بحث آزاد با موضوع: ادامه نهضت آزادیخواهی مصدق در انقلاب زن، زندگی، آزادی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

دو نهاد جمهوری خواه، دموکرات و لائیک برگزار می کند:
اندیشکده آگاهی و شناخت
حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران – همسازی ملی جمهوریخواهان
موضوع: ادامه نهضت آزادیخواهی مصدق در انقلاب زن، زندگی، آزادی
به مناسبت ملی کردن صنعت نفت ایران
حسین موسویان: رئیس هیئت رهبری و اجرایی جبهه ملی ایران
فرهنگ قاسمی: سخنگوی حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران – همسازی ملی
تهیه شده توسط تلویزیون اینترنتی رنگین کمان بنیاد آزادی اندیشه و بیان ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۱

ائتلاف در فضای آلوده

کوشش ما همیشه بر این بوده است که بتوانیم جمهوری‌خواهان طرفدار آزادی و استقلال و تمامیت ارضی و یکپارچگی سرزمینی و حاکمیت ملی و حقوق بشر و دموکراسی و لائیسیته را در یک فراروند مبتنی بر آزادی، برابری، دموکراسی – نه با یک منشور- همگرا و همساز کنیم.

امروز در فراروند سرنگونی و گذار از این رژیم و حرکت به سوی یک نظام  کشورداری مبتنی بر مشارکت متساوی زن و مرد و همه مردمان همه مناطق ، حتی در دور افتاده ترین نقاط ایران، بدون کوچکترین استثنا و تبعیض و به دور از هرگونه هژمونی طلبی گروهی، – نه با صدور حکم و حکمرانی – و در یک جبهه بزرگ جمهوری‌خواهی بیش از هر زمان دیگر لازم و ضروری است.

هرگز با جمع شدن یک عده فرصت طلب در دانشگاه جورج تان که غالبا وابستگی آنها به بیگانگان مانند روز روشن آشکار است و همینطور هرگز با همدستی  فرصت طلبانی که با عوام فریبی اصول دموکراسی را زیر پا میگذارند، با نان قرض دادن به یکدیگر، با سپاس. شدن به اتوبوس‌ها و قطارهای مجانی فرصت طلبان نمی‌توان دموکراسی بدست آورد، نمی.توان جامعه را به سوی رشد برد، نمی‌توان اصول جمهوری را برقرار کرد، نمی‌توان در امر استقلال کشور و در امر استقلال فرد فرد ملت ایران کامیاب شد،  نمی.توان از آزادی که گوهر حرمت و شرافت انسانی است صیانت و نگهداری نمود و حتی بعید است با این روش و با آن ابزارهای آلوده در بر  زمین زدن جمهوری اسلامی و گذار از این رژیم خون آشام توفیق حاصل کرد.

ما عهد بستیم و قرار بر این است که این رژیم سرنگون شود و جایش را یک نظام مبتنی بر دموکراسی بگیرد. دموکراسی با حضور افراد دموکرات و ابزار و سازوکارهای دموکراتیک مانند نهادهای  دموکرات و احزابی که اصول دموکراسی را رعایت می کنند می تواند رشد پیدا کند. رویه ای را که امروز یک عده با سوءاستفاده از خیزش های انقلابی مردم ایران در داخل کشور به نام های مختلف در پیش گرفته اند مغایر دموکراسی می باشد، در واقع بر اساس یک منشور، که حکم حکومت کردن است، بر اساس هیچ قرارداد اجتماعی پیمان بین ملت و دولت می.باشد تنظیم نشده است و اصولاً معلوم نیست در چه شرایطی و توسط چه کسانی دیکته شده است، امکان دارد مشکلات موجود را حل نکند و بر معضلات جامعه بیافزاید و مخاطرات بزرگتری را باعث گردد.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.