«اعدام» قتل عمد دولتی ست!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

حکم اعدام توماج و سایر زندانیان سیاسی را لغو کنید!
رژیم جمهوری اسلامی در یک اقدام بیسابقه حکم اعدام تعلیق شده توماج، شاعر و خواننده معترض مردمی را مجددا در دستور ماشین جهنمی اعدام خود گذاشته است‌. چنین تصمیمی خشم همه ایرانیان آزاده را به حق برانگیخته است. باید با تمام قوا در مقابل آن ایستادگی کرد.
برغم تمامی کوشش های پیشروان اندیشه ، از ویکتور هوگو تا بلنتر در فرانسه تا کارل مارکس و روزا لوکزامبورگ و دیگر روشنفکران در دیگر کشورهای جهان در دفاع از حق حیات بمثابه نخستین حق پایه ای انسان، کماکان بیست و یک کشور به این جنایت شنیع دولتی ادامه می دهند. این دولت ها برای تحکیم قدرت، هریک دلایل خاص خود را در دفاع از «قانون» و در حذف فیزیکی قانون شکنان ارایه می دهند. جمهوری اسلامی ایران یکی از این بیست و یک کشوری است که بتنهایی ۸۳۵ نفر را در سال گذشته به چوبه دار سپرده است و سال هاست که به نسبت جمعیت، مقام اول در ارتکاب به جنایت دولتی را از آن خود کرده است.
توجیه جنایات مختلف جمهوری اسلامی ایران از شلاق در ملاء عام  و انواع شکنجه‌ها در زندان تا سنگسار و اعدام در میدان و زندان، با استناد به قانون ارتجاعی قصاص اسلامی بوده است اما اعدام فعالان جامعه مدنی و تظاهرکنندگان خیابانی با همین قانون ارتجاعی نیز قابل توجیه  نیست!
جوهر عدالت دوران دینی قرون وسطایی، چشم در مقابل چشم و جان در مقابل جان است. اما کشتن فعالان مدنی و حتی دزدان و قاچاقچیان مسلح، اگر عملشان به قتل منجر نشده باشد، با همین قانون ارتجاعی قصاص اسلامی قابل توجیه و اجرا نیست!
با این همه چرا می خواهند توماج که دست به هیچ نوع خشونتی نزده است را بکشند؟
چون توماج جوانی شجاع، رزمنده، از خود گذشته، مردمی و هنرمند است که با سلاح کلام به دفاع از نسل خود برخاسته است!
چون توماج الگویی برای همه نسل جوان ستمدیده و بی آینده ایران است!
چون توماج به سمبل مقاومت برای دیگر زندانیان در ایران تبدیل شده است!
چون توماج برای همه ایرانیان به سمبل مقاومت و امید به زندگی بهتر تبدیل شده است!
انجمن ما همچون گذشته خواستار آزادی بی چون و چرای تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی و اجتماعی، توقف هرنوع شکنجه و لغو فوری اعدام در سراسر جهان است.
انجمن ما یادآوری می کند که به گواه تاریخ، کشتن طلایه های نور نه تنها به تداوم جهل و ظلمت یاری نرسانده است بلکه نفرت از جهل و ظلمت را افزوده است و انگیزه مبارزه برای رهایی از تاریکی و عشق به آگاهی و زندگی را همواره و در هر جامعه تعمیق کرده و گسترش داده است!
اعدام توماج صالحی برگی دیگر از فجایع ۴۶ ساله حاکمیت مذهبی ایران و تیر خلاص بر بیدادگاه های قانون گریز قوه قضائیه اسلامی ایران است!
انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران – پاریس
اول ماه مه ۱۴۰۳

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.