اخبار و گزارشات کارگری ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– گسترده تر ومستحکمتر با همبستگی کارگران در راه دست یابی به مطالباتشان:

تجمع اعتراضی کارگران شاغل واخراجی کارخانه فولاد قزوین نسبت به اخراج صدنفرشان وبرای بازگشت بکارشان

عدم پرداخت 3ماه حقوق وبیمه وسایر مطالبات  کارگران این واحد تولیدی

– تجمع اعتراضی کارگران شرکتی استان کرمانشاه نسبت به تبدیل قراردادشان به روزمزدی مقابل استانداری

اعتصاب کارگران کشتارگاه بیستون در همین رابطه

– تجمع اعتراضی کارگران اخراجی کارخانه پرده سازی اطلس پود

– تجمع اعتراضی کارگران اخراجی شهرداری تهران مقابل ساختمان شورای شهر

– تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداری حمیدیه نسبت به عدم پرداخت5ماه حقوق

– دومین روزتجمع کارگران بازنشسته معدن زغال سنگ البرز غربی درتهران دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان

– تجمع اعتراضی بازنشستگان  بانک ملی  مقابل شعبه مرکزی

– تجمع اعتراضی کارگران پیمانی حراست پالایشگاه بید بلند2بهبهان نسبت به عدم تبدیل وضعیت

– نجیبه صالحزاده تبرئه شد

– اطلاعیه کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران درباره گروه موسوم به « اتحاد سراسری کارگران ایران»

– پایان موقتی تجمع اعتراضی کارگران اخراجی خشمگین فاز 19کنگان بدنبال وعده بازگشت بکار

– اعتراض رسانه ای کارگران شهرداری امیدیه  نسبت به عدم اجرا ی طرح طبقه‌بندی مشاغل

– دومین نامه سرگشاده کارکنان شرکت ارس‎تک به مدیرعامل ایران‎ایردراعتراض به نداشتن امنیت شغلی،عدم پرداخت بموقع مطالبات،سطح پایین حقوق و رفتار غیر مسئولانه و توهین آمیزمدیران شرکت ارس تک

– عدم پرداخت 3ماه حقوق وعیدی کارگران کارخانه سیمان سفید بنوید

کارگران این واحد تولیدی با قراردادهای یک ماهه مشغول بکارند

– پرداخت حقوق فروردین ماه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بروال سال گذشته

– تجمع اعتراضی خانواده های جانباختگان پرواز تهران-یاسوج  مقابل ستاد مدیریت بحران کشور

– دومین روزاعتصاب وتجمع دانشجویان دانشکده محیط زیست کرج دراعتراض به احتمال انحلال دانشکده

بلاتکلیفی معیشتی وشغلی کارکنان این دانشکده

– جان باختن یک کارگر درحادثه ریزش خط لوله انتقال گاز در خوزستان

گسترده تر ومستحکمتر با همبستگی کارگران در راه دست یابی به مطالباتشان:

تجمع اعتراضی کارگران شاغل واخراجی کارخانه فولاد قزوین نسبت به اخراج صدنفرشان وبرای بازگشت بکارشان

عدم پرداخت 3ماه حقوق وبیمه وسایر مطالبات  کارگران این واحد تولیدی

صبح روزیکشنبه دوم اردیبهشت ماه، کارگران شاغل واخراجی کارخانه فولاد قزوین دراعتراض به اخراج صدنفرشان وبرای بازگشت بکارشان دست به تجمع مقابل فرمانداری تاکستان زدند.

براساس گزارش منتشره،صبح امروز بیش از ۲۰۰ کارگر کارخانه فولاد قزوین در اعتراض به اخراج نیمی از همکارانشان در مقابل فرمانداری شهرستان تاکستان تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض کارخانه فولاد قزوین گفت: از صبح روز گذشته مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی از ورود حدود ۱۰۰ نفر از همکارانمان به محل کارشان با دست‌کم سه ماه معوقات مزدی و بیمه‌ای خودداری می‌کنند.

او با بیان اینکه سوابق فعالیت بعضی از کارگران بیکار شده به ۱۵ سال می‌رسد، اظهار کرد: در مجموع این کارخانه حدود  ۲۰۰ کارگر دارد که علاوه بر آنکه فاقد امنیت شغلی‌اند، کارفرمای بخش خصوصی کارخانه در پرداخت مطالبات آنان بی‌توجهی می‌کند.

به گفته این کارگر، افراد حاضر در تجمع امروز از کارگران شیفت عصرکارخانه فولاد قزوین هستند که به حمایت از ۱۰۰ کارگر اخراجی خواستار بازگشت به‌کار همکارانشان شده‌اند.

