تظاهرات در حمایت از پناهجویان در مرز اتریش و ایتالیا به خشونت کشیده شد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

صدها نفر در اعتراض به تصمیم اتریش برای بستن مرز مشترک خود با ایتالیا در برنر(Brenner) در این منطقه تظاهرات کردند که با دخالت پلیس ایتالیا به خشونت کشیده شد. اتریش تهدید کرده که اگر ایتالیا تدابیری را برای کنترل پناهجویان به کار نبندد، تصمیم خود را مبنی بر مسدود کردن گذرگاه برنر عملی خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی ایتالیا گزارش داده که در تظاهرات عصر روز شنبه هفتم ماه مه، دو پلیس زخمی شدند و یک خودرو پلیس نیز به آتش کشیده شد. همچنین پلیس ایتالیا چندین معترض را بازداشت کرده است.

REUTERS

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، روز شنبه، تصمیم اتریش را در بستن مرز خود با ایتالیا به بهانه جلوگیری از ورود پناهجویان، یک “فاجعه سیاسی” خواند.
گذرگاه مرزی برنر چهارراه حیاتی برای حمل و نقل اروپاست و جنوب و شمال این قاره را به هم متصل می‌کند، به طوری که روزانه 2500 کامیون و 15 هزار خودرو از این گذرگاه عبور می کنند.

REUTERS

تصمیم اتریش برای بستن این مرز، درحالی است که قرار است این کشور در سال 2016 حدود 37 هزار و پانصد پناهجو را در خاک خود بپذیرد، اما با گذشت فقط چهار ماه از سال میلادی جاری، نیمی از این سهمیه اتریش استفاده شده است.

REUTERS

پنج شنبه گذشته، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، از کشورهای اروپایی خواسته بود که به جای بستن مرزهای خود و “بازگشت به ناسیونالیسم” به فکر “دفاع از مرزهای اتحادیه اروپا” باشند.
از هنگام بسته شدن مرز کشورهای حوزه بالکان به روی پناهندگان و امضای توافق میان ترکیه و اتحادیه اروپا درباره بازگرداندن پناهجویانی که به یونان می رسند، ایتالیا به اصلی ترین مقصد پناهجویانی تبدیل شده که رؤیای رسیدن به اروپا را دارند.

REUTERS
rfi

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.