اخبار و گزارشات کارگری ٢١ خرداد ماه ١٣٩٨

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

– مرگ ناگهانی کارگرمعترض شهرداری کوت عبدالله بدلیل فشارهای عصبی ناشی از عدم پرداخت حقوق

– آخرین خبر از بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگراز زبان سخنگوی قوه قضائیه

– اعتصاب دوروزه کارگران ترابری دریاچه سد کارون 3 دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی پیمانکار

– تجمعات دامنه دار کارگران اخراجی پتروشیمی خوارزمی  برای بازگشت بکار وبی خیالی مسئولان

ارسال برگه کسر حقوق و اخطاریه برای تعدادی ازکارگران معترض از طرف پیمانکاربجای پاسخگویی به خواسته هایشان

– اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه کاشی نیلوفر بیرجند دراعتراض به عدم پرداخت 9ماه حقوق

– تجمع اعتراضی تاکسی داران دهدشت نسبت به پایین‌ بودن نرخ کرایه مقابل فرمانداری

– تجمع اعتراضی دوباره دانش‌آموختگان حقوق  مقابل مجلس

– جان باختن یک کارگر در کاشمر بر اثر برق‌گرفتگی

– جان باختن یک کارگر شهرداری آبادان براثرتصادف

*مرگ ناگهانی کارگرمعترض شهرداری کوت عبدالله بدلیل فشارهای عصبی ناشی از عدم پرداخت حقوق

روز دوشنبه20خرداد،یک کارگر معترض شهرداری کوت عبدالله بدلیل فشارهای عصبی ناشی از عدم پرداخت حقوق بی حال وبه بیمارستان منتق شد

یکی ازکارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگاررسانه ای گفت: این کارگرفرد همانند سایر کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله از اسفندماه تاکنون حقوقی دریافت نکرده و حق بیمه آن نیز واریز نشده است.

وی با اشاره به اینکه این کارگرهیچ‌گونه سابقه بیماری نداشت افزود: کارگر شهرداری چند روزی بود که به دلیل فشارهای عصبی ناشی از مشکلات مالی بی‌حال و روانه بیمارستان می‌شد اما به دلیل نداشتن بیمه قادر به درمان نبود.

این کارگر یادآور شد: روز گذشته وی بار دیگر دچار مشکل شد که به بیمارستان منتقل شد اما پس از آن به منزل رفت که با بدتر شدن حالش به بیمارستان رجوع کرد اما درمان نتیجه نداد و فوت کرد.

آخرین خبر درباره ادامه اعتصاب و تجمعات سریالی کارگران شهرداری کوت عبدالله مقابل استانداری خوزستان دراعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق

روزدوشنبه 20 خرداد، کارگران شهرداری کوت عبدالله به تجمعشان مقابل استانداری خوزستان ادامه دادند واعتراضشان را برای روزی دیگر نسبت به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه بنمایش گذاشتند.

کارگران تجمع کننده گفتند: از هفتم خردادماه سال جاری تابه امروز دراعتراض به عدم پرداخت حقوق دست از کار کشیده اند.

یکی از کارگران تجمع کننده در گفت و گو با خبرنگار رسانه ای بیان کرد: کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله با مشکلات مالی بسیاری مواجه هستند حقوق پرداختی کفاف زندگی ما را نمی‌دهد اما همان حقوق نیز به موقع پرداخت نمی‌شود.

وی ادامه داد: پیمانکار حقوق بهمن ماه سال گذشته را پرداخت کرده و از حقوق اسفندماه تنها ۱۰ میلیون ریال علی الحساب برای ما واریز شده اما ما خواستار پرداخت تمام حقوق‌ معوق هستیم.

این کارمعترض یادآور شد: هیچ فیش حقوقی به ما داده نشده است که بدانیم مبلغ حقوق ما چه میزان است از سویی دیگر از اسفندماه سال گذشته تاکنون حق بیمه کارگران هم پرداخت نشده است.

یکی دیگر از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله در این خصوص گفت: فرزند یکی از کارگران تازه متولد شده است اما به دلیل عدم توانایی پرداخت هزینه بیمارستان، شناسنامه وی و همسرش نزد بیمارستان باقی مانده است.

وی ادامه داد: از عید نوروز تاکنون منتظر پرداخت حقوق هستیم اما هیچ مبلغی تاکنون پرداخت نشده است، شرایط اقتصادی سخت است و این تأخیر در پرداخت حقوق‌ها بیشتر ما را تحت فشار قرار می‌دهد.