این کارگر در ادامه اظهار داشت: کارگران نگرانند که روند اخراج کارگران ادامه پیدا کند و شاهد اخراج سایر کارگران قراردادی در هفته‌های آینده باشیم.

او در ادامه با اشاره به اینکه روند تولیدات این واحد صنعتی بعد از واگذاری به بخش خصوص به کندی صورت می‌گیرد، افزودند: از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته (۹۶) تا هم‌اکنون فعالیت تولیدی کارخانه به مدت سه تا چهار روز بوده و کارگران کاری برای انجام دادن نداشتند.

او در پایان با بیان اینکه بخش دیگری از مشکلاتمان مربوط به پرداخت مطالبات مزدی‌مان می‌شود، افزود: شرکت راه ابریشم بهره‌بردار رسمی شرکت‌های فولاد قزوین چندین ماه است که مسئولیت این کارخانه را برعهده گرفته است. در حال حاضر حدود سه ماه دستمزد و بیمه کارگران را به تاخیر انداخته است. همچنین مطالباتی از قبل در حدود سه تا ۴ میلیون تومان داریم که مربوط به کارفرمای سابق می‌شود.

تجمع اعتراضی کارگران شرکتی استان کرمانشاه نسبت به تبدیل قراردادشان به روزمزدی مقابل استانداری

اعتصاب کارگران کشتارگاه بیستون در همین رابطه

صبح روز یکشنبه دوم اردیبهشت ،جمعی از کارگران شرکتی استان کرمانشاه(شهرداری، کشتارگاه ها ، آبفا و….) دراعتراض به دستورالعمل ابلاغی سازمان بازرسی مبنی بر تبدیل نیروهای شرکتی به روز مزد، مقابل داستانداری تجمع کردند.

بنابه گزارش منتشره،تعدادی از کارکنان شرکتی کشتارگاه و باغ فردوس کرمانشاه در اعتراض به ابلاغیه اخیر بازرسی در مقابل استانداری کرمانشاه تجمع کردند و همچنین کشتارگاه بیستون از توزیع گوشت خودداری کرده است.

حدود 4 هزار و 500 نفر از نیروهای شرکتی در کرمانشاه وجود دارد که با احتساب خانواده هایشان شمار آنان به 20 هزار نفر خواهد رسید، البته نیروهای شرکتی عمدتا در شهرداری، کشتارگاه ها و آبفا مشغول کار هستند.

اعتراض این نیروها به این دلیل بوده که در صورت تبدیل عضویت آنان به روزمزد حقوق آنان کاهش خواهد یافت. همچنین در ادامه این تجمع کشتارگاه ها از توزیع گوشت خودداری کردند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در این خصوص گفت: تجمع نیروهای کشتارگاه بیستون در اعتراض به تصمیمات مالی شهرداری است و کارکنان شهرداری به دلیل مسائل مالی و نه بهداشتی اعتصاب کردند.

دکتر نادر پرور افزود: این تجمعات هیچ ارتباطی به مسائل بهداشتی و اداره دامپزشکی ندارد و می بایست از طریق شهرداری پیگیری شود.

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی کارخانه پرده سازی اطلس پود

کارگران اخراجی کارخانه پرده سازی اطلس پود واقع در تبریز، کیلومتر 5 جاده تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش2اردیبهشت یک منبع خبری محلی،صدقی نسب مدیرعامل شرکت با تایید اخراج تعدادی از کارگران این کارخانه افزود:در سالهای گذشته به دلیل اتخاذ سیاست های غلط، افزایش جنس قاچاق، افزایش نرخ ارز و تحریم هاو بالا بودن نرخ سود بانکی واحد های تولیدی با کاهش ظرفیت تولید به حیات خود ادامه دادند تا جایی که کارخانه اطلس پود با سابقه ۶۷ ساله در صنعت پرده و دکورااسیون داخلی با ۳۰ درصد به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی با انتقاد از تسهیلات بانکی که برای تولید کنندگان در نظر گرفته اندگفت: بانک ها همکاری نمی کنند و بالا بودن نرخ سود خود مصیبیتی شده است و همین عدم همکاری ها موجب شده که این منابع مالی برای حل مشکلات هیچ گاه به موقع دست تولید کنندگانی امثال ما نرسد.ما هم اقدام کردیم اما بانک کارشکنی می کند.

