اخبار و گزارشات کارگری (۲۸ بهمن ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– تجمع اعتراضی کارگران پیمانکاری پالایشگاه آبادان نسبت به عدم پرداخت مطالبات ونداشتن استقلال هیئت رسیدگی‌کننده به پرونده‌های روابط کار مقابل دفتر اشتغال منطقه آزاد اروند
– ادامه تجمعات اعتراضی کارگران نی برمجتمع نیشکرهفت تپه نسبت عدم پرداخت حق بیمه دوران بیکاری مقابل ساختمان مدیریت
– بابا نان ندارد ؛ حدیث پردرد اخراج کارگر پارس خودرو !
– تجمعات اعتراضی کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نسبت به وضعیت نامعلوم پروژه‌های مسکونی سپیدار 2 و3 مقابل شورای شهروشهرداری تهران ادامه دارد
– رانندگان شرکت واحد در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات بحق شان روز یکشنبه ششم اسفند چراغ اتوبوس را روشن می کنند
– ادامه اعتراضات کارگران شرکتی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی نسبت به پرداخت نشدن مطالبات وعدم تبدیل وضعیت
– بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی 600کارگر کارخانه لوازم خانگی پارس
– عدم پرداخت مطالبات کارگران کارخانه رنگین نخ پس از3سال بازنشستگی علیرغم وعده و وعیدهای مسئولان طراز اول استان
– عدم پرداخت 3ماه حقوق کارگران معدن زمستان یورت
– رانندگان تاکسی‌ وآژانس های یزد درادامه اعتراضاتشان نسبت به فعالیت‌ تاکسی‌های اینترنتی خیابان‌های یزد را بستند
– تجمع دانشجویان دکتری علوم پزشکی تربیت مدرس در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات
– سومین تجمع دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه به پولی‌سازی
تجمع اعتراضی کارگران پیمانکاری پالایشگاه آبادان نسبت به عدم پرداخت مطالبات ونداشتن استقلال هیئت رسیدگی‌کننده به پرونده‌های روابط کار مقابل دفتر اشتغال منطقه آزاد اروند
روزشنبه بیست وهشتم بهمن ماه،جمعی از کارگران پیمانکاری پالایشگاه آبادان دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات ونداشتن استقلال هیئت رسیدگی‌کننده به پرونده‌های روابط کار مقابل دفتر اشتغال منطقه آزاد اروندتجمع کردند.
براساس گزارش منتشره، جمعی از کارگران شاغل در منطقه آزاد اروند صبح امروز (شنبه ۲۸ بهمن ماه) با تجمع مقابل دفتر اشتغال این منطقه آزاد اقتصادی خواهان رسیدگی به مطالبات برآورده نشده خود شدند.
کارگران معترض که اکثرا از کارگران شاغل در پالایشگاه آبادان هستند،گفتند:نحوه رسیدگی به دعاوی و اختلافات کارگری و کارفرمایی در دفتر اشتغال مناطق ویژه اقتصادی کشور به درستی انجام نمی‌شود.
آنان معتقدند محاکم روابط کار در دفتر اشتغال منطقه آزاد اروند از استقلال لازم برای رسیدگی به اختلافات دوجانبه میان کارگران و کارفرمایان برخوردار نیست.
به اعتقاد این کارگران، به دلیل محدودیت‌هایی که در مقررات اشتغال این منطقه برای کارگران وضع شده است، کمتر کارگری شانس پیروزی در برابر کارفرمایان و پیمانکاران در محاکم کار ویژه این مناطق را دارد.
درهمین رابطه یکی از کارگران شاغل در منطقه ویژه اقتصادی اروند که تجربه حضور در هیات رسیدگی‌کننده به پرونده‌های روابط کار را دارد گفت: به دلیل محدودیت‌هایی که در مقررات اشتغال این مناطق برای کارگران وضع شده است، کمتر کارگری شانس پیروزی در برابر کارفرمایان و پیمانکاران در محاکم کار ویژه اروند را دارد.
به گفته وی، در خوشبینانه‌ترین حالت ساختار حقوقی تشکیل این هیات‌ها طوری است که استقلال عملکرد آن‌ها با تردید روبروست؛ به‌طوری که حتی ذی‌حق‌ترین کارگران نیز نمی‌توانند طبق قواعد حقوقی به دریافت رای این هیات‌های برای دریافت حقوق خود خوشبین باشند.
