جمهوری ایران و یا حکومت پادشاهی مشروطه ایران. در این صورت ما که در ایران هستیم از جنب و جوش شماها نخواهیم هراسید و به میدان خواهیم آمد. بزرگترین عیب اپوزیسون ملی چه جمهوریخواه و پادشاهی خواه رخنه دادن و اجازه دادن به تجزیه طلبان و فدرالیستها بود در بین خودشان. و هم عدم احترام به یکدیگر. در میان طرفداران پادشاهی و جمهوریخواهان لمپن هائی بوده و هستند، بیمارانی بوده و هستند، انگشترسانانی بوده و هستند فحاشانی بوده و هستند که کسی جلوشان را نگرفت و شد همان چیزی که نمی بایست میشد. این آقای شریعتمداری همه چیز را می گوید اما اصل ماجرا را نمیگوید. واژه های اتنیکی و تجزیه طلبانه را مردم ایران در تمامیت و دست کم اکثریت مطلقش بر نمی تابد. بر ای همین است که غرب، آمریکا و اروپا تا کنون نتوانسته روی این اپوزیسیون حساب باز کند. همچنانکه مردم ایران از تجزیه طلبی و جنگ داخلی میترسند غرب هم میترسد. اگر این آقای شریعتمداری راست میگوید تجزیه طلبان را از دور خودش براند از همه ی جمهوریخواهان ملی دعوت کند از مشروطه خواهان هم دعوت کند. همگی منسجم شوند. آنگاه غرب هم روی آنها همچون مردم ایران حساب باز خواهد کرد. در غیر این صورت آش زهرآگین همین است و کاسه ی پر از سم هم همین . عبدالله مهتدی ضیا صدرالاشرافی و دیگران و عقرب دوانیدن ایران اینترناشنال با پر و بال دادن به تجزیه طلبان ضد ایرانی در برنامه هایش و نشان دادن پرچم های ضد ایرانی همه ی ما و از جمله خانواده ی خود من که از اقوام هستیم را ترساند. اینرا توجه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.