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی شهرداری تهران مقابل ساختمان شورای شهر

صبح روز یکشنبه دوم اردیبهشت همزمان با برگزاری پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهرتهران ،جمعی از کارگران اخراجی شهرداری تهران* مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند وبا سردادن شعارهایی وحمل پلاکاردهایی ازجمله:«شهرداری تعدیل می‌کند، شورا حمایت می‌کند»،«تعدیل یا تبعیض» و« ما ژن خوب نداریم»اعتراضشان را بنمایش گذاشتندو و خواستار بازگشت به کارشدند.

بنابه گزارش منتشره،یکی از تجمع‌کنندگان اظهار داشت: حدود 12 سال سابقه کار در شهرداری دارم و بنده را به صورت سلیقگی تعدیل کردند و پایین‌ترین نمره‌ها را به ما دادند تا افراد خود را به سر کار بیاورند.

این خانم حدوداً 30ساله ادامه می‌دهد: در حال حاضر افرادی را با مدرک دیپلم و حتی سیکل وارد شهرداری کردند و بعضی از آنها نیز حتی خدمت سربازی هم نرفته‌اند.

وی که در یکی از مناطق شهرداری تهران مشغول  به کار بوده است گفت: در تاریخ 28 اسفند ماه اعلام کردند که ما تعدیل شده‌ایم و در آن روز ما دستمان به هیچ جا نمی‌رسید و امروز نیز وعده و وعید داده‌اند.

وی ادامه داد: این انصاف نیست پس از این همه سال خدمت ما را تعدیل کرده‌اند.

یکی دیگر از خانم‌هایی که در تجمع امروز در مقابل شورای شهر تهران حضور داشت،گفت: بنده 9 سال سابقه کار در شهرداری منطقه 2 را دارم که 4 سال آن بیمه بودم، مرخصی زایمان بودم و 6 ماه در محل کار حضور نداشتم و هنگامی که سر کار آمدم گفتند بر اساس ارزیابی 6 ماهه گذشته بنده را تعدیل کرده‌اند در صورتی که بنده در مرخصی زایمان بودم.

وی می‌گوید: روز 28 اسفند سال گذشته که به سر کار آمدم گفتند تعدیل شده‌ای در صورتی که بر اساس بخشنامه شیر مادر تا دو سال می‌توانم در محیط کار خود باقی بمانم.

یکی دیگر از خانم‌هایی که در تجمع امروز شعار بی‌عدالتی شورای شهر و شهرداری را سر می‌داد، گفت: شهرداری منطقه 21 بدون هیچ ارزیابی و شناختی بنده را تعدیل کرده‌اند این انصاف نیست.

یکی از آقایانی که اخیراً از شهرداری نیز تعدیل شده است،‌ گفت: بنده دکترای تربیت بدنی دارم، بچه‌ام 20 روزش است و در یگان حفاظت منطقه 14 کارمند اداری بودم. در حال حاضر بنده را تعدیل کرده‌اند در صورتی که هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای این تعدیل ندارند.

وی ادامه داد:‌با توجه به اینکه بچه‌ام تازه به دنیا آمده است و بنده هم بیکار شده‌ام اضطراب و استرس زیادی به خانواده من وارد شده است و زندگی‌ام با مشکل مواجه شده. هیچ یک از اعضای شورای شهر و شهرداری تهران نیز پاسخ قانع‌کننده‌ای به ما نمی‌دهند.

یکی دیگر از خانم‌های تجمع‌کننده که توسط شهرداری تعدیل شده بود، گفت: بنده مدرک فوق‌لیسانس دارم و 8 سال در منطقه 2 تهران کار کرده‌ام در حال حاضر بنده را تعدیل کردند و هیچکس  نیز پاسخگو نیست.

*عیدی شهرداری تهران به کارگران قراردادی:اخراج از کار

در روزهای اخیرنامه اخراج و تسویه حساب به دست تعدادی از کارگران قراردادی شهرداری تهران رسیده و در سال جدید هیچ قراردادی با آنها از سوی شهرداری و شرکت های تابعه منعقد نخواهد شد.

در یکی از ابلاغیه های ارسال شده به شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه آمده است: « با احترام نظر به اینکه در راستای اجرای دستورالعمل ارزیابی عملکرد کارکنان قراردادی شهرداری تهران به شماره 1387139 مورخ 12 آبان سال 96، افراد مشروحه ذیل جمعی آن مدیریت محترم امتیاز لازم را کسب ننموده اند، لذا امکان ادامه همکاریشان از تاریخ 1 فروردین سال 97 در شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه مقدور نمی باشد، خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به ایشان ابلاغ تا برای تسویه حساب و انجام مراحل بعدی به موسسه هادیان شهر تهران مراجعه نمایند

