اطلاعیه نشست همگانی کانون نویسندگان ایران در تبعید: هجوم سرکوبگران جمهوری اسلامی به تجمع اعضای کانون نویسندگان ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

مردم آزاده و مبارز ایران
حکومت سلطه یافته بر جامعۀ ما، در هیجدهمین سالگرد قتل خوفناکِ نویسندگانی چون جعفر پوینده و محمد مختاری، با هجوم وحشیانه به گردهمائی اعضای کانون نویسندگان ایران، پرده دیگری از سیاست سرکوب و اختناق خود را به نمایش گذاشت.
مأموران جمهوری اسلامی، از گردهمائی مردمی که برای بزرگداشت خاطرۀ شکوهمند نویسندگان خود در گورستان امامزاده طاهر گرد آمده بودند جلوگیری کردند و تنی چند از آنان را زیر ضرب وحشیانه گرفتند و چند تن از نویسندگان را نیز دستگیر و مورد شکنجه قرار دادند.
دستگیرشده‌گان عبارت بودند از: ناصر زرافشان وکیل پروندۀ قتل‌های زنجیره‌ای (که به اتهام «پذیرش وکالت این پرونده» محاکمه شد و ۵ سال زندان کشید)، مزدک زرافشان، بکتاش آبتین و محمد مهدی‌پور. فاطمه سرحدی‌زاده نیز مورد هجوم واقع شد و ماموران تلفن دستی او را ربودند.
جمهوری اسلامی تنها این بار نیست که چنین فاجعه‌ای را رقم می‌زند. ستم این رژیم، نزدیک به سی و هشت سال است که ادامه دارد و پس از کشتار بسیاری از آزادیخواهان، اکنون بار دیگر نوبت به نویسندگان رسیده است تا هر اعتراضی را بکشد.
جمهوری اسلامی اکنون بیش از پیش در پذیرش آزادی دگراندیشان ناتوان است و این هجوم تازه، نشانۀ ذلت این رژیم در غلبه بر بحران خود است.
نشست همگانی کانون نویسندگان ایران در تبعید، هم‌زمان با این هجوم برگزار بود و جمع نویسندگان حاضر در این نشست، با شنیدن این اخبار وحشتناک بر آن شد تا با انتشار این اطلاعیه، نفرت و انزجار خود را از این سرکوب ابراز و پشتیبانی خود را از نویسندگان و آزادیخواهانی که دل‌شان برای آزادی اندیشه و بیان می‌تپد اعلام کند.

نشست همگانی کانون نویسندگان ایران در تبعید
سوم دسامبر ۲۰۱۶
فرانکفورت آلمان

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.