با هم گفتگو کنیم: گفتگو با حسین موسویان (بخش دوم)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

جلال ایجادی: با هم گفتگو کنیم (گفتگو با حسین موسویان رئیس هیئت اجرایی و عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران) بخش دوم

تهیه شده توسط تلویزیون اینترنتی رنگین کمان, بنیاد آزادی اندیشه و بیان آذر ماه ۱۳۹۷ پاریس

مطالب مرتبط با این موضوع :

یک پاسخ

  1. نظراستاد جلال ایجادی در ارتباط با تفسیر سوره الفاتحه که آن را نه از جانب خدا ، بلکه از تراوشات اندیشه محمد ، می دانند .
    چنان نزدیک به جایگاه قدرت جهانی در زمانه حاظر است که ایشان را نه در جایگاه فردی منتقد از این سوره که در کسوت جامعه شناسی نشانیده است که امروزه روز از قدرت های برتر در جامعه جهانی ، دفاع می کنند .
    بنا به تفسیر استاد ایجادی ، بعد از حمد وستایش از خداوند ، راه راست را به بندگان و ستایش کنندگان ،اطاعت از فرامین خداوندکه رحمت بر آنان روا داشته می شود دانسته و از مورد غضب قرار گرفته گان و گمراهان که به زعم استاد و دیگر مفسران ، همان یهودیان و مسیحیان هستند ، بر حذر داشته است .
    پیامد این سوره در یک قرن بعد از رحلت محمد ، برای مردمی در شبه جزیره عربستان که بسیار عقب مانده تر از کشور های متمدن و تاریخ ساز اطراف خود بودند . از اندولس تا کرانه های هندوستان را به زیر یوغ این دید گاه و دکترین نگاشته گردیده در قرآن قرار داد .
    و اینک استاد ، بعد از و قایع حال در جریان ونزؤلا و از منظر قدرت حاکم بر روابط جهانی و نه از منظر اجتماعی ، به دلیل سرشت غالب بر اندیشه هایشان نسبت به آزادی و دموکراسی ، چنان شیفته سیاست های ترامپ در این مورد گشته اند که هر اندیشه دیگری را نفی کرده و آن را در خدمت کمونیسم و پوپو لیسم ، می دانند .
    همان گونه که همان اسلام رحمانی ، سیاه حبشی و سید قریشی را در پیشگاه خداوند ،برابر می دانست و بر غیرمسمانان چنان می نود که می دانید .
    آیا جناب استاد ایجادی با نگارش آن مقاله و این سخنانشان ، خود را در جایگاه مدافع حضرت محمد در نشان دادن راه راست در آن زمان و دفاع از راه راست امروز که همانا دفاع از آزادی و دموکراسی قدرت های برتر جهانی نیست که ثمره پر شکوه آن را در لیبی ، عراق و افغانستان و امروز در ونزؤلا شاهد آنیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.