چنین دستورالعمل هایی برای بسیاری از شرکت ها و معاونت های شهرداری تهران صادر شده تا با نیروهای قراردادی دیگر قراردادی منعقد نشود. این دستور العمل در راستای نامه ریاست شورای شهر تهران برای تعدیل 4 درصد از نیروهای شهرداری تهران قرار دارد که به محمدعلی نجفی، شهردار مستعفی تهران ابلاغ شده بود.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ پنجم فروردین ماه، نظام ارزشیابی کارکنان قراردادی شرکت ها و معاونت های شهرداری تهران در آستانه سال از سوی معاونت مابع انسانی ابلاغ شد و چندین هزار کارمند می بایست با شرکت در آزمون ارزشیابی شرکت کنند. به نظر می رسد که در روزهای ابتدای سال 1397 نتایج آزمون ارزشیابی به واحدهای تابعه اعلام شده و این واحدها می بایست افرادی را که حائز نمره بالای 60 نشده اند، اخراج کنند.

نظام ارزشیابی به گونه ای طراحی شده بود که بسیاری از کارمندانی که در سال های اخیر به عنوان کارمند در شهرداری و بخش های مختلف آن مشغول به کار شده اند، به سختی می توانستند نمره بالای 60 کسب کنند.

در همین راستا در یکی از ابلاغیه های ارسال شده به شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه آمده است: « با احترام نظر به اینکه در راستای اجرای دستورالعمل ارزیابی عملکرد کارکنان قراردادی شهرداری تهران به شماره 1387139 مورخ 12 آبان سال 96، افراد مشروحه ذیل جمعی آن مدیریت محترم امتیاز لازم را کسب ننموده اند، لذا امکان ادامه همکاریشان از تاریخ 1 فروردین سال 97 در شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه مقدور نمی باشد، خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به ایشان ابلاغ تا برای تسویه حساب و انجام مراحل بعدی به موسسه هادیان شهر تهران مراجعه نمایند.»

چنین دستورالعمل هایی برای بسیاری از شرکت ها و معاونت های شهرداری تهران صادر شده تا با نیروهای قراردادی دیگر قراردادی منعقد نشود. این دستور العمل در راستای نامه ریاست شورای شهر تهران برای تعدیل 4 درصد از نیروهای شهرداری تهران قرار دارد که به محمدعلی نجفی، شهردار مستعفی تهران ابلاغ شده بود.

در نامه محسن هاشمی به شهردار تهران در رابطه با تعدیل نیروهای شهرداری آمده بود: «به موجب ماده 117 مصوب برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران ابلاغی به شماره 160.1882.4938 مورخ 31 اردیبهشت 93 شهرداری تهران موظف است نسبت به بررسی صلاحیت عمومی و ارزیابی شایستگی‌ها و عملکرد کلیه کارکنان قراردادی و ساماندهی نیروی انسانی به نحوی که حداقل 4 درصد از نیروهای قراردادی کاهش یابد اقدام نماید.»

در ادامه این نامه عنوان شده بود:«با عنایت به ساختار نامتناسب نیروی انسانی شهرداری تهران و افزوده شدن بیش از 10 هزار نفر در 18 ماهه پایانی دوره مدیریت قبلی و ضرورت اجرای مصوبه مذکور، سپاس‌گذار است دستور فرمایید تا قبل از پایان سال جاری گزارش حسن اجرای ماده مذکور را در تمامی سطوح سازمانی تهیه و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نمایید.»

انتقاد به مازداد نیروهای فعال در حوزه شهری شهرداری تهران از همان بدو حضور اعضای شورای پنجم و مدیریت جدید شهری وجود داشت و نسبت به وجود 68 هزار نیرو در این سازمان بارها گلایه هایی را وارد کرده بودند. اما با این وجود در اظهارات متفاوتی حتی از سوی محمدعلی نجفی، شهردار وقت تهران عنوان می شد که مدیریت جدید قصد کنارگذاشتن این نیروها را ندارد.

شهردار تهران در نشست روز 24 مهرماه در پاسخ به سوالی درباره نیروهای فعال در شهرداری و شایعه تعدیل آنها گفته بود: « بر اساس آخرین گزارش 68 هزار و 136 نفر به عنوان نیروی انسانی ذکر شده است. تعدادی کارگر و کارمند پیمانکاران خدماتی هم داریم که کار رفت و روب شهر، جمع آوری پسماند و… را انجام می دهند. اگر آن کارگران و کارکنان را هم حساب کنیم – البته کادر شهرداری نیستند – ماهانه ما به جانشینی از پیمانکار حقوق آنها را پرداخت می کنیم جمعش 125 هزار نفر می شود اما واقعا این افراد پرسنل شهرداری نیستند.»

