اخبار و گزارشات کارگری (۲۷ اسفند ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– ادامه تجمعات اعتراضی کارگران گروه ملی صنعتی اهواز در مقابل استانداری خوزستان در بیست و ششمین روز اعتصاب

– اعتصاب کارگران کارخانه ریسندگی خاوررشت دراعتراض به عدم پرداخت چندماه حقوق،عیدی ،حق بیمه ومطالبات دیگروتحمیل قرار دادسفیدامضا

تهدید کارگران معترض به اخراج از کار

– تجمع اعتراضی کارگران پروژه های شهرداری گرگان نسبت به عدم پرداخت مطالبات در صحن شورای شهر برای چندمین بار

– نامه سرگشاده کارکنان شرکت ارس‎تک به مدیرعامل ایران‎ایر دراعتراض به عدم پرداخت3ماه حقوق،عیدی وحق سنوات،سطح پایین حقوق(زیر خط فقر) ونداشتن امنیت شغلی

– پروین محمدی : نتیجه مذاکرات طولانی شما برای ما تنها مرگ به ارمغان میآورد

نمایش مضحکه تعیین مزد

– کانون مدافعان حقوق کارگر:

شیوه ای نه چندان جدید برای ایجاد رعب و وحشت در کارگران به جان آمده از بی عدالتی

– محمد حبیبی آزاد نشد

– بازداشت شدگان مرد در تجمع ۸ مارس از زندان فشافویه آزاد شدند

جواد عباس توللی از بازداشت شدگان تجمع ۸ مارس هم چنان در زندان فشافویه

– گزارش  ارسال شده به کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران از وضعیت بد کارگران کارگاه ماهیچه سازی شرکت ریخته‌گری تراکتور سازی تبریز توسط کارگران این مجموعه

– گزارشی از وضعیت بحرانی کارگران شرکت سیمگون

ادامه تجمعات اعتراضی کارگران گروه ملی صنعتی اهواز در مقابل استانداری خوزستان در بیست و ششمین روز اعتصاب

صبح امروز یکشنبه 27 اسفند ماه کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در بیست و ششمین روز اعتصاب به تجمع اعتراضی خود در مقابل استانداری خوزستان ادامه دادند و با سر دادن شعارهایی خواهان رسیدگی به خواستهایشان شدند.

تجمع امروز کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در ادامه تجعات هر روزه آنان در مقابل استانداری خوزستان در حالی برگزار شد که ازطرف استاندار خوزستان اعلام شد یک ماه از سه ماه حقوق معوقه کارگران از سوی موسوی مالک شرکت  امروز به حساب آنان واریز خواهد شد و  یکماه دیگر نیز بعلاوه عیدی کارگران هم توسط استانداری از طریق بانک ملی تامین اعتبار شده و فردا واریز خواهد گردید. اما بیش از چهار هزار کارگر گروه ملی صنعتی فولاد اهواز با توجه به فرا رسیدن سال نو و شرایط بسیار مشقت باری که در نتیجه عدم دریافت حقوقهای خود درطول ماههای گذشته با آن مواجه بوده اند امروز در مقابل استانداری خوزستان با شعار ” نه یکی نه دو تا، سه ماه حقوق و عیدی” خواهان پرداخت همه حقوقهای معوقه خود و عیدی هایشان شدند.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز از دوم اسفند ماه که دست به اعتصاب زده اند تا به امروز بطور روزانه به استثنای روزهای تعطیل در مقابل استانداری خوزستان دست به تجمع و  همچنین راهپیمائی در خیابانهای اهواز زده اند. در طول این مدت آنان شاهد مرگ همکارشان  آرش محمدی بدلیل بستری شدن در بیمارستان فاقد اتاق ای سی یو به خاطر عدم  پرداخت حقوق و نداشتن تمکن مالی برای بستری شدن در بیمارستان مجهزتری بودند، ده نفر از همکارانشان بمدت یک هفته تحت بازداشت قرار داشتند، تعدادی از کارگران حین تجمع و راهپیمائی بدلیل شدت فشارهای وارده دچار اغما و بی هوشی شدند و دیروز ماشین پرایدی یکی از آنان را حین تجمع زیر گرفت.

