بیاینه همبستگی ملی جمهوریخواهان ایران: هشدار در باره بن بست برجام

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

 

همانطور که در بیانیه های قبلی هشدار دادیم “برجام” [مخفف برنامه جامع اقدام مشترک که در واقع توافق وین است که با رای شورای امنیت در سازمان ملل ثبت گردید] راه حل بحران هسته ای ایران نیست. سیاست هسته ای که رژیم جمهوری اسلامی طی سالهای متمادی پیش برد امروز با بن بستی مواجه شده که قابل پیش بینی بود.

جمهوری اسلامی بجای اینکه بدنبال پیدا کردن راه حل واقعی و قبول واقعیتها و پاسخ دادن به نیازهای ملت ایران درون گرا باشد در ضعف مفرط، ترجیح داد با قبول تعهدات بسیار در برجام راه حلی برای خارج شدن از بحران های اقتصادی پیدا کند. برجامی که تحت نظر مستقیم رهبری نظام با عنوان “نرمش قهرمانانه” مذاکره و تصویب شد.اکنون  در آستانه یکسال بعد از مرحله اجرا، با وجود قبول تعهدات بسیار سنگین برای جمهوری اسلامی ایران ابعاد بن بستها تنگ تر شده اند و به نتیجه ای که بخشی از رژیم مبلغ آن بود ـ یعنی حل مشکلات اقتصادی و مشارکت با کشورهای غربی-نیانجامید.

با توجه به ماجراجوییهای ایران و عربستان در خاورمیانه وضعیت حتی از سال پیش نیز بدتر شده است. اکنون یکسال یعد از تبلیغات دروغ، از قبیل برجام را “پیروزی عظیم سیاسی ملت ایران” خواندن  و یا انرا “افتخاری تاریخی” نامیدن، خود حاکمان حداقل از شرایط دشورا سخن می گویند، تا جائی که رهبری جمهوری اسلامی که قبلا گفته بود “آنچه مهم است این است که این مذاکرات را آقایان توانستند ختم کنند، چون بالاخره خودِ کِش دادنِ مذاکرات یک مسئله‌ای بود و توانستند سر این مسئله را ببندند”، امروز برای فرار از مسولیت هایش می گوید در اینباره “عجله” کردیم! تمدید تحریمهای کنگره امریکا بمدت ۱۰ سال و نیزخطر باز گشت کل تحریمها که فشار آن مستقیما بر دوش مردم خواهد بود بعلت ضعف متن تعهدنامه برجام است که بنا بر« مکانیسم ماشه » با هر خطا و ماجراجویی رژیم جمهوری اسلامی قابل اعمال هستند.

همبستگی ملی جمهوریخواهان ایران یادآوری می کند که جمهوری اسلامی تنها سیاستی را پیش می برد که هدفش همان “حفظ نظام اوجب واجبات است” باشد  در این برهه از تاریخ، این سیاست ایران را در ورطه از هم پاشیدگی قرار داده است. هزینه ماجراجویی هسته ای و ماجراجویی در سوریه و در دیگر کشورهای خاورمیانه، توان اقتصادی که خود مملو از فساد است را کاملا گرفته و اجازه کوچکترین گشایشی در بهبود وضعیت معاش مردمی که هر روز فقیرتر می شوند را نمی دهد.

ما به عنوان همبستگی ملی جمهوریخواهان ایران بار دیگر اعلام می کنیم که با توجه به ساختار جمهوری اسلامی و تجربیات مهم گذشته در بحران سازی و باختن بحران ها مانند: گروگانگیری، ادامه جنگ با عراق، سیاست هسته ای، جنگ شیعه و سنی در منطقه مسئله اصلی خود جمهوری اسلامی است.

هر روز که از عمر این نظام می گذرد میهن ما دچار مخاطرات بزرگتر می شود. با بروی کار آمدن آقای ترامپ در امریکا که نه تنها سیاستی، بلکه شخصیتی خطرناک نیز دارد، با توجه به دخالت قدرتهای بزرگ مانند روسیه و امریکا در خاورمیانه، با توجه به وضعیت نا به سامان خاورمیانه و نقش رژیم مستبد و متحجّر عربستان و همینطور با توجه به بازسازی استبداد در ترکیه توسط آقای اردوغان و با توجه به ادامه سیاستهای تبعیض گرایانه اسرائیل ایران در حلقه آتشی قرار گرفته است که حاکمان جمهوری اسلامی هر روز لهیب آن را تیزتر می کنند.

برجام مسئله ایران را حل نکرد، زیرا این مسئله با وجود چنین رژیم بیمار، مستبد و فاسدی راه حل ندارد. ما آقای خامنه ای را مسئول اصلی وضعیت کنونی می دانیم. نه ” آتش کشیدن برجام” توسط آقای خامنه ای و نه همکاری پنهانی با حکومت جدید آمریکا، هیچکدام راه حل مشکلات عدیده اجتماعی سیاسی اقتصادی و فرهنگی ایران نیستند.

برای پایان دادن به وضعیت کنونی، برای استقرار دمکراسی، استقلال، آزادی، عدالت و رشد، برای جدائی بنیاد دین از دولت و شکوفائی همه ایرانیان بدون هیچگونه تبعیض جنسی و زبانی و دینی و عقیدتی اقدام عاجل برای همبستگی ما را بیش از پیش بخود می خواند. اقدام برای جنبشی جمهوریخواه، ملی، آزاد و مستقل از قدرتهای خارجی و قدرت حاکم در ایران راه را برای خارج شدن از بحرانهای سخت هموار خواهد کرد. به این امر مهم بپردازیم و ایران را به پایگاه صلح و آزادی و رشد در منطقه تبدیل کنیم.

همبستگی ملی جمهوریخواهان ایران

22  آذر ماه 1395

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.