وی در عین حال عنوان کرده بود:« به هیچ عنوان قصد تعدیل و اخراج نداریم البته اگر کسانی اهل کار نباشند و یا معلوم شود با زد و بند وارد سیستم شده و یا در محل کار نبوده و حقوق می گرفتند حساب آنها جدا است اما باید از سایر کارکنان استفاده بهینه کنیم.»

در همین زمینه ابراهیم شیخ، معاون منابع انسانی شهرداری تهران در 4 دی ماه سال گذشته با بیان اینکه در حال ساماندهی نیروها هستیم و قصدی برای تعدیل نیرو وجود ندارد، خاطر نشان کرده بود: « در واقع این ساماندهی‌ها با هدف ارتقاء بهره‌وری نیروی انسانی است ما هم اکنون در حال ایجاد یک بازار کار داخلی در شهرداری تهران هستیم تا این سبد را به گونه‌ای مدیریت کنیم که همه نیازهای نیروهای انسانی در شرکت‌های تابعه شهرداری برطرف شوند. تصمیم گرفتیم برای این موضوع نخبگانی را از طریق آزمون جذب کنیم و اینکه گفته می‌شود آزمون قرار است برای تعدیل نیرو اتفاق بیفتد به هیچ وجه صحت ندارد. در شهرداری تهران قصدی مبنی‌بر تعدیل نیرو وجود ندارد.»

ولی با وجود چنین اظهاراتی عملیات تعدیل 4 درصد نیروهای شهرداری با استفاده از نظام ارزشیابی پیش رفته و در سال جدید نزدیک به 10 هزار نیرو باید با شهرداری خداحافظی کنند. 4درصد نیرویی که نیروهای پیمانکاری به شمار می روند که در قالب شرکت های مختلف برای شهرداری کار می کردند و حقوق آنها از محل بودجه عمرانی شهرداری تامین می شد. با تصویب شورای شهر چهارم اکثر کارکنان یاد شده به صورت متمرکز از قالب شرکت های مختلف پیمانکاری دربیان جمع ودر موسسه هادیان شهر ساماندهی شدند.

تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداری حمیدیه نسبت به عدم پرداخت5ماه حقوق

روزیکشنبه2اردیبهشت،جمعی از کارگران فضای سبز شهرداری حمیدیه دراعتراض به عدم پرداخت5ماه حقوق مقابل شهرداری این شهر اجتماع کردند.

برپایه گزارش منتشره،بیش از 30 نفر از کارگران فضای سبز شهرداری حمیدیه روز یکشنبه با تجمع در برابر ساختمان شهرداری این شهر پرداخت معوقات خود را خواستار شدند.

درهمین رابطه فرماندار حمیدیه روز یکشنبه گفت: مطالبات کارگران پیمانی فضای سبز شهرداری حمیدیه که با فروردین ٩٧، پنج ماه حقوق معوقه را شامل می شود، مطالبات به حقی است که این شهرداری به دلیل ارزش افزوده پایین نتوانسته آن را پرداخت کند.

دومین روزتجمع کارگران بازنشسته معدن زغال سنگ البرز غربی درتهران دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان

صبح روزیکشنبه دوم اردیبهشت،جمعی از کارگران بازنشسته معدن زغال سنگ البرز غربی دردومین روز اعتراضشان درتهران نسبت به عدم پرداخت مطالبات مقابل ساختمان ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران)تجمع کردند.این کارگران روز شنبه اول اردیبهشت تجمع مشابهی مقابل ساختمان شرکت تهیه و تولید نواد معدنی برپا کرده بودند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ2اردیبهشت، بازنشستگان معدن زغال سنگ البرز غربی در استان گیلان که خواستار وصول مطالبات محقق نشده بازنشستگی خود هستند،گفتند:تصویب نامه هیات وزیران که به استناد اصل یکصد و و سی هشتم قانون اساسی برای محاسبه ایام مقرری بگیری دوران بیکاریشان در زمان بازنشستگی تنظیم شده، اجرا نشده و بدین ترتیب میزان دریافتی بازنشستگی این کارگران که از حدود یکسال قبل بر مبنای آخرین دستمزد انجام شده‌اند، کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد.

به گفته آن‌ها سالهای ۹۳ و ۹۴ هیئت دولت به پیشنهاد وزرای صنعت و کار و رفاه مصوبه مورد نظر را در جهت کمک به کارگران شرکت البرز غربی مستقر در ارتفاعات شهرستان رودبار در استان گیلان تصویب کرده است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان  بانک ملی  مقابل شعبه مرکزی

صبح روز یکشنبه2اردیبهشت، بازنشستگان  بانک ملی  دراعتراض به عدم همسان سازی حقوق وبرای بازگشایی کانون بازنشستگان دست به تجمع مقال شعبه مرکزی این بانک زدند.