او در خاتمه تاکید کرد: البته در منطقه ویژه اروند وکلایی حقوقی هستند که حاضرند در قبال دریافت حداقل بخشی از طلب ادعایی کارگر در هیات‌های رسیدگی‌کننده به عنوان نماینده تام‌الاختیار وی حاضر شوند که البته آنها هم از سوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی اروند با محدودیت حضور در محاکم روابط کار روبرو هستند و ما کارگران دستمان به جایی بند نیست.
ادامه تجمعات اعتراضی کارگران نی برمجتمع نیشکرهفت تپه نسبت عدم پرداخت حق بیمه دوران بیکاری مقابل ساختمان مدیریت
صبح روز شنبه بیست وهشتم بهمن ماه برای چندمین بار،جمعی از کارگران نی‌بر مجتمع نیشکرهفت‌تپه دراعتراض به عدم پرداخت حق بیمه دوران بیکاری،دست به تجمع مقابل ساختمان مدیریت شرکت زدند.
برپایه گزارش منتشره بنقل از یکی از کاران این مجتمع،کارگران نی‌بر علت برپایی این تجمع اعتراضی را پرداخت نشدن ۱۰ میلیارد تومان حق بیمه دوران بیکاری خود عنوان می‌کنند که در صورت محقق شدن؛ تعداد زیادی از کارگران بازنشسته می‌شوند.
بابا نان ندارد ؛ حدیث پردرد اخراج کارگر پارس خودرو !
داود رفیعی، کارگر اخراجی پارس خودرو، در گفتگو با رادیو ندا از حدیث پردرد اخراجش از پارس خودرو، از بازداشت و پرونده سازی ها و از سال ها پیگیری هایش برای حق خواهی در هزار چم سیستم می گوید!
گوش کنید:

تجمعات اعتراضی کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نسبت به وضعیت نامعلوم پروژه‌های مسکونی سپیدار 2 و3 مقابل شورای شهروشهرداری تهران ادامه دارد
دوازدهمین روز اعتراض تعدادی ازرانندگان شرکت واحد عضومسکن سپیدارامروز ۲۸بهمن مقابل شهرداری تهران

برگرفته از کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
رانندگان شرکت واحد در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات بحق شان روز یکشنبه ششم اسفند چراغ اتوبوس را روشن می کنند
مدیریت شرکت واحد در سال جاری تهاجمات وسیعی نسبت به قطع مطالبات بحق کارگران کرده است. مطالبات مربوط به شارژ کارت اعتباری، لباس فرم رانندگان و لباس کار کارگران تعمیرگاه و توقفگاه، ارتقاء گروه رانندگان همچنین تسهیلات بلاعوض مسکن برای اکثریت رانندگان معوق شده است. و رانندگان و کارگران در این زمینه اعتراضات جدی دارند.
بنابراین سندیکا بنا به درخواست رانندگان و کارگران از همه رانندگان دعوت می کند؛ در روز یکشنبه ششم اسفند در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات رانندگان و کارگران چراغ های اتوبوس های خود را در طی روز روشن نمایند.
برگرفته از کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
ادامه اعتراضات کارگران شرکتی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی نسبت به پرداخت نشدن مطالبات وعدم تبدیل وضعیت
جمعی از کارگران شرکتی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی طی نامه‌ای به معاون سیاسی و امنیتی استان خواستار تجمع اعتراضی نسبت به پرداخت نشدن مطالبات وعدم تبدیل وضعیت،شدند.
برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ28بهمن،، تعدادی از نیروهای شرکتی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با نامه‌ای به معاون سیاسی و امنیتی استاندار خواستار تجمع اعتراضی نسبت به عدم پرداخت حق‌وحقوق و عقد قرارداد شده اند.
