جزئیات تیراندازی در پادگان کهریزک/ 4 نفر کشته و 8 تن زخمی

جزئیات تیراندازی در پادگان کهریزک/ 4 نفر کشته و 8 تن زخمی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

جزئیات تیراندازی در پادگان کهریزک/ 4 نفر کشته و 8 تن زخمی

به گزارش بی بی سی فارسی:

یک سرباز در میدان تیر پادگان آموزشی کهریزک تهران به روی همقطاران خود آتش گشود و باعث کشته و مجروح شدن چند نفر شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی پایگاه هوایی شهید لشگری (مهرآباد، تهران)، این تیراندازی که امروز یکشنبه ۱۵ مرداد رخ داده، چهار کشته و هشت مجروح به جا گذاشته است. یکی از مجروحان حادثه، پایور (کادر ثابت-غیر وظیفه) بوده است.

در بیانیه کوتاه روابط عمومی پایگاه هوایی شهید لشگری گفته شده که مجروحان این حادثه “سریعا به منظور مداوا به نزدیکترین مرکز درمانی اعزام شدند و علت این حادثه توسط تیم ویژه بازرسی در دست بررسی است.”

در این بیانیه همچنین آمده: “گفته می‌شود این اتفاق احتمالا به دلیل مشکلات روحی روانی سرباز ضارب یا چرخش ناگهانی سلاح به وقوع پیوسته است.”

غلامعباس ترکی دادستان نظامی استان تهران ساعاتی بعد از حادثه گفت: “ساعت ۱۲.۲۰ دقیقه ظهر امروز(یکشنبه) سرباز وظیفه دوره آموزشی نیروی هوایی ارتش، در خط آتش میدان تیر مرکز آموزش کهریزک، در اقدامی جنون‌آمیز با شلیک گلوله تعدادی از هم خدمتی‌ها و عوامل یگان را هدف قرار می‌دهد.”

“بر اثر این تیراندازی، سه سرباز کشته، هفت سرباز دیگر به همراه مسئول آموزش سربازان مجروح شدند که بلافاصله مجروحان به همراه دو سربازی که دچار شوک شده بودند، به بیمارستان منتقل می‌شوند.”

ساعاتی پیشتر اما خبرگزاری مهر از عبدالله مینویی، مدیر داخلی بیمارستان شهدای هفتم تیر نقل کرده بود که سرباز مهاجم و یک نفر دیگر قبل از رسیدن به بیمارستان جان باخته بودند: “ده سرباز زخمی به این بیمارستان منتقل شده بود که دو نفر جان خود را از دست داده و هشت نفر به بیمارستان دیگری منتقل شدند.”

پیشتر خبرگزاری مهر گزارش کرده بود که دو سرباز و یک سرگرد در بین کشته‌شدگان هستند و سرباز مهاجم کشته شده است.

دادستان نظامی استان تهران تایید کرد که سرباز مهاجم در زد و خورد کشته شده و “بازپرس ویژه قتل بلافاصله به محل اعزام شده است.”

بیست روز پیش در حادثه‌ای مشابه، یک سرباز وظیفه در پادگان آبیک در استان قزوین هم خدمتی‌های خود را به رگبار بست، سه نفر را کشت و هشت نفر را زخمی کرد.

سرباز ضارب در آن حادثه پس از تیراندازی اقدام به خودزنی کرد و وضعیت او وخیم گزارش شد.

روابط عمومی ارتش ابتدا دلیل آن اتفاق را “سهل‌انگاری” و بعد “جنون آنی (سایکوز گذرا)” اعلام کرد.

براساس برخی گزارش‌ها حمله سرباز پادگان آبیک پس از آن اتفاق افتاد که درخواست مهاجم برای انتقال به زادگاهش رد شده بود.

سال پیش نیز یک سرباز وظیفه کانون اصلاح و تربیت در یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد، سه نفر را به رگبار بست و بعد خود را کشت.

بر اساس تحقیقاتی که در ایران انجام شده، حمایت اجتماعی و وضعیت خانوادگی، سوء مصرف مواد، سابقه بیماری‌های روان (بخصوص افسردگی) از عوامل تعیین کننده بیماری‌های روان یا خودکشی در نیروهای وظیفه ایران است.

خودکشی یا خودزنی در نیروهای وظیفه ایران بیشتر در افراد جوانتر (بخصوص زیر ۲۳ سال)، کسانی که تحصیلات کمی دارند (مثلا در حد راهنمایی) و افراد مجرد دیده می‌شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان:

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روابط عمومی پایگاه هوایی شهید لشکری کهریزک تهران جزئیات حادثه تیراندازی امروز را اعلام کرد.

بنابه این گزارش در پی حادثه تیراندازی در میدان تیر آموزشی کهریزک تهران متاسفانه 4 تن از سربازان کشته و 8 تن دیگر مجروح شدند که یکی از مجروحین از کارکنان پایور است.

این گزارش می‌افزاید: مجروحین این حادثه سریعا به منظور مداوا به نزدیکترین مرکز درمانی اعزام شدند، علت این حادثه توسط تیم ویژه بازرسی در دست بررسی است و اخبار تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام خواهد شد.

گفته می‌شود این اتفاق احتمالا به دلیل مشکلات روحی روانی سرباز ضارب و یا چرخش ناگهانی سلاح به وقوع پیوسته است.

جزئیات تیراندازی در پادگان کهریزک/ 4 نفر کشته و 8 تن زخمی

جزئیات تیراندازی در پادگان کهریزک

یک سرباز در پادگان کهریزک چهار نفر را کشت

یک سرباز چهار هم خدمتی خود را کشت

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.