بنابه گزارش منتشره، بازنشستگان معترض بانک ملی که از ساعت 10 صبح امروز مقابل شعبه مرکزی این بانک تجمع کرده بودند، خواهان حق و حقوق تضییع شده خود شدند.

یکی از تجمع‌کنندگان با گلایه از بی‌توجهی به حقوق بازنشستگان در کشور گفت: یکی از مشکلات بازنشستگان بانک ملی اجرا نشدن همسان‌سازی حقوق آنهاست که بنا بوده از برج 11 سال 1395 اجرا شود اما هنوز برای هیچکس آن را اجرا نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه مابه‌التفاوت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بانک ملی از سال 1395 تاکنون رقم قابل توجهی شده است، تصریح کرد: همه این رقم را دریافت کرده‌اند اما هنوز به هیچ کدام از بازنشستگان ما این مبلغ پرداخت نشده است.

خواسته دیگری که بازنشستگان بانک ملی خواهان تحقق آن هستند، بازگشایی دوباره کانون بازنشستگان بانک ملی است. این بازنشسته معترض بانک ملی با بیان اینکه از یک سال پیش بدون دلیل کانون بازنشستگان بانک ملی را تعطیل کرده‌اند، تصریح کرد: با تعطیلی کانون بازنشستگان بانک ملی؛ بازنشستگان دیگر جایی را برای پیگیری مطالبات و مشکلاتشان ندارند و هیچکس هم برای تعطیلی کانون جوابگو نیست و در واقع نمی‌خواهند ما در کانون دور هم جمع شویم.

این گروه از بازنشستگان عنوان کردند که بنا بوده حسین‌زاده (مدیرعامل بانک ملی) به جمع معترضان آمده و پاسخگوی اعتراض آنها باشد.

تجمع اعتراضی کارگران پیمانی حراست پالایشگاه بید بلند2بهبهان نسبت به عدم تبدیل وضعیت

روز یکشنبه دوم اردیبهشت، کارگران پیمانی حراست بید بلند2بهبهان دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت دست به تجمع دراین پالایشگاه زدند.

براساس گزارش منتشره،فرماندار بهبهان روز یکشنبه  گفت:بین ١٠ تا ١۵ نفر از نیروهای کنونی حراست پالایشگاه خلیج فارس بهبهان با تجمعی کوتاه در این شرکت، خواهان تبدیل وضعیت شدند.

محمد حری افزود: این پالایشگاه در سال ٩٧ به بهره برداری می رسد به همین دلیل این نیروها خواستار ارتقای شغلی هستند.

وی یادآور شد: این نیروها که زیر نظر پیمانکار هستند، پس از صحبت با رییس حراست این پالایشگاه به سر کار خود برگشتند.

فرماندار بهبهان درخصوص پذیرش یا نپذیرفتن این درخواست بیان کرد: باید چنین درخواستی بررسی شود تا ببینیم امکان عملی شدن آن وجود دارد یا نه.

نجیبه صالحزاده تبرئه شد

شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان سقز نجیبه صالحزاده را تبرئه نمود.

برگرفته از صفحه فیسبوک محمودصالحی

اطلاعیه کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران درباره گروه موسوم به « اتحاد سراسری کارگران ایران»

کارگران و مردم شریف و آزادیخواه

اخیرا افرادیکه خود را « اتحاد سراسری کارگران ایران» می نامند، در یک اقدام عجیب، آرم « کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران» را در پروفایل کانال تلگرامی خود نشانده اند.

ما این اقدام ناشایست را تقبیح کرده و آن را در جهت بی اعتمادی و تضعیف تشکل های مستقل کارگری ارزیابی می کنیم و اعلام می داریم که گروه موسوم به اتحاد سراسری . . .هیچ گونه هم جهتی وهمخوانی باکمیته پیگیری ندارد و از گردانندگان آن کانال تلگرامی قاطعانه می خواهیم که صداقت را سرلوحه ی کار خود قرار دهند و از این رفتار شگفت و ناشایست خود، عذرخواهی کنند.

لازم به ذکر است که گروه موسوم به (اتحاد سراسری کارگران ایران)از ابتدای بوجود آمدنش در نهایت بی پرنسیبی وبسیار ناشیانه در زیر پستهای کانالشان نام ونشان وامضای (کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای کارگری) را مینوشتند که البته هیئت اجرایی کمیته پیگیری سکوت کرد.

