بیانیه حزب ایران در مورد انتخابات

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

هم میهنان گرامی،
انتخابات آزاد و حق گزینش آزادانه وکلای ملت در چهارچوب حاکمیت ملی، ودیعه ای است بی بدیل حاصل فداکاری مشروطه خواهانی که یکصد و ده سال پیش استقلال مجلس را به قیمت خون خود از یوغ استبداد محمدعلی شاهیِ وابسته به حمایت لیاخوف ها وارهاندند. حق انتخاب آزاد در معدود زمانها از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 پاس داشته شد و هرگاه این حق بدیهی به رسمیت شمرده شد از دل “انتخابات آزاد” رجالی همچون زنده یادان دکتر مصدق، الهیار صالح، مهندس زیرک زاده و برخی دیگر از مفاخر ملی امکان وکالت مردم جهت خدمت به منافع ملی را به دست آوردند.
شوربختانه از فردای انقلاب 57 حق بدیهی انتخاب آزاد به طور مطلق توسط هیئت حاکمه جمهوری اسلامی منقضی گشت به نحوی که حتی در مجلس اول پس از انقلاب که همچنان پسوند “شورای ملی” را یدک میکشید، حق انتخاب آزاد از مردم ایران سلب و در همان ابتدا اعتبارنامه برخی از رجال ملی منتخب مردم از جمله زنده یاد ابوالفضل قاسمی دبیرکل وقت حزب ایران مورد تایید قرار نگرفت.
بدیهی است، با توجه به نقایص فاحش قانون اساسی جمهوری اسلامی نظیر عدم توجه به منافع اقشار متنوع و متکثر مردم، دخالت نهادهای ایدئولوژیک نظیر شورای نگهبان با دیدگاه های تنگ نظرانه استصوابی که حتی تاب تحمل خودی ها را ندارد، لزوم سوگند خوردن منتخبین برای پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و مبانی جمهوری اسلامی، در راس امور نبودن مجلس و لغو مصوباتش توسط نهادهای انتصابی همچون شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم امکان نظارت بر نهادهای تحت نظر رهبری و…انتخابات مجلس شورای اسلامی همچون سایر انتخابات، ناتوان از رسیدگی به منافع سرزمینی و مطالبات برحق عموم مردم ایران بوده است.
بنابراین و با توجه به انچه گفته شد، حزب ایران اعلام میدارد که اساساً در قاموس جمهوری اسلامی ماهیتا انتخابات آزادی تاکنون وجود نداشته است که امکان شرکت در آن وجود داشته باشد. بدینوسیله، حزب ایران همچون گذشته، عدم شرکت در این نمایش را به اطلاع عموم ملت ایران می رساند و با توجه به شرایط وخیم میهن از نظر سیاست داخلی و خارجی، اقتصاد و مسائل دیگر، هرنوع تبعات ناشی از تداوم برگزاری انتخابات غیر آزاد را متوجه هیئت حاکمه جمهوری اسلامی میداند.
جاوید باد ایران
کمیته مرکزی حزب ایران
تهران- ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۸

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.