 اما علیرغم همه این مصائب و مشقاتی که در طول بیست و شش روز گذشته  به کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز وارد شد آنان با عزمی قوی و متحدانه در مبارزه برای دستیابی به مطالبات برحق شان، تسلیم تهدیدها و بی توجهی های محض کارفرما و مسئولین استانداری به خواستهایشان و  وعده های رنگارنگ آنان نشدند و تا به امروز بطور بی وقفه ای به اعتصاب و تجمعات اعتراضی خود ادامه دادند.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران از گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، امروز بعد از ظهر یکماه از حقوقهای معوقه کارگران این مجتمع بزرگ صنعتی به حسابهای آنان واریز شد و اگر وعده داده شده از سوی استانداری خوزستان درست از آب در بیاید  فردا یکماه دیگر از حقوق و عیدی آنان نیز به حسابشان واریز خواهد شد. همچنین کارفرما اعلام کرده است از روز 29 اسفند تا  14 فروردین ماه 97 شرکت تعطیل خواهد بود.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز اعلام کرده اند تا دریافت همه حقوقهای معوقه خود به اعتصاب و تجمعات اعتراضی شان ادامه خواهند داد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 27 اسفند ماه 1396

اعتصاب کارگران کارخانه ریسندگی خاوررشت دراعتراض به عدم پرداخت چندماه حقوق،عیدی ،حق بیمه ومطالبات دیگروتحمیل قرار دادسفیدامضا

تهدید کارگران معترض به اخراج از کار

روز یکشنبه بیست وهفتم اسفندماه، کارگران کارخانه ریسندگی خاوررشت دراعتراض به عدم پرداخت چندماه حقوق،عیدی ،حق بیمه ومطالبات وتحمیل قرار دادسفیدامضا دیگردست از کارکشیده واجتماع کردند.

یکی از کارگران شرکت ریسندگی خاور به نمایندگی از همکاران خود گفت : تجمع اعتراضی شان تا پرداخت شدن حق و حقوقشان ادامه خواهد داشت.

براساس گزارش منتشره،حدود 60 نفر از کارگران شرکت ریسندگی خاور امروز با تجمع اعتراضی پرداخت حقوق و مطالبات خود را خواستار شدند.

پرداخت نشدن حقوق ماه های بهمن و اسفند و همچنین پاداش و عیدی، واریز نشدن حق بیمه تامین اجتماعی ، متعهد نبودن شرکت بیمه  طرف قرارداد به پرداخت هزینه های درمانی به رغم کسر حق بیمه تکمیلی از حقوق کارگران ، مجبور کردن کارگران به امضای قرار داد سفید و وعده های زیاد مدیران شرکت از جمله مواردی بود که کارگران شرکت ریسندگی خاور امروز به آن اعتراض  کردند.

یکی از کارگران شرکت ریسندگی خاور به نمایندگی از همکاران خود گفت : تجمع اعتراضی شان تا پرداخت شدن حق و حقوقشان ادامه خواهد داشت.

وی افزود : تا قبل از پوشش رسانه ای تجمع شان ، هیچ مسئولی پاسخگو نبود و تنها با پیغام دادن ، کارگران معترض را به اخراج تهدید می کردند.

معاون اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هم گفت : قرار است حقوق ماه بهمن کارگران شرکت رسیدگی خاور تا فردا پرداخت شود.

سیامک نیکزاد به کارگران این شرکت قول داد تا پیگیری ها و مذاکرات لازم با شرکت آتیه سازان دماوند  برای حل مشکل بیمه تکمیلی انجام شود.

در کارخانه ریسندگی خاوررشت واقع در کیلومتر ۶ جاده رشت به فومن ،زیر مجموعه گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند،196 کارگر مرد و 29 کارگر زن مشغول بکارند.

