با هم گفتگو کنیم: استراتژی حکومت اسلامی در منطقه، همان صدور انقلاب اسلامی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

جلال ایجادی: با هم گفتگو کنیم (استراتژی حکومت اسلامی در منطقه، همان صدور انقلاب اسلامی)

تهیه شده توسط تلویزیون اینترنتی رنگین کمان, بنیاد آزادی اندیشه و بیان خرداد ۱۳۹۷ پاریس

مطالب مرتبط با این موضوع :

3 پاسخ

  1. فدرالیسم صددرصد همان تجزیه طلبی ست. من خودم هم تبریزی و رشتی هستم پدر و مادر و هم در سه شهر تهران و تبریز و رشت زندگی کرده ام. فدرالیسم ادبیات مزورانه ای ست برای تجزیه طلبی و باید با آن ریشه ای برخورد کرد. یعنی در عین استقامت پولادین در برابر اینگونه عملیات و گفتمان باید تمامی اسباب بزرگی و رفاه و دانش و فرهنگ را در سراسر ایران روشن کرد. همه ی ملت ایران در زیر سم خوکان اسلامگرا و شغالان متشیع به خاک و خون کشیده شده اند. من برای دانستن رفتم و چندین کشور را با اقوام مختلف دیدم که تماما زیر یک یک چتر مهم ملی زندگی می کنند. برای نمونه کشور فر انسه بود که درست بعد از جنگ جهانی یک جنرال بنام شارلز دوگول باید فرمان زبانی پتووایی و نرماندیایی و بروتانیایی و باسکووایی را از زبان رسمی بیرون کرد و زبان فرانسه را محکم و استوار بر همه امور مستقر کرد. بعصی ها از اینکه در یک ساعتی تهران زبانی سخن گفته می شود که تهرانی و اصفهانی و شیرازی و…نمی فهمد را یک ارزش و نقطه قدرت دانسته اند. در صورتیکه اینچنین نیست و بسیار باعث تاسف است که تمامی حکامی که بر ایران بر قدرت بودند هرگز اقدامی ریشه ای و با سیاستی عمیق جهات یکسانسازی زبان در ایران انجام ندادند. برعکس هر کسی آمد چند خط شعر در مداح این زبان و آن زبان نوشت و این چنین تاکنون یک اتحاد زبانی کامل در ایران به وجود نیامده. خاله ی من ۳۳ در فرانسه بوده او می گوید زبانهای یاد شده اصلا کاربردی ندارند و همه فرانسه به زبان فرانسوی و ادبیاتش و شعرش افتخار می کنند. در صورتی طبق گفته خاله من که زنی ادیب است مولوی و حافظ و سعدی و فردوسی و شمس و …در جهان همتا ندارند. اصلا نباید حتا با کسانیکه خواهعان فدرالیسم و تجزیه طلبی هستند وارد بحث شد. چه برسد به اینکه کسی بگوید رفراندوم کنیم! رفراندوم کنیم که ایران را پاره کنیم یا نه!!! عجبا! اصولا اگر یک حکومت ملی سرکار بیاید که از هر ده و شهر روستایی دبستانهای جمهوری لاییک طوری فرزندانش را تربیت کند که از تبریز و خرامآباد و یزد و کرمان و زابل و زاهدان و اهواز و بوشهر بتواند رییس جمهور و وزیر و استاد و…شود آنوقت دیگر چرا اصلا این موضوعات مطرح شوند. زنده باد ایرانی آزاد با مردمان خوبش. مرگ بر دشمنان ایران و مرگ بر حکومت اسلامی اشغالگر سرزمین پارس.

  2. جناب ایجادی به نظر من به عنوان یک ایرانی مرز نشین اصلا مطرح کردن این بحث بوی بدی میدهد. من که در مرز می نشینم ستم مرزنشینی را با گوشت و پوستم لمس می کنم. در اینجا حتا قوانین فاشسیسی حکومت الله را هم رعایت نمی کنند. چند وقتی در تهران بودم و چون برادر زنم در کار ساختمان بوده و هست هم مرکز تهران را دیدم و هم شمال شهر و جنوب شرقی تهران در نوردیدم. در تهران نیز فقر بیداد می کند. برای همین مسئله ی اصلی این حکومت فوق فاشیستی ست با اقتصادی رانتی و غارتگر با نوعی ناامنی بینطیر در تاریخ ایران. برای همین ایران در اشغال است و باید آزاد شود و فوری و اورژانسی. و اما اضافه بر آنهمه درد و اینهمه ظلم و بیعدالتی و حقه بازی و نادرستی باید چشم طمع خارج از مرزها بر ایران و بر خاک و آب و هوا و مردم را در نظر داشت و یک لحظه از آن غافل نشد، آری یک لحظه! لب مرز لبه پرتگاه است. کسانی در آن سوی مرز ایران و ایرانت همه چیز ایران موجودیت و تاریخ و تمدنش را نشانه رفته اند. اینان با استفاده از ستمی که بر کل مردم ایران و به مراتب بیشتر بر من مرز نشین می رود موضوع تجزیه و فدرالیسم را مطرح می کنند با ضعف و قدرتهای سفت و شل و از میان مرز نشینها و اقوام یار گیری می کنند. رفراندوم و فدرالیسم و تجزیه طلبی تماما یکی ست. یک کشور به نام ایران یک بدن است. حالا درست مثل این است که بگویند بیایید برای نقص عضو ایران و بریدن یک پایش یا دستش و شاید هم حالا برای شروع انگشتانش را قطع کنیم یا پوستش را بکنیم. این البته وحشتناک خواهد بود چرا که مردم ایران بسیار ناسیونالیست هستند و این بدن یکپارچه را به شدت و جنون آمیز دوست دارند من اینرا حتا در میان بچه ها دیده ام. بنا براین حتا مظرح کردن آن برای هم مظرح کنندگانش و هم تمامیت مردم ایران وحشتناک خواهد بود. در ضمن من از نظر بالا بسیار آموختم ایکاش اگر کسی در فرانسه است موضع این جنرال را تایید و توضیح دهد. بسیار کار جالبی کرده. اگر راست باشد. پرسش این است که آیا واقعا قبلا در فرانسه چند زبان بوده و چند قوم و بعد با این دستور و اجرای آن ما به این زبان فرانسوی رسیده ایم؟ من واقعا تشکر می کنم اگر خود جواد ایجادی این کار را بکند. بسیار ممنونم اس ب ت مرزنشین ایران

  3. مطرح کردن مسئله فدرالیسم خیانت است. برای اینکه ایران یک کشور است. میشود گفت بیایید یک جمهوری فدرال پارس برپا کنیم و تاجیکستان و ارمنستان و ایران و افعانستان و ازبکستان در آن باشند. اما بیاییم ایران را فدرال کنیم این یک جمایت است و مطرح کردن آن خیانت است. نظر دهنده پرسیده آیا دوگل چنین کاری کرده پاسخ این است بله او با یک دستور تمامی زبانهای قومی و منطقه ای ممنوع کرد. حتما جمال ایجادی که در فرانسه هم دانشگاهی ست و هم جزو سیاسیون است بهتر می تواند به پرسش پاسخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.