بیانیۀ همبستگی ملی جمهوریخواهان ایران (همجا) در مخالفت با سفر حسن روحانی به فرانسه در روزهای پایانی ژانویه ۲۰۱۶

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

rohani3

به دعوت حکومت فرانسه، در تاریخ ۲۷ تا ۲۸ ژانویه ۲۰۱۶ حسن روحانی “رئیس جمهور” حکومت، در رژیم جمهوری اسلامی جنایتکار حاکم بر ایران، به فرانسه خواهد آمد. حکومت فرانسه در واقع امر، صرفاً در راستای منافع تجاری- اقتصادی فرانسه و با چشم‌پوشی بر جنایات، نقض مدام حقوق بشر و تضییع حقوق شهروندی مردم ایران توسط نظام جمهوری اسلامی و نیز علیرغم بحران‌سازی‌های مداوم  داخلی و خارجی نظام جمهوری اسلامی و دست داشتن در اقدامات تروریستی و پشتیبانی از سازمان‌های تروریستی و دیکتاتورهای منطقه و درنتیجه نقض حقوق مردم منطقه از جمله پشتیبانی از حکومت بشار اسد و … جنایتها و ترورهای فراوان دیگر، این دعوت را بعمل آورده است.

با توجه به گذشته و مسئولیت های مهم و انتصابی که شخص حسن روحانی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی داشته و دارد، همچون عضویت در مجلس خبرگان رهبری، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، رئیس تیم مذاکره‌کنندۀ هسته‌ای با کشورهای ۵+۱، عضویت در شورای عالی امنیت ملی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس کمیسیون سیاسی- اجتماعی مجلس خبرگان، “ریاست جمهوری”، شریک جرم در جنایت‌ها در ایران، ترورها، شکنجه‌ها، تجاوزهای جنسی، سرکوب‌ها و بحران‌های رژیم ولایت فقیه حاکم بر ایران، از آغار تاکنون، محسوب شده و هیچگونه نمایندگی و مشروعیت منبعث از مردم ایران که خود متشکل از اقوام گوناگون است را ندارد.

سیاست های کلی اقتصادی سیاسی- اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران که توسط “رهبری” جنایتکارش علی خامنه ‌ای تعیین می‌ گردند، همچنین سیاست های متخذۀ حکومت روحانی، علاوه بر اینکه با تاراج ثروت و منابع ایران، و فساد و رانت‌ خواری دولتی همراه بوده، در تناقض با حقوق ملی شهروندان ایرانی، منجمله حق حاکمیت و تصمیم ‌گیری و مشارکت در تعیین سرنوشت خود، قرار دارند. و از آنجا که از دید ما و نیز بر طبق موازین بین المللی، مشروعیت هر نظام و دولتی و سیاست هایش تنها و تنها ازمردم  و شهروندان آن کشور ناشی می شود و تصمیم گیرندۀ اصلی در امور کشور مردم  هستند، این نظام مشروعیت نداشته و درست به همین علتِ فقدان مشروعیت مردمی و متجاوز به تمام حقوق انسانی و حقوق ملی ایرانیان بودن و نمایندگی نداشتن از مردم ایران، هرگونه قرارداد سیاسی یا تجاری و اقتصادی بین حسن روحانی و اعضای تیم همراهش با مقامات فرانسوی، تجاوز به حقوق ملی ایرانیان به حساب می‌آید.

بدینوسیله ما جمعی از کنشگران سیاسی مبارز معتقد به دموکراسی، جمهوری، استقلال و تمامیت ارضی ایران ، آزادی، رشد همراه با عدالت اجتماعی، لائیسیته، تمام حقوق انسان و تمام حقوق ملی، لغو اعدام، برابری زن و مرد؛ و معتقد به سرنگونی تمامیت رژیم جمهوری اسلامی حاکم بر ایران، اعتراض و مخالفت خود را به سفر حسن روحانی و تیم همراهش اعلام می داریم.

مخالفت و اعتراض به سفر حسن روحانی و همراهانش، از جهتی، هم بخاطر نامشروع بودن وی، هم بخاطر نقض تمامی مواد منشور جهانی حقوق بشر و تمامی کنوانسیون های الحاقی آن، هم بخاطر جنایات و کشتارهای فجیع و سرکوب ها و تجاوزات و ترورها، از نظر ما در کارنامه این رژیم اتهام “جنایت علیه بشریت” به روشنی حک شده است و باید در برابر دادگاه های بین المللی مجاکمه شود. همینطور بخاطر حراج ثروت های ملی ایرانیان، هم بخاطرحصارسانسور وخفقان مداوم رسانه ‌ای و اینترنتی تحمیل شده به مردم ایران، هم بخاطر انواع بحران‌ سازی ها به خرج مردم ایران و بالاتر از همه به خاطر نبود آزادی انتخاب کردن و انتخاب شدن و نقض حاکمیت ملی ، به عمل می ‌آید.

این اعتراض و مقابله از جهات دیگر متوجه سیاست های اتحادیه اروپا و امریکا و کشورهای ۵+۱  نیز می‌شود که از جمله بر اساس منافع مادی، حاضر به برسمیت شناختن دیپلماتیک رژیم جمهوری اسلامی شده اند. این اتحادیه و این کشورها با “توافق‌” های محرمانه بدور از اطلاع مردم ایران و تحمیل تسلیمِ پیمان ‌نامۀ بین ‌المللی وین به رژیم جمهوری اسلامیِ نامشروع و تسلیم طلب، با به فراموشی سپردن نقض‌ های سیستماتیک بر علیه حقوق بشر و حقوق ملی ایرانیان، و برغم بحران‌سازی‌ های متعدد داخلی و خارجی و همدستی با تروریست های جهانی، این رژیم را در جنگ‌ها و بحران‌ های منطقۀ خاورمیانه وارد ساخته، و اعمال و بسط خشونتش را به مردم ایران و منطقه ممکن ساخته‌ اند.

همبستگی ملی جمهوری ‌خواهان ایران (همجا)، بر این باور است که تنها با سرنگونی این رژیم جنایتکار و با برقرای آزادی، دموکراسی و استقلال و عدالت و جدایی هر دین و هر مرامی از دولت، می  توان به این وضعیت پایان داد.

همبستگی ملی جمهوری‌خواهان ایران(همجا)، از تمام انسان های آزاده و نیز نهادهای مدافع دموکراسی و حق حاکمیت، دعوت عام به عمل می آورد تا به ابتکار خود و به طرق گوناگون، مخالفت خود را با سفر حسن روحانی و هیئت همراهش به فرانسه ، به دفاع از حقوق ملت ایران و افشای جنایات رژیم ولایت فقیه به نمایش بگذارند.

همبستگی ملی جمهوریخواهان ایران

۵ بهمن ۱۳۹۴

برابر با ۲۵ ژانویه ۲۰۱۶

آدرس دبیرخانه همجا

communications@phmiran.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.