تجمع اعتراضی کارگران پروژه های شهرداری گرگان نسبت به عدم پرداخت مطالبات در صحن شورای شهر برای چندمین بار

شامگاه شنبه بیست وششم اسفند ماه برای چندمین بار، کارگران پروژه های شهرداری گرگان  دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان دست به تجمع در صحن شورای شهرزدند.

برپایه گزارش منتشره،صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان بار دیگر شاهد حضور کارگران پروژه های شهرداری بود که به دلیل دریافت نکردن حقوق خود از دو سال پیش، چند هفته ای است در صحن شورای شهر حاضر می شوند.

شامگاه شنبه، جلسه شورای اسلامی شهر گرگان که بررسی بودجه ۹۷ شهرداری را در دستورکار داشت، شاهد حضور کارگران پروژه های روگذر و زیرگذر شهرداری بود.

یکی از کارگران به نمایندگی از بقیه در جلسه گفت: ملک هایی را که به سازه پایدار داده اید نه قطعی کرده اید و نه سند زدید می توان همه آن ها را بازداشت کرد.

وی ادامه داد: با بازداشت این ۱۰ میلیارد تومان ملک، مدیر عامل شرکت مجبور می شود هر روز در صحن حاضر شود.

نماینده کارگران گفت: طلب کارگرها روی هم دو میلیارد تومان است شما ۱۰ میلیارد تومان را گرو بگیرید و فقط به ما قول دهید که طلب مرا پرداخت می کنید.

نماینده کارگران گفت: روز افتتاحیه به ما گفتند که این جا نیاید، یکی خانه و دیگری ماشین خود را فروخت تا کارگرها شلوغ نکنند و آن روز را برای شما امن کنیم.

وی با بیان این که ما از آن روز دیگر آسایش نداریم، خطاب به مسئولان شهرداری گفت: شما در این پروژه ها به پیمانکارانی پول دادید که روابط و ضوابط را می دانستند.

نامه سرگشاده کارکنان شرکت ارستک به مدیرعامل ایرانایر دراعتراض به عدم پرداخت3ماه حقوق،عیدی وحق سنوات،سطح پایین حقوق(زیر خط فقر) ونداشتن امنیت شغلی

جمعی از کارکنان شرکت خدمات تعمیر و نگهداری هواپیمائی (ارس تک) با انتشار نامه ای سرگشاده اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت3ماه حقوق،عیدی وحق سنوات،سطح پایین حقوق(زیر خط فقر)  ونداشتن امنیت شغلی رسانه ای کردند.

نقل بمعنی بخش هایی از این نامه که خطاب به فرزانه شرفبافی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت هما نوشته شده بقرارزیراست:

به استحضار می رساند که،کارکنان جمعی واحد پوش بک و هدست شرکت ارس تک به دلیل تاخیر ایجاد شده در پرداخت حقوق(دی و بهمن واسفندماه) وسنوات و عیدی سال 96 دچار مشکلات مختلف کاری،خانوادگی، اقتصادی و … شده و صدمات روحی جبران ناپذیری به این قشر و خانواده آنها وارد شده است.

از آنجاییکه کارکنان پوش بک وهدست که بخش قابل توجهی از کار پر ریسک و فوق حساس پوش بک هواپیما را که فرآیندی بسیار تخصصی است و نیاز به آموزش حرفه ای در حین کار می باشد ( تا حدودی این تخصص بصورت منحصر بفرد می باشد)  بطور شبانه روزی عهده دار بوده از کمتر امنیت شغلی و آینده روشنی برخوردار نیستند و حقوق دریافتی آنان زیر خط فقر می باشد لذا علی رغم درجه بالای تخصص حرفه پوش بک و هدست، به دلیل سطح پایین حقوق دریافتی ، پرسنل شرکت به دنبال استعفا، ترک کار و یافتن شغل دیگر جهت امرار معاش می باشند که این امر برای شرکت ایران ایر جایی بس سوال  می باشد که جایگاه پرسنل شرکت در زنجیره ارزش خط هوایی ایران ایر کجاست؟

با توجه به اینکه پرسنل شرکت ارس تک در همه ایام سال کار خدمات رسانی را انجام و در حال حاضر به دلیل سفرهای نوروزی با پیک کاری بالا رو به رو بوده علی رغم سختی و حساسیت بالای کار،با اخلاص کامل مشغول انجام وظیفه اند و نیاز به حمایت بیشتر دارند تا با اطمینان خاطر وظایف خویش را انجام دهند.

