بکتاش آبتین درگذشت

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کانون نویسندگان ایران روز شنبه اعلام کرد: «حکومت آزادی‌ستیزان، گُردی از دلاوران آزادی‌خواه ‌را از ما گرفت: بکتاش آبتین درگذشت.»

در اطلاعیه کانون نویسندگان ایران آمده است: «بکتاش آبتین (۱۴۰۰- ۱۳۵۳)، شاعر، فیلمساز و عضو پایدار و برجسته‌ کانون نویسندگان ایران که جان شیرین خود را فدای آزادی کرد، از میان ما رفت.»

کانون_نویسندگان_ایران ضمن تسلیت به خانواده‌ آبتین، یاران او در کانون نویسندگان ایران، جامعه‌‌ی مستقل فرهنگی کشور و همه‌ی مردم آزادیخواه، ظرف ساعات آتی، بیانیه‌ای به این مناسبت منتشر خواهد کرد و افکار عمومی را در جریان جزئیات ستمی که بر بکتاش آبتین رفت قرار خواهد داد.

پیشتر کانون نویسندگان ایران نسبت به وضعیت جسمانی بکتاش آبتین، شاعر، نویسنده و فیلمساز که به دلیل وخامت حال از زندان به بیمارستان منتقل شده بود، هشدار داد و اعلام کرد: وضعیت جسمانی بکتاش آبتین نسبت به روز گذشته وخیم‌تر شده و این نویسنده در «وضعیت کمای مصنوعی» قرار گرفته است.

کانون نویسندگان ایران، با اشاره به «تاخیر عامدانه در انتقال سریع» بکتاش آبتین‌ به «بیمارستان»، «مسئولیت جان و سلامت بکتاش آبتین، عضو پیشین هیات دبیران کانون نویسندگان ایران را برعهده حکومت» دانسته بود.

بر اساس گزارش کانون نویسندگان ایران، وضیعت بکتاش آبتین، نویسنده، فیلمساز و شاعر، شنبه ۱۱ دی ماه، وخیم‌تر شد و پزشکان برای ادامه روند درمان، وی را در وضعیت کمای مصنوعی قرار دادند.

بکتاش آبتین، نویسنده، شاعر و عضو کانون نویسندگان ایران، که با اتهاماتی همچون «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماعی و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» روبرو بود به همراه رضا خندان مهابادی و کیوان باژن، دو عضو دیگر کانون نویسندگان ایران، از مهرماه ۱۳۹۹، در شرایط بحران بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا، برای اجراء حکم قضایی به زندان اوین منتقل شده بود.

پیشتر جمعی از زندانیان سیاسی بند هشت زندان اوین در واکنش به وضعیت نگران‌کنندۀ بکتاش آبتین، خطاب به حکومت اسلامی، مسئولان قوۀ قضائیه و زندان اوین گفتند که مسئولیت هر گونه خطر جانی برای بکتاش آبتین را متوجۀ آنان می دانند، نه ویروس کرونا.

انجمن قلم آمریکا در مراسمی که دیروز دوشنبه پنجم اکتبر در تالار باشکوه موزۀ طبیعی نیویورک برگزار شد، مهمترین جایزۀ خود را در دفاع از آزادی بیان به سه نویسندۀ زندانی و عضو کانون نویسندگان ایران، بکتاش آبتین، کیوان باژن و رضا خندان مهابادی اهداء کرد.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.