شهریور ماه سال جاری با توجه به تجمع اعتراضی* توسط نیروهای شرکتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در جلوی استانداری آذربایجان شرقی و در ادامه آن صورتجلسه استانداری در 6 بند توسط مدیران صورت پذیرفت و همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در نامه ای به مجمع نمایندگان استان و رونوشت آن به استاندار و نایب رئیس مجلس شرح نیروهای اداره کل را بیان و به صراحت به صوری و واسطه بودن شرکت های طرف قرارداد اشاره نموده است اما علی‌رغم این تاکیدات همچنان هیچ اقدامی از طرف مسئولین استانی و حتی اداری صورت نپذیرفته، بطوریکه مطالبات از سال 93 پرداخت نشده و از سال جاری نیز دو ماه حقوق، 5 ماه اضافه کاری و یک ماه بن این نیروها طلب دارند.
از آن جایی که کل دریافتی این نیروها یک میلیون تومان در ماه هست و عدم پرداخت آن موجب مشکلات خانوادگی، روحی و اجتماعی را سبب گردیده است. به همین دلیل نامه‌ای از طرف نیروهای شرکتی تنظیم و از معاونت سیاسی و امنیتی استانداری درخواست مجوز برای تجمع اعتراضی برای بیست اسفند 96 صورت پذیرفته است.
لازم به ذکر است؛ تعداد نیروهایی که مطالبات آنها چندین ماه باقی مانده است ۴۸۸ نفر می‌باشد.
* اعتصاب وتجمع کارگران شرکتی و استیجاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی دراعتراض به پرداخت نشدن حقوق درسال جاری وبرای تبدیل وضعیت مقابل استانداری
امروز27شهریور، کارگران شرکتی و استیجاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی دراعتراض به پرداخت نشدن حقوق درسال جاری وبرای تبدیل وضعیت،دست از کار کشیده و مقابل استانداری تجمع کردند.
براساس گزارشات منتشره،یکی ازکارگران معترض گفت: حقوق پایه ی ما در سال جاری حدود یک میلیون تومان است که تا کنون هیچ مبلغی به ما داده نشده و کارگران حدود 15 میلیون تومان دریافتی معوقه دارند.
وی افزود: مشکل دیگر عدم تعیین تکلیف کارگران است، چرا که برای نمونه فردی با 20 سال سابقه ی کار نیز شرکتی بوده و تکلیف مشخصی ندارد و مدیران جدید نیز نیروها را به عنوان کارکن راهداری نمی شناسند.
معترض دیگری می گوید: شش ماه است که حقوق نگرفته ایم و فرزندانمان گرسنه اند، هیئت مدیره مشخص نیست و ما نمی‌دانیم حقوق‌های معوقه ی خود را از چه کسی پیگیری کنیم.
بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی 600کارگر کارخانه لوازم خانگی پارس
کارگرکارخانه لوازم خانگی پارس: نزدیک به 2 ماه است که تولید به طور کامل قطع شده و حقوق کارگران پرداخت نشده و متاسفانه تاکنون مدیران داخلی و مسئولین پاسخگو نبوه‌اند.
حق بیمه کارگران در آخرین فیش پرداختی حقوق کسر شده اما به بیمه پرداخت نشده و بیمه نیز تمام خدمات خود از جمله خدمات درمانی را قطع کرده است.
به گزارش28بهمن یک منبع خبری محلی،یکی از کارگران این کارخانه گفت: حدود 15 سال است که در شرکت لوازم خانگی پارس کار می‌کنم و طی این مدت با مسائلی روبرو بوده‌ایم اما تاکنون تا این حد دچار مشکل نشده بودیم.
وی با بیان اینکه عمده مشکلات ما در زمان تغییر مدیریت‌های شرکت به وجود می‌آمد، افزود: حدود 2 ماه است که مدیر شرکت تغییر کرده اما کارگران و کارکنان به حال خود رها شده‌اند و کسی پاسخگوی مشکلات به وجود آمده نیست.
این کارگر معترض ادامه داد: نزدیک به 2 ماه است که تولید به طور کامل قطع شده و حقوق کارگران پرداخت نشده و متاسفانه تاکنون مدیران داخلی و مسئولین پاسخگو نبوه‌اند.
وی با اشاره به اشتغال 600 کارگر در این شرکت، بیان کرد: کارگران در این مدت با ترس از ایجاد مشکل در صورت اعتراض و امید به بهبود اوضاع اقدامی نکرده و منتظر راه‌اندازی مجدد خطوط تولید بوده‌اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر تولیدات ماه‌های گذشته بارگیری شده و به فروش می‌رسد و همین موضوع باعث شده تا کارگران روز به روز امید خود برای برگشت به کار و آغاز تولید را از دست بدهند.
