از فرمان خاتمی تا اعتراض کروبی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

چندی پیش جناب آقای سید محمد خاتمی ، مطابق آنچه از ایشان و مجموعه اصلاح طلبان انتظار میرفت بار دیگر مردم را به تشویق به شرکت در انتخابات اسپندماه امسال مجلس نمودند. روز گذشته هم جناب آقای مهدی کروبی در نامه ای سرگشاده خطاب به دبیر به شدت کهنسال شورای نگهبان به مانند گذشته و به ویژه سالهای پیش از حصرشان ، جناب آقای جنتی را به صراحت و فراتر از چارچوب اصلاح طلبی به نقد کشیدند.
جناب آقای مهدی کروبی که همگان علی رغم هم نقدهایی که به سوابق و عملکرد ایشان در دوران کاربدستی و همچنین نوع رویکرد گزینشیشان در مسکوت گذاشتن رخدادهای دهه 60 داشتند و دارند اما شجاعت و جسارت ایشان را نفی و انکار کمتر کسی حتی از میان مخالفان ایشان میکند.
مهدی کروبی در این نامه بار دیگر آشکار به ” وادادگی دولت اصلاحات ” در انتخابات ریاست جمهوری 1384 خورشیدی و عدم راهیابی اش به مرحله دوم و رقابت با محمود احمدی نژاد اشاره صریح در کنار نقش آفرینی دیگر بازیگران فراقانونی و غیر پاسخگو و پنهانی در تعیین سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری آن سال تصریح میکند.
حال به نظر میرسد از جناب آقای خاتمی و هواداران محترمشان بپرسیم که در برابر نقد شفاف جناب کروبی که آشکارا به ” وادادگی دولت اصلاحات ” در نامه سرگشاده به ریاست شورای نگهبان تصریح نموده اند؛ چه پاسخی دارید؟
این نقد از سوی بیرون نظام و برون از دوگانه اصول گرا- اصلاح طلب عنوان نشده که نفی و انکارش بفرمایید و بسیار هم جدی است.
اگر قرار است در برابر چنین نقد شفاف و از درون جناب کروبی خاموش شده و پرسش را به باد فراموشی بسپارید !!! پس چرا ملت ایران را تشویق به شرکت در سامانه ای میکنید که توان تاثیر بر آن ندارید و دربرابرش منفعل هستید؟؟؟
گرچه درباره این نامه اخیر جناب کروبی باید این نقد هم به جناب کروبی وارد کرد که از شما انتظار میرود وقتی با شجاعت نظارت استصوابی و بسیاری از نابسامانی ها را به تیغ نقد میکشید ، چرا رد صلاحیت زنده یاد مهندس مهدی بازرگان در انتخابات دوره سوم ریاست جمهوری 1364 را به نقد نمیکشید؟؟؟!!!

محسن زمانی

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.