بیانیه (۱۴) مسئولان محترم سازمان بهداشت جهانی، کرونا در ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

مسئولان محترم سازمان بهداشت جهانی،
هموطنان گرامی،
پیامدهای تحریم ها، سو مدیریت، فساد در همه زمینه های اجتماعی و اقتصادی روزمره، جمهوری اسلامی از نظر اقتصادی در پایان خط قرار داده است دارد. وضعیت همه گیری کرونا که جهش چهارم را طی می کند، طبق آمار مرکز خبر رسانی جماران-تهران روز ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ به ۶۷۱۳۰ نفر رسید.
همه شاهد بودیم، این پاندمی تا زمانی که این اپیدمی در ایران گسترده نشده‌ بود مورد پنهان کاری قرار گرفت. این پنهان کاری ادامه پیدا کرد تا آن که دولتمردان دیگر نمی توانستند منکر آن شوند.
شاهد هستیم که کادرهای درمانی و بهداشتی همچنان بعد از گذشت بیش یک سال کار خستگی ناپذیری خود را با مسئولیت و در شرایط بسیار دشوار انجام می دهند و بسیاری از آنها حتی در این راه جان خود را از دست داده اند. با این حال، آنچه هنوز بیش از پیش آشکار میشود، بی مدیریتی این وضعیت وخیم و بی صلاحتی مسئولان است.
بیت خامنه ای و دولت روحانی هر یک، بارها و بارها، از طریق رسانه ها مسئولیت بی لیاقتی خود در مبارزه با این بیماری سخت واگیردار به گردن دیگری می اندازند. با کمال وقاحت و بی دانشی از عمق این بحران پاندمیک، روحانی از طریق رسانه ها بارها می گوید و پیش بینی می کند که اوضاع به زودی تحت کنترل قرار خواهد گرفت.
این روز ها، موج چهارم ابتلا به کرونا بار دیگر به زندانها سرایت کرده است. اوضاع زندانها نیز همچنان خطرناک و نگران کننده است. هنوز در هیچ جا در ایران لوازم بهداشتی به مقدار لازم برای محافظت در برابر این بیماری وجود ندارد.
طبق اطلاعات رسمی تا به امروز، واکسیناسیون برای نیم در صد از افراد انجام شده است. به گفته مسئولان به دلیل تحریم‌های دولت آمریکا حکومت ایران می تواند فقط تعداد کمی واکسن دریافت کند.
اما می دانیم که مواد و کالاهای پزشکی از این تحریم ها مستثنی هستند. فراموش نکنیم که شخص خامنه ای در سخنانش چند هفته پیش اظهار کرد که واکسن فایزر را برای مردم ایران نمی خواهد قبول کند و ورود آن را به ایران ممنوع کرد! علاوه بر این، باید سوال شود که چرا واکسن روسی یا چینی نیز به اندازه کافی در دسترس هم میهنان ما قرار نگرفته است؟ مگر تولید کنندگان این واکسن ها از دوستان بیت خامنه ای نیستند؟ گویا توطئه ی نسل کشی در ایران همچنان ادامه دارد.
در هفته های اخیر از تولید واکسن در داخل ایران و صادرات قریب الوقوع این واکسن ها حتی به کشورهای خارجی صحبت شد!
در ارتباط با تهیه واکسن ایرانی لازم است که گفته شود، طبق اطلاع مسئولان فعلا مطالعات فاز دو و سه این واکسن ها در حال انجام است، در حالی که ویروس در کشور بیداد می کند. با این روش های غیر حرفه ای و عدم لیاقت در استفاده از امکانات جهانی مردمان میهن ما فرصت های گرانبهائی را از دست می دهند و تعداد کشته شدگان کرونایی روز به روز افزایش پیدا می کند. در چنین شرایطی وقت تلف کردن جنایت محسوب می شود وضعیت واکسیناسیون در ایران در مقایسه با کشورهای عربی همسایه در خلیج فارس و اسرائیل به اندازه ی چشم گیری کمتر است!

در مقایسه با سایر کشورهای جهان، تنگنای عظیم در واکسیناسیون هموطنان عمدتا به دلیل تحریم ها نیست، بلکه به دلیل سو مدیریت، برنامه ریزی بد و سودجویی های مسئولان است. تا آنجا که ما می دانیم، اکثر تولیدکنندگان واکسن داخلی نیز به دفتر خامنه ای (بیت رهبری) تعلق دارند.
هموطنان گرامی، از نظر ما، حتی با وجود تحریمها، که به خاطر سیاست‌های کور و دنیا ستیزی سران جمهوری اسلامی است، امکان اقدامات و مدیریت بهتر برای جلوگیری از مرگ‌ومیر گسترده ی حاصل از این بیماری خطرناک وجود دارد و تهیه واکسن به تعداد خیلی بیشتر برای مردم کشورمان در زمان کوتاه امکان پذیر است.
جمهوری خواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران آماده است تا با همکاری نهادهای بهداشتی جهانی به نجات مردمان ایران بشتابد و این مسئولیت انسانی را در اسرع وقت به عهده بگیرد و به انجام برساند.
در شرایط کنونی حقوق انسانی و سلامت عمومی هم میهنان ما در رأس وظایف جمهوری خواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران قرار دارد و ما از تمامی ایرانیان انساندوست می خواهیم که نسبت به این وظیفه کوتاهی نکنند.
از سوی شورای متخصصان همسازی ملی جمهوری خواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران
پروفسور سیروس میرزائی دکتر علی گوشه

تاریخ: ۲۲ آوریل ۲۰۲۱ -۱۴
پنج شنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.