این کارگر ادامه داد: نبود مواد اولیه موجب تعطیلی خطوط تولید شده و بارها اتفاق افتاده که همه شرکت معطل رسیدن قطعات اولیه ساخت که در داخل ایران تولید می‌شود، شده است.
وی تصریح کرد: علی‌رغم تعطیلی خط تولید، کارگران هر روز راس ساعت کاری در شرکت حاضر می‌شوند اما طی چند روز گذشته نهار کارگران نیز قطع شده و کارگران مجبورند ساعت 12 به خانه‌هایشان برگردند.
این کارگر با اشاره به قطع خدمات بیمه، اظهار کرد: حق بیمه کارگران در آخرین فیش پرداختی حقوق کسر شده اما به بیمه پرداخت نشده و بیمه نیز تمام خدمات خود از جمله خدمات درمانی را قطع کرده است.
وی ادامه داد: قطع خدمات بیمه تکمیلی و درمانی مشکلات زیادی را برای کارگران و خانواده‌هایشان به جود آورده و افرادی که نیاز فوری به دریافت این خدمات دارند را با معضلات بسیاری روبرو کرده است.
این کارگر با بیان اینکه هیچ یک از مدیران داخلی و مدیرعامل توضیحی برای وضع موجود ندارند، خاطرنشان کرد: پیش از بروز این مسائل این شرکت روزانه 500 محصول اعم از ماشین لباسشویی، یخچال و کولر تولید می‌کرد اما حدود 2 ماه است که وضعیت شرکت در شرایط بحرانی قرار دارد و خواستار رسیدگی از سوی مسئولین استانی هستیم تا کارگران این شرکت چرخه تولید و اشتغال بازگردند.
عدم پرداخت مطالبات کارگران کارخانه رنگین نخ پس از3سال بازنشستگی علیرغم وعده و وعیدهای مسئولان طراز اول استان
کارگران کارخانه رنگین نخ روزدوشنبه شانزدهم بهمن ماه*،برای پیگیری وضعیت مطالبات خود یک روز مقابل ساختمان استانداری استان سمنان تجمع کردند و مسئولان قول پیگیری دادند.
اما با گذشت قریب دوهفته خبری از پرداخت مطالبات این کارگران درمیان نیست.
نزدیک به ۴۹ نفر از کارگران کارخانه رنگین نخ سمنان که از شهریور ماه سال ۹۳ تا هم‌اکنون بازنشسته‌ شده‌اند هنوز موفق به دریافت معوقات مزدی و سنوات پایان خدمت خود نشده‌اند.
بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ28بهمن، یکی از کارگران کارخانه نساجی رنگین نخ گفت: میانگین سنوات پایان خدمت هر یک از بازنشستگان براساس سوابق کاری حدود۲۰ میلیون تومان است که کارفرما به بهانه نداشتن منابع مالی، توان پرداخت آن را ندارد.
وی گفت: کارگران بازنشسته رنگین نخ علیرغم دریافت نکردن سنوات، حدود ۵ تا ۶ میلیون تومان مطالبات معوقه مزدی دارند که مربوط به ۵ تا ۶ ماه دستمزد اخر سال گذشته می‌شود. همچنین عیدی سال ۹۳ کارگران پرداخت نشده است.
به گفته این کارگر بازنشسته، وضعیت پیش آمده در حالی است که در 16بهمن ماه کارگران کارخانه رنگین نخ برای پیگیری وضعیت مطالبات خود یک روز مقابل ساختمان استانداری استان سمنان تجمع کردند و مسئولان قول پیگیری دادند.
او گفت: علاوه بر مطالبات مزدی و سنواتی کارگران بازنشسته، کارفرما ۴ درصد هزینه بازنشستگی تعداد دیگری از همکارانمان که هنوز به سن بازنشستگی نرسیده‌اند را به تامین اجتماعی بدهکار است.
وی ادامه داد: خانواده‌های کارگران بازنشسته برای حق سنوات برنامه‌ریزی کرده بودند اما با روالی که کارفرما در پرداخت سنوات بازنشستگان در پیش گرفته است، ارزش نقدی طلب آنها نیز کاهش یافته است.
