ادامه تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

گزارش اختصاصی رنگین‌کمان

یک روز پس از اعتراضات در مشهد و چند شهر استان خراسان رضوی، امروز (جمعه/ ۸ دی، ۲۹ دسامبر) شهرهای تهران، کرمانشاه، اصفهان، رشت، خرم‌آباد و چند شهر دیگر نیز شاهد اعتراضات مشابهی بوده است.

این تظاهرات، در ادامه تجمعات اعتراضی روز گذشته که در شهرهای مشهد، نیشابور، کاشمر و شاهرود با عنوان «نه به گرانی» برگزار شده بود به شمار می‌رود. بر اساس برخی فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، تجمعات اعتراضی دیروز و امروز به دنبال واکنش نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شده و ماموران برای متفرق کردن تجمع کنندگان از ماشین آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کردند.

ویدیوی شهروندان از تجمع اعتراضی امروز در کرمانشاه:

در مورد تجمع امروز در کرمانشاه تصاویر و ویدئوهای متعددی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده که نشان می‌دهد تجمع‌کنندگان در میدان آزادی شهر کرمانشاه ضمن راهپیمایی شعارهایی نظیر «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و «ملت گدایی می‌کند آقا خدایی می‌کند» سر می‌دهند.

«سوریه را رها کن / فکری به حال ما کن»، «یا مرگ یا آزادی»،«زندانی سیاسی آزاد باید گردد»،«ملت گدایی می‌کند، آخوند خدایی می‌کند» و «نترسید نترسید، ما همه با هم هستیم» از دیگر شعارهایی است که در این ویدئوها شنیده می‌شود.

https://www.youtube.com/watch?v=1h6UAiclj3k&feature=youtu.be

ماموران امنیتی برای پراکنده کردن معترضان در کرمانشاه از گاز اشک‌آور و ماشین‌ آب‌پاش استفاده کرده و حاضران در تجمع را با باتوم و لگد کتک زده‌اند. گزارش‌ها حاکی از بازداشت چندین معترض در کرمانشاه حکایت دارد.

گزارش‌ها از تجمعات اعتراض در شهر تهران نیز حکایت دارند. در همین زمینه محسن نسج همدانی، معاون امنیتی استانداری تهران، در گفتگو با خبرگزاری ایلنا از بازداشت چند نفر در تهران خبر داده است.

https://www.youtube.com/watch?v=v7pXEj8aBZA

آقای همدانی به این خبرگزاری داخلی گفته است: «در برخی از میادین تعداد محدود و قلیلی از افراد حضور داشتند که با تذکر دوستانه پلیس صحنه را ترک می‌کردند.»

سخنان معاون امنیتی استانداری تهران در حالی گزارش می‌شود که از تهران خبر حضور گسترده نیروهای انتظامی در خیابان‌ها مخابره می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها مردم رشت نیز امروز در تجمعات اعتراضی شرکت کرده‌اند. به گزارش بی‌بی‌سی، در تجمعی که امروز در رشت برگزار شده، معترضان علیه صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی شعار داده‌اند.

برخی دیگر از ویدئوهای تأییدنشده در فضای مجازی مرتبط به تجمعی در شهر شیراز است که در آن، معترضان در رویارویی با نیروی انتظامی این شعار را می‌دهند: «پلیس برو دزد را بگیر.» تصاویری نیز از تجمعاتی که گفته شده در خرم‌آباد لرستان در جریان است در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود.

برخی منابع دانشجویی نیز در وب‌سایت‌های خود از «حکومت نظامی اعلام نشده در شهرهای تبریز، کرمان، تهران و استقرار نیروهای ضدشورش در میادین شهرهای بزرگ» نوشته و افزوده‌اند که «در خیابان‌های تبریز دور تا دور میدان ساعت مأموران ضد شورش و پاسداران چیده شده‌اند.»

روز گذشته حسن حیدری، سرپرست دادسرای انقلاب مشهد از دستگیری ۵۲ نفر در جریان تجمع اعتراضی در مشهد خبر داد.

آقای حیدری گفت که اعتراض را حق مردم و شهروندان می‌داند اما با این وجود شرکت‌کنندگان در تجمع را «عده‌ای ساختارشکن» نامید که «شعارهای تند» سر داده بودند.

این تجمع ها در شرایطی برگزار شد که در هفته های اخیر، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، از سوی مخالفان و منتقدان خود به دلیل گرانی کالاها و مواد مصرفی مورد انتقاد قرار گرفته است.

ادامه تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف ایران

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.