 اما تداوم این حرکت ناشایست ما را بران داشت تاباقبیح خواندن حرکت گروه موسوم به (اتحادسراسری )،جامعه کارگری را از این موضوع آگاه کنیم .

کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران

پایان موقتی تجمع اعتراضی کارگران اخراجی خشمگین فاز 19کنگان بدنبال وعده بازگشت بکار

شنبه شب(اول اردیبهشت)، کارگران اخراجی خشمگین فاز 19کنگان* بدنبال وعده بازگشت بکارموقتا به تجمع اعتراضیشان پایان دادند.

بنابه گزارشی که 2اردیبهشت رسانه ای شد]این کارگران که از ساعات آغازین روز گذشته مقابل درب مجتمع تجمع کرده بودند، گفتن: بدنبال وعده‌های سکینه الماسی (نماینده مجلس) و مدیرعامل منطقه ویژه قرار شد به خانه‌هایمان برگردیم و منتظر بازگشت به کار باشیم.

*اعتراض کارگران اخراجی فاز 19کنگان باتجمع  مقابل درهای ورودی وجلوگیری از هر گونه رفت و آمد به داخل فاز

روزشنبه اول اردیبهشت ماه، کارگران اخراجی فاز 19کنگان باتجمع  مقابل درهای ورودی وجلوگیری از هر گونه رفت و آمد به داخل فازاعتراض وخشمشان را نسبت به بیکارشدن بنمایش گذاشتند.

براساس گزارش منتشره،امروز صبح (شنبه/ یکم اردیبهشت‌ماه) حدود هشتاد نفر از نیروهای حراست پالایشگاه فاز ۱۹ کنگان در اعتراض به اخراج از این پروژه‌ دست به تجمع اعتراضی زدند.

از قرار معلوم، کارگران با بستن درهای ورودی فاز از هر گونه رفت و آمد به داخل فاز جلوگیری کردند.

درهمین رابطه یکی از کارگران معترض گفت: با اعلام عدم تمدید قرارداد سال 97 پیمانکار توسط کارفرما (شرکت POMC –شرکت بهره‌برداری و مدیریت پتروپارس)، این شرکت با تمامی کارگران بخش حراست خود در فاز 19 تسویه کرده است.

وی افزود: پنج شش سال پیش که پروژه آغاز شد ما حضور داشتیم و خاک این پروژه را خوردیم، زحمت کشیدیم؛ اما اکنون کارفرما به راحتی پایان کار ما را اعلام کرده و آشنایان خود را استخدام می کند که خارج از انصاف است.

این کارگران با نصب بنرهایی که بر روی آنها «پروژه تمام شد، گزینش قومی شروع شد و….» اعتراض خود را اعلام کردند.

اعتراض رسانه ای کارگران شهرداری امیدیه  نسبت به عدم اجرا ی طرح طبقه‌بندی مشاغل

کارگران شهرداری امیدیه اعتراضشان را  نسبت به عدم اجرا ی طرح طبقه‌بندی مشاغل،رسانه ای کردند.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ2اردیبهشت، تعدادی از کارگران شهرداری امیدیه گفتند: نزدیک به ۲۷۰ تا ۲۸۰ کارگر شاغل در بخش خدمات، فضای سبز، آتش‌نشانی و عمرانی در شهرداری امیدیه هستیم که مطابق قانون کار و تامین اجتماعی تحت مسئولیت چندین شرکت پیمانکاری کار می‌کنیم.

آنها افزود: درحالیکه برابر همین مقررات کار و تامین اجتماعی در کارگاه‌های بالای ۱۰۰ نفر باید طرح طبقه‌بندی مشاغل به اجرا درآید اما این بخش از مقررات قانون کار در مورد ما کارگران پیمانکاری شهرداری امیدیه اجرا نمی‌شود.

به گفته این کارگران، مسکوت ماندن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در مورد ما باعث شده است تا درآمد ماهانه‌مان در حد و اندازه حداقل‌های قانونی باقی بماند.

کارگران شهرداری امیدیه با اشاره به «ماده ۵۰ قانون کار» گفتند: براساس ماه ۵۰ قانون کار، وظیفهٔ پیگیری اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، چنانچه کارفرمایان مشمول این قانون در مهلت‌های تعیین شده مشاغل کارگاه‌های خود را ارزیابی نکرده باشند، برعهدهٔ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گفته وی، چندین سال است پیگیری اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خود هستیم اما مهم‌ترین بخش مشکلمان زیر بار نرفتن کارفرمایان شرکت‌های پیمانکاری تحت قرارداد با مجموعه شهرداری امیدیه است واین موضوع مسکوت مانده است.

