به یاد علی توکلی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

با تاسف بسیار از ضایعه در گذشت علی توکلی در شهر کلن آلمان اطلاع یافتیم . علی توکلی انسانی فداکار ، فرهیخته و صمیمی و یک میهن دوست واقعی بود که بهترین سالهای جوانی خود را سنگ بنای یک جامعه بهتر قرار داد. او به نسلی تعلق داشت که آتش آرمانگرایی سراسر وجودشان را گر زده بود. او دو سال زندانی ساواک رژیم سلطنتی و از کادرهای با سابقه حزب توده ایران بود که بیش از بیست و پنج سال پیش در روند واکاوی و بازاندیشی شالوده های فکری گذشته ی خود، به رویکردی دمکراتیک و انسانی از اندیشه چپ دست یافت و از زمان شکل گیری حزب دمکراتیک مردم ایران یکی از کوشندگان پیگیر و جدی آن بود.

علی توکلی سالها پیش یک چشم خود را در اثر بیماری سرطان از دست داده بود. او دورانی طولانی با روحیه ای عالی و خویشتن داری شگفت انگیز با عفریت سرطان در چالش و سازش زیست. اما هرگز به گله گزاری و جلب ترحم کسی روی نیاورد.

توکلی هرگز استقلال اندیشه و عمل خود را از دست نداد. او انسانی فرهیخته، مدارا گر و پاک نهاد بود و به درست کاری، صداقت و رفتار مودبانه و بی غل و غش شهرت داشت.

ما یاد این انسان شریف و ایراندوست را که ۶۹ سال زیست، گرامی می‌داریم و درگذشت او را به همسر مهربان و با وفایش که رفیق روزهای سخت او بود، و نیز فرزندان و همه دوستان و بازماندگان وی صمیمانه تسلیت می‌گوییم.

حزب دمکراتیک مردم ایران

سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ – Tuesday ۱۳ December ۲۰۱۶

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.