لذا با انعکاس مشکلات اصلی فوق الذکر،دستور رسیدگی به وضعیت معیشتی و اصلاح مشکلات درون سازمانی در خصوص پرداخت فوری حقوق دی و بهمن و اسفند و سنوات کارکنان و پاداش آخر سال قبل از نوروز 97 که حق قانونی کارکنان می باشد توسط ریاست شرکت ایران ایر داده شود.

پروین محمدی : نتیجه مذاکرات طولانی شما برای ما تنها مرگ به ارمغان میآورد

نمایش مضحکه تعیین مزد

ساعتها پشت دربهای بسته با هم بحث میکنند که چطور رقمی را اعلام کنند که باز یکسال دیگر در فقر و بدبختی و ناتوانی خانواده های ما کارگران را نگه دارند.

لحظه به لحظه نمایش را پوشش خبری میدهند ،تا 4 صبح بیدار میمانند و جلسه پشت جلسه که ما تصور کنیم اولا نمایندگان واقعی کارگران در حال چانه زنی با ابرکارفرمایان هستند و بعد بپذیریم دولت در این دعوا برای تعیین مزد نقش میانجیگری ما بین کارگران و کارفرمایان را بازی میکند.

درصورتی که دولت نماینده 80 درصد سرمایه گذاری در کشور است و خودش ابر کارفرمای ایران است .

نماینده کارفرمایان حاضر در جلسه که نمایندگی بیست درصد سرمایه گذاری در کشور را بعهده دارد نوچه ی کارفرمای بزرگ (دولت )است .

میماند نمایندگان به اصطلاح کارگری که همگی منتخبین دولت هستند و بدون اجازه آن حق ورود به جلسه شورای عالی کار را ندارند.

ما کارگران فعلا تا اجرای  بند دوم ماده 41 قانون کار نیاز به چانی زنی نداریم .

باید طبق هزینه سبد معیشت خانوار تعیین شده دستمزد سال بعد را بپردازند .

اصطلاح چانه زنی برای کشوری است که میخواهد بیشتر از حداقل هزینه سبد معیشت به کارگرانش بدهد نه اینجا که به قول آقای ظریفی آزاد (یکی از مدیران کل وزارت کار)در چند شب گذشته از صدا و سیما پخش شد،عنوان کردند که پایین ترین دستمزد را درسطح جهان داریم.

به یمن رسانه ها و فضای مجازی دیگر نمیتوانند کتمان کنند که پایین ترین سطح دستمزد را داریم نمیتوانند پنهان کنند که سهم دستمزد کارگر در قیمت تمام شده ی کالا کمتر از 5 درصد است درصورتی که درپیشرفته ترین کشورهای سرمایه داری این سهم به 70 درصد میرسد.

سالها نمایشی را برگزار کردید که با افزایش دستمزد کارگران ،کارفرمایان دربهای شرکتها را میبندند

اما دیدیم که با تعیین کمترین دستمزد هم هر سال تعداد بیشتری  از کارخانجات تعطیل شد .

دستمزد ما کارگران بهانه بود.

سالها عنوان کردید با افزایش دستمزد تورم بالا میرود.

اما باز شاهد بودیم که تورم بالا رفت و سفره های ما خالی تر شد.

دستمزد ما کارگران بهانه بود.

اکنون با بالا رفتن اطلاعات عمومی درمیابیم که سال 58 به یمن پیروزی انقلاب دستمزد کارگران از 630 تومان به 1701تومان تغییر کرد یعنی بیش از 100 درصد افزایش یافت ولی نه درب کارخانه ایی بسته شد و نه تورمی بالا رفت.