این کارگران در پایان درباره نتیجه پیگیری چند ساله خود گفتند: نتیجه پیگیری ما کارگران در اجرای طرح طبقه‌بندی این شد که تعدادی از پیمانکاران در مفاد قرارداد‌های جدید خود با کارگران بندهایی همانند «پایه سنواتی» و «طرح طبقه‌بندی مشاغل» را حذف کرده و به اجبار از کارگر امضا می‌گیرند.

دومین نامه سرگشاده کارکنان شرکت ارستک به مدیرعامل ایرانایردراعتراض به نداشتن امنیت شغلی،عدم پرداخت بموقع مطالبات،سطح پایین حقوق و رفتار غیر مسئولانه و توهین آمیزمدیران شرکت ارس تک

جمعی از کارکنان شرکت خدمات تعمیر و نگهداری هواپیمائی (ارس تک) با انتشار دومین نامه * سرگشاده  خطاب به مدیرعامل ایران‎ایر(هما)، اعتراضشان را نسبت به نداشتن امنیت شغلی،عدم پرداخت بموقع مطالبات،سطح پایین حقوق و رفتار غیر مسئولانه و توهین آمیز مدیران شرکت ارس تک،رسانه ای کردند.

نقل بمعنی بخش هایی از این نامه که2اردیبهشت رسانه ای شد بقرارزیراست:

از آنجائیکه مشکلاتی نظیر عدم انعقاد قرارداد کارکنان شرکت از ابتدای سال 1397 ، اتمام قرارداد شرکت ارس تک با شرکت ایران ایر (هما)، تهدید به اخراج کارکنان معترض به عدم اجرای قانون و عدم پرداخت مطالبات به حق، منظور ننمودن افزایش حقوق سال 97 ، عدم جبران ضرر و خسارت حقوق های معوق (حقوق اسفند ،سنوات،پاداش و عیدی 96 و حقوق فروردین 97)، به تعویق افتادن حواله های پوشاک اداری شرکت،رفتار غیر مسئولانه و توهین آمیز شرکت ارس تک، زیر پا گذاشتن اصول و ارزش های انسانی ، تضییع حقوق شهروندی سازمانی و پاسخگو نبودن هیئت مدیره شرکت موجب گردیده که کارکنان متخصص و با تجربه این شرکت با پیشنهادات جذب از سوی شرکت های خدماتی دیگر مانند شرکت های سامان و کوشا مواجه گردند که علی رغم میل باطنی به سوی این شرکت ها متمایل گردند.

ضمنا همانگونه که مستحضرید در گذشته واحد فنی پوش بک و هدست از زیر شاخه های بخش مهندسی تعمیرات شرکت ایران ایر بوده و هم اکنون علی رغم بهره‌برداری از زیرساخت‌های شرکت ایران ایر  توسط شرکت های خدماتی خدمات پوش بک و هد ست ارائه می گردد که این امر موجب بروز مشکلات عدیده گردیده است.

براین اساس دستور فرمایید کلیه مشکلات کاری جمعی کارکنان این شرکت به نحو مقتضی حل و فصل گردد و در صورت صلاحدید همانند سایر شرکت های تابع ایران ایر که به صورت قرارداد مستقیم با آن شرکت مشغول به فعالیت می باشند پرسنل این شرکت نیز دارای قرارداد مستقیم باشند .

*نامه سرگشاده کارکنان شرکت ارستک به مدیرعامل ایرانایر دراعتراض به عدم پرداخت3ماه حقوق،عیدی وحق سنوات،سطح پایین حقوق(زیر خط فقر) ونداشتن امنیت شغلی

جمعی از کارکنان شرکت خدمات تعمیر و نگهداری هواپیمائی (ارس تک) با انتشار نامه ای سرگشاده اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت3ماه حقوق،عیدی وحق سنوات،سطح پایین حقوق(زیر خط فقر) ونداشتن امنیت شغلی رسانه ای کردند.

نقل بمعنی بخش هایی از این نامه که خطاب به فرزانه شرفبافی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت هما نوشته شده بقرارزیراست:

به استحضار می رساند که،کارکنان جمعی واحد پوش بک و هدست شرکت ارس تک به دلیل تاخیر ایجاد شده در پرداخت حقوق(دی و بهمن واسفندماه) وسنوات و عیدی سال 96 دچار مشکلات مختلف کاری،خانوادگی، اقتصادی و … شده و صدمات روحی جبران ناپذیری به این قشر و خانواده آنها وارد شده است.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.