به گفته آنان، این واحد تولیدی که از ماه‌های نخستین سال ۹۴ تاکنون به‌طور کامل تعطیل است و مسئولان این کارخانه را بابت بدهی مالی به یک بانک دولتی واگذار کرده‌اند.
این کارگران در ادامه می‌گویند: پس از پی‌گیری‌های حقوقی سرانجام توانستیم حکم مصادره اموال کارخانه را برای دریافت طلبمان بگیریم اما پیش از کارگران این بانک دولتی برای وصول مطالبات معوقه خود اموال کارخانه را توقیف کرده‌ و در نتیجه پیگیری کارگران تاکنون بی‌نتیجه بوده است.
به گفته کارگران بازنشسته، کارخانه رنگین نخ در زمان تولید از ظرفیت سه شیفت کاری برخوردار بود و هیچ مشکلی در زمینه فروش محصولات خود نداشت اما با عدم برنامه‌ریزی و سوءمدیریت این واحد تعطیل شد.
* تجمع اعتراضی کارگران کارخانه رنگین‌نخ نسبت به عدم پرداخت مطالبات مقابل استانداری سمنان
صبح روزدوشنبه شانزدهم بهمن ماه،حدود چهل نفر از کارگران کارخانه رنگین نخ سمنان در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل استانداری تجمع کردند.
براساس گزارش منتشره،این کارگران می‌گویند: کارگران شاغل و بازنشسته کارخانه رنگین نخ، مقدار زیادی مطالبات پرداخت نشده؛ دارند که مربوط به دستمزد معوق، مطالبات و سنوات خدمت است.
به گفته آنها، کارفرمای این کارخانه که در حال حاضر تعطیل و به خاطر بدهی به نهادهای مختلف پلمپ شده، بخش زیادی از معوقات کارگران را نپرداخته است. به‌طوری‌که هر کارگر در حال حاضر چند میلیون طلب وصول نشده دارد.
کارگران می‌گویند: تعدادی از ما به اداره کار شکایت کردیم. فقط اندکی توانستیم بخشی از مطالبات خود را بگیریم. باقی مطالبات پرداخت نشده باقی مانده است.
معترضان می‌گویند: از مسئولان بالادستی ازجمله استانداری می‌خواهیم که صدای ما کارگران رنگین نخ را بشنوند و برای پرداخت طلب ما چاره‌ای بیندیشند.
اسماعیل غنیان (مدیرکل اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی استان سمنان) با تایید مطالبات کارگران رنگین نخ گفت: کارگران این کارخانه مدتهاست پیگیر مطالبات مزدی به حق خود هستند.
او افزود:بارهادر رابطه با  مطالبات کارگران رنگین نخ بهمراه سایر مسئولان استان در کمیسیون‌های کارگری تشکیل جلسه داده‌ایم.
وی در ادامه گفت: آنچه باعث شده این کارگران تا امروز نتوانند به حقوق قانونی خوشان برسند این‌است که اموال کارخانه توسط طلبکاران دیگر توقیف شده و کارگران چیزی برای توقیف نمی‌یابند.
عدم پرداخت 3ماه حقوق کارگران معدن زمستان یورت
خبرکوتاه:سه ماه حقوق کارگران معدن زمستان یورت پرداخت نشده است.
رانندگان تاکسی‌ وآژانس های یزد درادامه اعتراضاتشان نسبت به فعالیت‌ تاکسی‌های اینترنتی خیابان‌های یزد را بستند
روز شنبه بیست وهشتم بهمن ماه، رانندگان تاکسی‌ وآژانس های درادامه اعتراضاتشان نسبت به فعالیت‌ تاکسی‌های اینترنتی، با تجمع مقابل استانداری میدان امام حسین یزد را بستند و ترافیک شدیدی در خیابان‌های منتهی به این میدان ایجاد کردند.
براساس گزارشات منتشره،رانندگان این تاکسی‌ها با طرح این موضوع که فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در یزد سبب کاهش شدید درآمد تاکسی‌های گردشی و آژانس‌های سنتی شده است، خواستار توقف یا محدود کردن فعالیت‌های تاکسی‌های اینترنتی شدند.
تجمع دانشجویان دکتری علوم پزشکی تربیت مدرس در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات
دانشجویان دکتری علوم پزشکی تربیت مدرس در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات دست به تجمع زدند.