*آخرین خبر از بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگراز زبان سخنگوی قوه قضائیه

سخنگوی قوه قضائیه:آخرین بازداشت شدگان زندانی تجمع 11اردیبهشت مقابل مجلس 5نفرند که برای دو نفرشان کیفرخواست صادر شد ودرباره 3 نفر دیگر تا پایان این هفته دادسرا تصمیم می‌گیرد.

براساس گزارشات رسانه ای شده،در نشست خبری روزسه شنبه21خرداد  سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره بازداشتی‌های روز  جهانی کارگر  امسال مقابل مجلس گفت: کارگر بودن کارگران بازداشتی برایش اهمیت ندارد و اینکه «فرد دستگیر شده در زمان دستگیری چه حرفه‌ای داشته ملاک نیست. ملاک، اتهام انتسابی به فرد است»

وی با اشاره به اینکه «عنوان اتهامی برای ما موضوعیت دارد» گفته: اکثر دستگیر شدگان تا الان آزاد شده‌اند. عدد بازداشت‌‌های باقیمانده 5 نفر است. برای دو نفر کیفرخواست صادر شده است. پیگیری ما نشان داد در ارتباط با 3 نفر دیگر تا پایان این هفته دادسرا تصمیم می‌گیرد.

*اعتصاب دوروزه کارگران ترابری دریاچه سد کارون 3 دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی پیمانکار

ارسال برگه کسر حقوق و اخطاریه برای تعدادی ازکارگران معترض از طرف پیمانکاربجای پاسخگویی به خواسته هایشان

کارگران ترابری دریاچه سد کارون 3 در بخش دهدز شهرستان ایذه درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات از روز یکشنبه 19خرداد ماه،  دست از کارکشیدند وتا عصر روز دوشنبه20خرداد اعتصابشان ادامه پیدا کرد و ترابری دریایی از اسکله رکعت به روستاهای شیوند، باجول، سادات موسوی و خدابخشی‌ها در این مدت انجام نشد.

عصرروز دوشنبه با حضور پیمانکار در محل و جلسه چند ساعته وی با کارگران ترابری دریایی کارون 3 و قول مساعد وی برای حل مشکلاتشان، کارگران ترابری دریاچه سد کارون 3به اعتصابشان خاتمه دادند.

یکی از کارگران ترابری دریاچه سد کارون 3روز دوشنبه 20خردابه خبرنگار رسانه ای گفت: 70نفر از نیروهای ترابری دریایی کارون 3 برای چندمین بار بخاطر عدم پایبندی پیمانکار به تعهدات خود دست از کار کشیدند.

وی افزود: از سال 93 تا کنون با روی کار آمدن پیمانکار جدید نه افزایش حقوق داشته‌ایم و نه از حقوق قانونی مانند حق اولاد و سنوات بهره‌مند بوده‌ایم ضمن اینکه درخواست‌های ما نیز بدون پاسخ مانده است.

وی گفت: پس از شکایت کارکنان ترابری سد کارون 3از پیمانکار، بخشی از مطالبات ما پرداخت شد اما در عوض پیمانکار برای چند ماه حقوق ماهیانه ما را قطع کرد.

این کارگرترابری دریاچه سدکارون 3 بیان داشت: چندین بار برای احقاق حقوق خود اعتراض کردیم و با حضور فرماندار، بخشدار و سایر مسئولان مقرر شد با همکاری پیمانکار، مشکلات ما مرتفع شود اما تا کنون هیچ اقدامی از سوی پیمانکار مذکور صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه حدودهفته پیش با حضور بخشدار و امام جمعه و رئیس دادگاه دهدز، پیمانکار بار دیگر وعده حل مشکلات را داد تصریح کرد: تنها اقدام پیمانکار دادن برگه کسر حقوق و اخطاریه برای تعدادی از کسانی بود که نسبت به دریافت حقوق خود معترض بودند.

*تجمعات دامنه دار کارگران اخراجی پتروشیمی خوارزمی  برای بازگشت بکار وبی خیالی مسئولان

31کارگر داربست بند پتروشیمی خوارزمی از ابتدای خرداد ماه سال جاری از کارشان اخراج شدند.این کارگران که اکثرا از اهالی شهرک طالقانی شهرستان ماهشهر هستند، روزهاست که در گرمای طاقت‌فرسای جنوب، به امید بازگشت به کار در مقابل پتروشیمی بندر امام دست به تجمع می‌زنند، ولی هنوز هیچ مرجعی رسماً مسئولیت اخراج آنان را بر عهده نگرفته است.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ21خرداد،تعدادی از کارگران داربست بند پتروشیمی خوارزمی در پتروشیمی بندر امام، از اخراج خود از ابتدای ماه جاری خبر دادند.

بنابهمین گزارش، علیرغم مصوبه کمیسیون کارگری فرمانداری شهرستان ماهشهر مبنی بر ممنوعیت اخراج دسته‌جمعی کارگران، متأسفانه این سریال کماکان ادامه دارد.

