بازنشستگان ومستمری بگیران!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

حال که عزم واراده ای از طرف مسئولین درتامین معیشت یک زندگی مناسب توام با رفاه و سلامت برای خود نمی بینیم وحاکمیت همچنان با بی اعتنایی پاسخی به مطالباتمان نداده است ، درآستانه تدوین بودجه ای که تصویب آن هم اکنون درجریان است بار دیگر به خیابان می آئیم .
بودجه ای که می بایست تقسیم عادلانه ثروت اجتماعی برای بهبود شرایط زندگی ورفاه و پیشرفت عمومی باشد، سهمی برای ما ندارد. تولیدکنندگان ثروت ، بی نصیب از این بودجه همچنان شاهد استمرار قانونی نمودن فقر و فلاکت در ابعادی ویرانگرند.
این بودجه برای سروسامان دادن امور حکومتیان وسهم بری دستگاه ها و نهادهای درون دایره قدرت تنظیم شده است.نه برای رفاه عموم مردم.
ما بازنشستگان همه صندوق ها، برای دستیابی به مطالبات  زیر باردیگر به خیابان می آئیم . با گامهای راسخ واستوار. چرا که بارها هشدار داده ایم  « تا حق خود نگیریم ازپای نمی نشینیم»:

1- ارتقاء سطح دریافتی حقوق بگیران ومستمری بگیران به میزان بالاتر از خط فقر کارشناسی شده ‌‌متناسب با هزینه زندگی استاندارد امروزی.
2- – تهیه وتدوین بودجه سالیانه بر مبنای حمایت از منافع مزدبگیران و تامین منابع مالی لازم برای تضمین یک زندگی مناسب بازنشستگان. همترازی حقوق بازنشستگان با شاغلین با اجرای کامل ماده 64 و 125 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 86
3- توقف تعرض به منابع و امکانات صندوق ها. اعاده منابع صندوقهای بازنشستگی وجبران خسارت واسترداد بدهی های دولت به صندوق ها و ایجاد سازوکارمناسب به منظور کنترل ونظارت بر آنها توسط منتخبین واقعی بازنشستگان
4- لغو بیمه های تکمیلی وبرقراری بیمه کارآمد و رایگان 
5- توقف سیاست و برنامه های خصوصی سازی درعرصه های تولید ، آموزش  ، بهداشت و درمان وخدمات عمومی 
6- توقف روند پرونده سازی و پیگردهای قضایی و امنیتی برای فعالین صنفی و اجتماعی و آزادی فوری وبی قید وشرط کلیه فعالین صنفی و اجتماعی. 

7- برسمیت شناختن حق ایجاد تشکل های مستقل بازنشستگان 
با توجه به مطالبات مشخص و بارها اعلام شده ی فوق، وهمچنین تجارب تاکنونی خود دریافته ایم که مذاکره با دولتمردان نتیجه ای جز وعده و وعیدهای توخالی نداشته است وتوجه واقدام عملی برای بهبود شرایط زندگی ما برعهده آنهاست. بازنشسته ای که مجوز تشکل مستقل را ندارد نماینده ای هم ندارد.
ما اعلام می کنیم چنانچه پاسخ عملی درخور به خواسته های ما داده نشود استمرار تجمعات و اعتراضات برای پیگیری مطالبات خودرا حق قانونی وطبیعی خود می دانیم.

وعده ما روز چهارشنبه 12 دی ماه ساعت 10 صبح مقابل مجلس شورای اسلامی

_ اتحاد سراسری بازنشستگان ایران
_ گروه بازنشستگان تامین اجتماعی 
_ شورای بازنشستگان ایران

@Shbazneshasteganir

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.