براساس گزارش منتشره،رئیس دانشگاه تربیت مدرس دانشجویان دکتری علوم پزشکی این دانشگاه را که به دلیل عدم پرداخت حقوق خود معترض هستند، با عناوینی مانند «گله» و «کارگر» خطاب کرد.
یکی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس از تجمع و تحصن دانشجویان دکتری علوم پزشکی در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه تربیت مدرس منبع درآمدی برای دانشجویان دکتری علوم پزشکی ندارد و در نتیجه ردیف بودجه‌ای برای پرداخت حقوق دانشجویان درنظر گرفته نشده است. متاسفانه پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس چند ماهی می‌شود که به تعویق افتاده است.
وی یادآور شد: سال گذشته دانشجویان دکتری علوم پزشکی به وزارت نامه‌ای نوشتند و این نامه نیز به کمیسیون پزشکی مجلس شورای اسلامی ارجاع شد. کمیسیون پزشکی مجلس بعد از بررسی نامه، ردیف بودجه‌ای را برای پرداخت حقوق دانشجویان دکتری علوم پزشکی درنظر گرفت.
بودجه 4 میلیاردی کجا رفت؟
این دانشجو افزود: کمیسیون پزشکی مجلس بودجه‌ای بالغ بر 4 میلیارد تومان فقط برای دانشجویان علوم پزشکی تخصیص داد، اما دانشگاه تربیت مدرس این اعتبار را برای همه دانشجویان دکتری در نظر گرفت. با همه این کش و قوس‌ها مسئولان دانشگاه حقوق دانشجویان را به موقع پرداخت نمی‌کند و الان چند ماهی می‌شود که حقوق ما به تعویق افتاده است.
وی در ادامه تصریح کرد: دانشجویان دکتری علوم پزشکی در همه دانشگاه‌ها تعهد می‌دهند که خارج از دانشگاه اشتغالی نداشته باشند و در مقابل حقوق دریافت کنند. میزان پرداختی دانشگاه‌ها به دانشجویان علوم پزشکی متفاوت است، اما دانشگاه تربیت مدرس ماهیانه 1 میلیون تومان پرداخت می‌کند که البته چنین رقمی مدت‌هاست که به ما داده نشده است. در حال حاضر تعداد زیادی از دانشجویان معترض در دفتر ریاست دانشگاه تربیت مدرس تحصن کرده‌اند.
مسئولان دانشگاه اساسنامه را بخوانند
این دانشجو به یکی از بندهای اساسنامه دانشگاه تربیت مدرس در الزام به پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری اشاره کرد و گفت: طبق بند 6 اساسنامه، دانشگاه موظف و ملزم است که به همه دانشجویان دکتری بورسیه پرداخت کند ولی متاسفانه مسئولان به قانون خودشان هم پای‌بند نیستند و آن را رعایت نمی‌کنند. به عبارتی دانشگاه تربیت مدرس از پرداخت حقوق قانونی دانشجویان دکتری امتناع می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخورد ناشایست مسئولان دانشگاه با دانشجویان معترض تربیت مدرس اشاره کرد و افزود: 30 نفر به نمایندگی از 300 دانشجوی معترض با سختی فراوان جلسه‌ای را با آقای احمدی رئیس دانشگاه، رئیس دانشکده، معاونت دانشجویی و سرپرست برنامه و بودجه تربیت مدرس که مسئولیت هردو آن را یک نفر برعهده دارد، جلسه‌ای تشکیل دادند.
این دانشجو در این باره اضافه کرد: رئیس دانشگاه مانند گذشته سخنان تکراری خودشان را مبنی بر کمبود بودجه بیان کرد و گفت که تربیت مدرس در وضیت وخیمی قرار دارد! متاسفانه رئیس دانشگاه دانشجویان معترض را گَلّه خطاب کرد! نمایندگان دانشجویان هر زمان که‌ خواستند با رئیس دانشگاه گفت‌وگو کنند وی به بهانه‌های مختلف از دیدار با آنان امتناع کرد.
شروط رئیس دانشگاه تربیت مدرس برای مذاکره!