 پس از اخراج حدود 50 کارگر شرکت مهندسی موجان در پتروشیمی بندر امام از ابتدای سال جاری، اینبار 31 کارگر داربست بند شرکت سنگین کاران اراک، پیمانکار پتروشیمی خوارزمی که خدمات فنی به پتروشیمی بندر امام و شرکت‌های زیرمجموعه‌ی آن ارائه می‌دهد، اخراج شدند.

در شرح کار جدید پیمانکار که توسط کارفرما تهیه گردیده، عدم تمدید قرارداد 31کارگر داربست بند در حالی گنجانده شده که نه از حجم کار کاسته گردیده و نه توجیه فنی و اقتصادی دارد.

این کارگران که همگی حدود دو سال سابقه‌ی کار در این شرکت را دارند و اکثرا از اهالی شهرک طالقانی شهرستان ماهشهر هستند، روزهاست که در گرمای طاقت‌فرسای جنوب، به امید بازگشت به کار در مقابل پتروشیمی بندر امام دست به تجمع می‌زنند، ولی هنوز هیچ مرجعی رسماً مسئولیت اخراج آنان را بر عهده نگرفته است.

*اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه کاشی نیلوفر بیرجند دراعتراض به عدم پرداخت 9ماه حقوق

روز سه شنبه 21خرداد ماه، کارگران خطوط تولید فازهای 2 و 3 کارخانه کاشی نیلوفرواقع در بیرجند استان خراسان جنوبی در اعتراض به عدم پرداخت 9ماه حقوق دست از کار کشیدند ودرمقابل این واحد تولیدی اجتماع کردند.

 یکی از کارگران این کارخانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار یک رسانه محلی،مهم‌ترین مشکل کارگران را معوق‌شدن 9 ماه حقوق بیان کرد و افزود: از نیمه سال 1395 تاکنون، یک ریال اضافه‌کاری کارگران پرداخت نشده و از تیرماه تا دی‌ماه 1397 و همچنین از ابتدای سال‌جاری تا امروز حقوق کارگران پرداخت نشده است.

وی افزود: این مبلغ بدهی برای حداقل میزان کار ساده‌ترین کارگر بیش از 12 میلیون تومان خواهد بود.

وی اظهار کرد: بعد از اعتراض‌های فراوان، کارخانه فقط حقوق ماه‌های بهمن و اسفند 1397 را پرداخت کرد تا این‌گونه وانمود کند که حقوق معوق کارگران را پرداخت کرده است.

بنابر آخرین خبر رسانه ای شده،تعدادی از کارگران به همراه مدیرعامل و مدیراجرایی این کارخانه، پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که در محل استانداری خراسان جنوبی جهت بررسی این موضوع تشکیل شده بود، شرکت کردند.

*تجمع اعتراضی تاکسی داران دهدشت نسبت به پایین‌ بودن نرخ کرایه مقابل فرمانداری

ظهر روز سه شنبه21خرداد،جمعی از تاکسی داران دهدشت دراعتراض به پایین‌ بودن نرخ کرایه مقابل فرمانداری تجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،جمعی از رانندگان‌تاکسی شهردهدشت نسبت به پایین‌بودن نرخ‌کرایه‌تاکسی این شهر نسبت به شهرهای همجوار اعتراض‌کرده و درجلوی فرمانداری‌دهدشت تجمع کردند.

براساس آخرین مصوبه سازمان‌تاکسیرانی شهر دهدشت نرخ کرایه‌تاکسی هرکورس برای هرنفر 700 تومان و نرخ کرایه دربستی نیز 2 هزار و 500 تومان است.

*تجمع اعتراضی دوباره دانش‌آموختگان حقوق  مقابل مجلس

روزسه شنبه 21خرداد دوباره،جمعی از دانش‌آموختگان حقوق در اعتراض به اعمال ظرفیت در آزمون وکالت و تأخیر مجلس در بررسی “طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت” دست به تجمع مقابل ساختمان مجلس زدند.

*جان باختن یک کارگر در کاشمر بر اثر برق‌گرفتگی

صبح روز سه شنبه 21خرداد،یک کارگر 45ساله حین کار با دستگاه پیکور برقی درپارک بانوان شهرستان کاشمردچار برق گرفتگی شد ودر دم جان سپرد.

*جان باختن یک کارگر شهرداری آبادان براثرتصادف

صبح روز سه شنبه21خرداد،یک کارگر 50ساله شهرداری منطقه 2 آبادان بنام باقر شناور حین کار در منطقه ذوالفقاری براثرتصادف و شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.