تبدیل انتخابات به رفراندم ملی: امیر رضا صیاد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

سابقه یک بحث

با سلام و احترام
اخیرا بعضی از فعالین سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری به روشی روی آورده اند که میتوان آن را ( نه بزرگ به انتخابات و تحریم) نامید و خلاصه آن اینست که انتخابات را به رفراندم تبدیل کنیم.
این گفتمان قسمتی از بحثهای (مردمرایی) یا دموکراسی در ایران فردا بوده که مقالات آن دروبلاگی به همین نام و نیز در سایتهای گویا ، زمانه ، سایت آقای نوریزاد و غیره منتشر شده اند.
با مروری بر دلایل موفق بودن این گزینه متوجه خواهیم شد که آنچه مورد غفلت این دوستان محترم واقع شده نحوه و زمان مناسب و کارآمد برای استفاده از این روش است. دلیل اصلی اینست در هنگام گزینش رئیس جمهور که از بین چند نفر و نهایتا دو نفر اصلی بطریقه مهندسی میشود حد اکثر نتیجه ای که از نه بزرگ عاید میشود چیزی است مانندانتخاب ۸۸ .
درست است که برنده اصلی انتخاب ۸۸ باز هم جنبش مردمی بود ولی خساراتی که در مجموع به مملکت وارد شد واقعا جبران ناپذیرند. در انتخابات ریاست جمهوری تنها میتوان به وجه آموزشی و آماده نمودن جامعه برای استفاده از آن در سایر انتخابات اعم از شوراها ، مجلس ، اصناف و کانونهای تخصصی اهتمام نمود . بدیهی است این روش در انتخابات پیش رو در مورد شوراها مفید است همانطور که در انتخابات مجلس و خبرگان فعلی نسبتا نتیجه بخش بود . ذیلا لینک مربوط به همین موضوع را خدمتتان ارسال میکنم .اگر مایل بودید در این مورد بیشتر خواهم نوشت.

http://mardomray.blogspot.ca/

با احترام

امیر رضا صیاد

مطالب مرتبط با این موضوع :

2 پاسخ

  1. دوباره این خانم شیرن عبادی حرف زده. حیف از آن جایزه ی نوبل که این خانم درش حلوا ریخت! این خانم با آن پشتوانه ی عظیم می توانست منشاء اثری بی مانند باشد. اما بیهود بر باد رفت. خانم اروپایی شد. آنهایی که به نحوست کمک کردند و از میان گردان و دلاوران زن ایرانی این خانم را پیشنهاد کردند باید از خودشان خجالت بکشند.

  2. واقعا این استاد از تهران درست نوشته. این خانم شیرین عبادی در جایزه اش ر..ید. ایشون برعکس تمامی ادعاهایش فقط دلش میخواست جایزه بکیره. همین! البته تمامی گناهان به گردن دوست عزیزش جناب حاج عبدالکریم لایهیج است که این زن را با پاترتی بازی صاحب جایزه نوبل کرد. واقعیتش این است که مادر بزرگ من خیلی بیشتر از این خانوم سزاوار جایزه نوبل بود. شما فقط فکرش را بکنید که یک زن سزاوار این جایزه را گرفته بود. آنوقت به ایران بر گشته بود و اصلا تبدیل به یک رهبر اپوزیسیون شده بود. ما یک سکنیه بگم داشتیم که از قم به خانه پدر بزرگ من آمده بوده و حالا هم هنوز هست یک ماه پیش وقتی یکی از تلویزیون های ماهواره ای شیرین عبادی را نشون میداد حتا این زن بیسواد می گفت بابا جون هزار حیف که این جایزه را به تو دادند. اگه به منوم میدادند بهتر از تو عمل می کردم. دیدم واقعا درست میگه. خب زن حسابی تو با جایزه مصونیت داشتی میخواستی برگردی بیایی ایران کی جرات داشته به تو دست بزنه. خوب ما حتما اگر اماممون خمینی باشه٬ دکترمونم شریعتی باشه٬ ماه تابانمونم مریم رجوی باشه خب البته که جایزه نوبلمونم باید شیرین بگوم باشه. آریه تو اون جایزه ر..یدی خانم شیرین عبادی. شاید هم بی تربیتی باشه اما این بی تربیتی و بی نزاکتی و بی ترتیبی تو این بی ادبی رو هم تقاضا می کنه. عاقبتت به خیر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.