وی در ادامه افزود: آقای احمدی برای گفت‌وگو و دیدار با نمایندگان دانشجویان شروطی را مطرح کرده و گفته است که دانشجویان معترض باید دفتر کارش را ترک کنند و شاید فقط با سه نفر از نمایندگان دیدار داشته باشد. الان هم تعدادی از دوستان ما جلسه‌ای را با رئیس دانشگاه تشکیل دادند.
این دانشجو با ابراز تاسف تصریح کرد: رئیس دانشگاه تا دیروز ما را گَله می‌دانست، امروز هم دانشجویان معترض را کارگر خطاب کرد؛ آقای احمدی به ما گفت رفتارهای شما دانشجویان کارگری است! از اینکه کسی ما دانشجویان را کارگر خطاب کند نه تنها ناراحت می‌شویم بلکه افتخار هم می‌کنیم.
شورای صنفی دانشگاه تربیت مدرس علت این تجمع را عدم پرداخت معوقات این دانشجویان که ماهانه مبلغی یک میلیون تومان است، عنوان کرد.
در توضیحات شورای صنفی نسبت به این تجمع آمده است که به علت عدم امکان درآمدزایی پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، حقوق این دانشجویان توسط وزارت بهداشت پرداخت می‌شود و این در حالی است که دانشگاه تربیت مدرس پایین‌تر از نرخ مصوب وزارت بهداشت و با تاخیر حقوق این دانشجویان را پرداخت می‌کند.
از نکاتی که دانشجویان معترض به آن اشاره کرده‌اند، این است که دانشگاه تربیت مدرس مانند سایر دانشگاه‌های دیگر از دانشجویان تعهد می‌گیرد که در طول تحصیل اشتغال نداشته باشند و همچنین پس از اتمام دوران تحصیل، بر اساس تعهد در هر منطقه‌ای که تعیین شود خدمت پزشکی داشته باشند، ولی بر خلاف دانشجویان سایر دانشگاه‌ها حقوق کمتری پرداخت می‌کنند.
بنا بر توضیحات شورای صنفی این دانشگاه، در جریان پیگیری‌ این معوقات در گذشته، ریاست و معاونت دانشجویی دانشگاه با توجیه دانشجویان در مورد مشکلات مالی و کسری بودجه دانشگاه، آن‌هارا به بردباری فراخوانده‌اند.
شورای صنفی دانشگاه تربیت مدرس نرخ این حقوق را در دانشگاه‌های دیگر یک میلیون و 400 هزار تومان عنوان کرده است که 400 هزار تومان بیشتر از مبلغ دریافتی دانشجویان دکتری این دانشگاه است.
سومین تجمع دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه به پولی‌سازی
روز شنبه بیست وهشتم بهمن ماه برای سومین بار،دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه دراعتراض به پولی‌سازی دست به تجمع زدند.
برپایه گزارش منتشره،تجمع دانشجویان مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه درباره تصویب شهریه از جانب هیئت امنای دانشگاه ارومیه به روز سوم خود رسید.
صبح روز28بهمن دانشجویان روزانه کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه برای بار سوم در جلو درب ریاست دانشگاه ارومیه تجمع نمودند که در این تجمع معاون امور مالی دانشگاه ارومیه با گوش فرا دادن به مشکلات دانشجویان تمام صحبت های دانشجویان معترض را شنیده و به سوالات دانشجویان بطور کامل پاسخ دادند.
طبق اخبار واصله مدیریت دانشگاه ضمن دعوت دانشجویان به آرامش از آنها درخواست کرده است که تا هنگام اصلاح و هماهنگ سازی شهریه در هیئت امنا در حال حاضر برای امکان پذیر بودن انتخاب واحد این عزیزان حداقل ۱۰ درصد شهریه مصوب را پرداخت نمایند.
لازم به ذکر است کمیته منتخبی از سوی هیئت رئیسه تشکیل گردیده تا موارد مشمول تخفیف شهریه را بصورت موردی با عنایت درخواست دانشجویان بررسی نمایند.
قابل توجه دانشجویان دانشگاه ارومیه که شهریه های مورد اعتراض دانشجویان مصوب هیئت امنا می باشد که توسط وزارت علوم ابلاغ شده است و دانشگاه ارومیه سعی در این دارد تا رویه اصلاح در این مصوب را طی کند.
بیست وهشتم بهمن ماه1396
akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.