بیانیه در خصوص حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه

بیانیه جبهه ملی ایران- اروپا درباره رویدادهای اخیر در خلیج فارس

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

بیانیه در خصوص حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه

با انهدام یک پهباد امریکایی توسط سپاه پاسداران احتمال جنگ میان ایران و امریکا بیشتر شده است. اینکه این پهباد حریم هوایی- مرزی ایران را رعایت کرده یا نه و یا، آیا کشتی های نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز مورد اصابت مین چسبان یا خمپاره قرار گرفته یا خیر موضوع این بیانیه نیست. مسئله این بیانیه خطر واقعی جنگ است که اکنون بیش از هرزمان دیگری احساس میشود و تردیدی نمی توان داشت که رویدادهای اخیر، موضع کسانی را در دولت امریکا تقویت کرده است، که خواهان شدت عمل علیه ایران هستند.

تاکنون فراخوانهای متعدد سازمانها، کشورها و روسای دول متعدد به جمهوری اسلامی برای نشستن بر سر میز مذاکره و حتی سفر ویژه نخست وزیر ژاپن به ایران و دیدار وی از آقای خامنه‌ای، هیچ کدام تاثیری بر یکدندگی رهبر جمهوری اسلامی نگذاشته است و جمهوری اسلامی هم چنان به سوی رویارویی نظامی خطرناکی پیش می رود که ممکن است نه تنها ایران، بلکه کل منطقه را در آتش خانمانسوزی فرو ببرد.

درحالی که تحریمهای شدید اقتصادی زندگی اکثریت ایرانیان را مختل کرده، رهبر و سپاهیانش می کوشند با شعارهای توخالی و رجزخوانی های دیگر، دولت آمریکا را تنها مقصر این تباهی نشان دهند. حکام جمهوری اسلامی خوب میدانند که بیشترین مردم ایران و منافع آنان با سیاستهای ماجراجویانه رهبر و گماشتگانش به هیچ وجه همخوانی ندارد. زندگی آنان را به خطر می اندازد. کسانیکه حتا رأی مصلحت جویانه مردم را هم نگرفته اند، اجازه ندارند بنام ملت، موجودیت ایران را به خطر بیاندازند.

با توجه به اینکه آیت الله خامنه ای، به عنوان رهبر جمهوری اسلامی، در موقعیتی است که با پذیرفتن پیشنهاد مذاکره می توانست جلوی وخیم تر شدن اوضاع و جنگ احتمالی را بگیرد، جبهه ملی ایران، مسئولیت بروز جنگ را در شرایط کنونی متوجه وی می داند. ما یقین داریم که ایشان بزودی و ناگزیر پاسخگوی پیامدهای تباه توهمات سیاسی-اسلامی خود برای کشور ایران را خواهد گردید.

پاینده ایران

جبهه ملی ایران- اروپا

۳۱ خرداد ۱۳۹۸ برابر با ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.