آقایان شورای عالی کار 40 سال خوردید و چپاول کردید و فقر و تنگدستی و خودکشی و بیکاری و کلیه فروشی و کارتن خوابی و …را به خانه ها و زندگی کارگران هدیه کردید .

چه فرزندان جوانی که جلوی چشمانمان پرپر شد از مریضی و سوتغذیه و آرزوهای برباد رفته و…

چه شرمساریهایی که هر ماهه با این سطح دستمزد در بین عزیزانمان کشیدیم.

نسلی را نابود کردید و دست بردار نیستید.

چطور خجالت نمیکشید که هزینه سبد خانوار را محاسبه میکنید و منتشر میکنید .

سبدی که کمترین و حداقل ترین سبد برای زنده ماندن در این جهنمی است که درست کرده اید .

باز میروید در اتاقهای دربسته ساعتها وقت میگذارید که از این حداقل مرگ هم بزنید و کمترش کنید ?!!!

شرمتان باد

دیگر نمیتوانید این چرخه را ادامه دهید

نمیگذاریم

تا حق خود نگیریم از پای نمینشینیم

پروین محمدی نماینده سابق کارگران صنایع فلزی ایران

27 اسفند1396

کانون مدافعان حقوق کارگر:

شیوه ای نه چندان جدید برای ایجاد رعب و وحشت در کارگران به جان آمده از بی عدالتی

در حالی که صبح شنبه ۲۶ اسفند ماه، کارگران گروه ملی فولاد همانند روزهای گذشته در منطقه کیانپارس اهواز تجمع کرده بودند خودرویی ناشناس وحشیانه به محل تجمع کارگران گروه ملی حمله کرد و چند نفر از کارگران را زیر گرفت. گفته می شود وضعیت ۲ تن از کارگران وخیم است.

چندی قبل نیز در اعتراضات دراویش، مشابه این حادثه روی داد. در آن حادثه اتوبوس و خودرویی به میان نیروهای پلیس حمله کرد و گناه آن به گردن معترضان انداخته شد. منابع مستقل از چگونگی این حادثه اطلاعی ندارند و تحقیق در این مورد در محیطی سربسته صورت گرفت که سوالات زیادی را بی جواب گذاشته است .

این قبیل حوادث که در آن ریش و قیچی و همه تحقیقات تنها در اختیار نیرو های امنیتی است و منابع مستقل امکان تحقیق در آنها را ندارند، زنگ خطری است که باید به آن توجه شود و ساده از کنار آن عبور نکرد.

این شیوه جدید از سویی برای ایجاد رعب و وحشت انجام می شود و از سوی دیگر دلیلی برای توجیه و تشدید سرکوب و برخورد خشن با معترضان خواهد بود. تحلیل هایی از این دست که ” طی روزهای گذشته رسانه های ضدایرانی و معاند جمهوری اسلامی با انتشار تصاویری از تجمع کارگران گروه ملی فولاد به دنبال پایه ریزی اقداماتی بوده اند.” و نسبت دادن آن به خارج کشوری ها نیز در راستای همین مسئله است .

نمونه های تاریخی متعددی را می توان مثال آورد. زمان چندانی نگذشته است از هنگامی که رژیم سلطنتی، ساختمان ساواک شاه را به منظور تخریب مبارزان و ایجاد رعب و وحشت و برای توجیه حکومت نظامی تهران، در روز چهاردهم آبان ماه ۱۳۵۷ به آتش کشید، این نوع اعمال در اراده مبارزان آن زمان نه تنها خللی ایجاد نکرد، بلکه آنان را در آزادی خواهی و حق طلبی مصمم تر کرد. حادثه سینما رکس آبادان و یا بمب گذاری در حرم امام رضا در مشهد را نیز می توان از این دست اعمال دانست که جز رسوایی برای مجریان و طراحان آن سودی نداشت.

سرکوبگران می خواهند با ایجاد فضای هر چند خشن تر، به جای پاسخگویی به اعتراضات به حق مردم، آن را به خاک و خون بکشند و سکوتی قبرستانی را بر مردم تحمیل کنند. اما تاریخ ثابت کرده که این تلاشی عبث است و تنها پاسخگویی و توجه و اقدامات جدی در رفع بی عدالتی ها می توانند چاره ساز این اعتراضات باشد.

بر همه کارگران و زحمتکشان به جان آمده از این همه بی عدالتی است که هوشیار باشند و با هوشیاری خود این اعمال را افشا و خنثی کنند. ضمن آرزوی سلامتی برای کارگران زخمی در این حادثه تاکید می کنیم که :

“در طول تاریخ هیچ گاه ستمدیدگان خشونت را آغاز نکرده اند. آنان که خود محصول خشونتند چگونه می‌توانند مبتکر آن نیز باشند؟ خشونت به وسیله ی کسانی پدید می‌آید که ستم می‌کنند، استثمار می‌کنند و در شناختن دیگران به عنوان انسان قصور می‌ورزند، نه به وسیله ی آنان که ستمی ‌می‌کشند و استثمار می‌شوند و ناشناخته می‌مانند.”

کانون مدافعان حقوق کارگر

۲۶ اسفند ۱۳۹۶

محمد حبیبی آزاد نشد

باوجود اینکه بازپرس در روز شنبه با تبدیل قرار بازداشت محمد حبیبی به وثیقه موافقت کرده بود و امروز خانواده و جمعی از دوستان با  امید و انتظار با وثیقه به بازپرسی اوین رفته بودند، مسئولین با زیر پاگذاشتن عهد خود از آزادی ایشان خودداری  و  اعلام کردند که بازداشت ایشان تا بعد از عید ادامه خواهد داشت.

بازداشت شدگان مرد در تجمع ۸ مارس از زندان فشافویه آزاد شدند

جواد عباس توللی از بازداشت شدگان تجمع ۸ مارس هم چنان در زندان فشافویه

دقایقی پیش بازداشت‌شدگان مرد تجمع ۸ مارس در برابر وزارت کار با قرار کفالت از زندان فشافویه آزاد شدند.

بازداشت شدگان با نام‌های علی افسونگر، علی سالم،‌ پیمان چهرازی ومهرداد قاضی‌،‌ دقایقی پیش در حالی ‌که خانواده‌ها و یاران  آنها منتظر بودند، آزاد شدند.

علی رغم خبر آزادی همه بازداشت شدگان مرد در تجمع هشت مارس، بنا به اطلاع خانواده جواد عباس توللی وی همچنان در زندان فشافویه است.

بنا به اخبار رسیده، نام توللی برای آزادی همانند ۴ نفر دیگر خوانده شد اما تا نیمه شب علی رغم انتظار خانواده، آزاد نشد.

 هم اکنون خانواده توللی نامه آزادی وی را از دادسرای اوین گرفته اند تا به زندان فشافویه برسانند.

منبع اصلی خبر: کانال تلگرام فراخوان تجمع 8مارس

گزارش  ارسال شده به کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران از وضعیت بد کارگران کارگاه ماهیچه سازی شرکت ریخته‌گری تراکتور سازی تبریز توسط کارگران این مجموعه

ما حدود ۱۲۰ نفر دراین کارگاه مشغول بکار هستیم ولی کل شرکت حدود ۸۰۰ نفرهستند با سابقه ی میانگین 10 سال

دستمزد مان میانگین با اضافه کاری  هم حدود یک میلیون وهفت صد تومن است

عقب  مانده حقوق نداریم ولی وضعیت قرارداد های کارگرها خیلی مزخرف هست

قرارداد توی این کارگاه به صورت قطعه کاری بوده وهر ساله با افزایش حقوق کارگران شرکت هم آمار قطعه ها را افزایش میدهند یعنی درکل افزایشی صورت نمیگیرد

قرار داد قطعه کاری آنهم با زمان های کم ،سه وشش ماهه ،بدون مزایا که ادعا میکنند همه مزایا در داخل پول قطعه هست

 مزایایی چون سختی کار و حق جذب و … به ما تعلق نمیگیرد

شرکت جزو مشاغل خیلی سخت و زیان‌آور بوده به طوری که در بعضی اوقات به دلیل وجود ذرات معلق در هوا ، سطح دید کارگاه به کمتر از یکی دو متر میرسد

قانون بازنشستگی اجرا میشود ولی حق سخت و زیان آور داده نمیشه

اگه قطعه باشه و تولید کنی پول میگیری اگه نه که هیچی به هیچی

در طول سال اگه کارکردت زیر حقوق پایه باشه   یه هفتصد تومن میدهند  آنهم فقط  برای سه ماه

اگر به سه ماه هم برسه قرار داد رو تمدید نمیکنن

کارگرانی که در محیط کارگاه دچار حادثه میشوند علی رغم اینکه  ازآنها حق بیمه حوادث گرفته میشود ولی برای آنها حادثه رد نمیکنند و عنوان حادثه را بی احتیاطی قید میکنند چون درصورت رد گزارش حادثه ، مسئولین کارگاه جریمه میشوند

بر فرض اینکه کارکردت بدون کسورات بشود سه میلیون تومان ،حق بیمه فقط  از اون هشتصد و خورده ای  حقوق پایه کسر میشود که  در موقع حوادث کارگران کلا بدبخت میشوند

چون کارگری مثلا پاهاش شکسته ،حادثه رد نکردند ،الان چهار ماه خانه نشین شده  و بیمه ماهی هفتصد تومن بهش پول میدهد

این شرکت قبلا دولتی بوده ولی از زمان احمدی نژاد  به بخش خصوصی واگذار شد

پیام جمعی از کارگران شرکت سیمگون ارسالی به کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

گزارشی از وضعیت بحرانی کارگران شرکت سیمگون

کارگران شرکت سیمگون قزوین چهارده ماه حقوق و سه سال عیدی معوقه طلب دارند.

هفت ماه حقوق سال ۹۵و هفت ماه حقوق سال ۹۶ طلبکارند.

از شهریور تا اسفند سال ۹۵ و شهریور تا اسفند امسال را حقوق پرداخت نکرده اند

عیدی با احتساب امسال،سه سال میشه که واریز نکردند

میگن پول نداریم

بیمه به موقع واریز نمیشود،الان دفترچه هامون اعتبار ندارد،وقتی بیمار میشویم به دلیل بی پولی معمولا نزد دکتر نمیرویم

حدود ۱۱۰ نفر پرسنل دارد

شیرآلات بهداشتی تولید میکند

میانگین سابقه کارگران حدود بیست سال هست

از سال ۷۲به صورت خصوصی تاسیس و شروع به کار کرد.

قرارداد ها همه یک ماهه است

کوچکترین نظارتی بر روی شرکت نیست.

آدرس شرکت :قزوین،کیلومتر ۳،جاده رشت

بیش از بیست بار در داخل شرکت اعتراض و اعتصاب کردیم که هر بار با اخراج عده ای ، کارگران را سر جایشان نشاندند

تولید کارگاه گاهی خوب و گاهی بد هست.معمولا تک شیفت و گاهی دوشیفت کار میکنیم

به اداره شکایت کردیم،راه به جایی نبردیم.آنقدر لفت دادند و تهدید کردند که پس از ۶ ماه مجبور شدیم شکایت را ادامه ندیم

کارفرما از استانداری نامه آورده اند که توقیف اموال صورت نگیرد

تشکل کارگری نداریم

کارگران چهاردرصد باز نشستگی را با فروختن اموال خود واریز میکنند.قسمتی از شرکت سختی کار دارد.

همه جا کارگر بازنشست میشودجشن میگیرند،ما عزا میگیریم.

وضعیت کارگران فوق بحرانی است.لطفا اطلاع رسانی کنید.

برگرفته از کانال تلگرام اتحادیه آزاد کارگران ایران

بیست وهفتم اسفند ماه 1396

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.