اخبار وگزارشات کارگری – 3 آبان 1394

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

 

564sdfgsd

تجمع کارگران اخراجی حفاری شمال مقابل ساختمان بنیاد مستضعفان سهامدار اصلی شرکت* برای بازگشت بکار!

شاخ وشانه کشیدن مدیرعامل شرکت حفاری شمال دررابطه با اعتراض این کارگران!

صبح امروز3آبان،کارگران اخراجی شرکت حفاری شمال  روبه‌روی درب ساختمان اصلی بنیاد مستضعفان تجمع کردند و با امضای نامه‌ای اعتراضی خطاب به محمد سعیدی‌کیا؛ رئیس این بنیاد، رسیدگی به وضعیت شغلی‌شان را خواستار شدند.

یکی ازکارگران اخراجی شرکت حفاری شمال: امروز مقابل بنیاد تجمع کردیم و این تجمع را فردا به شکل گسترده‌تر در مقابل مجلس و دیوان عدالت اداری دنبال می‌کنیم.

به گزارش3آبان عصر نفت ، گروهی از کارکنان شرکت حفاری شمال از صبح امروز (یکشنبه سوم آبان) روبه‌روی درب ساختمان اصلی بنیاد مستضعفان درخیابان آفریقا تجمع کرده و با امضای یک نامه اعتراضی، رسیدگی رئیس این بنیاد به وضعیت کارگران اخراجی شرکت حفاری شمال، احقاق حق و بازگشت به کارشان را خواستار شده‌اند.

یکی ازکارگران حاضر در این تجمع گفت: پس از برکناری هدایت‌الله خادمی و انتصاب عزت‌الله حجازی در حدود یک ماه نیم گذشته، اخراج گروهی از کارکنان پیمانکاری و قرارداد مدت معین در این شرکت آغاز شده است و تا امروز صدها تن از نیروهای این شرکت اخراج شده‌اند.

وی یادآور شد: امروز مقابل بنیاد تجمع کردیم و این تجمع را فردا به شکل گسترده‌تر در مقابل مجلس و دیوان عدالت اداری دنبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر دیدار با آقای سعیدی‌کیا نتیجه ندهد، این تجمع را در روزهای آتی به شکل گسترده‌تر در مقابل مجلس و دیوان عدالت اداری دنبال می‌کنیم، یادآور شد: کارگروه جذب و تعدیل نیروی انسانی منتصب مدیرعامل حفاری شمال در این شرکت را افرادی فاقد شناخت و آگاهی و خارج از این سیستم تشکیل داده‌‌اند که نام کارکنان را فهرست می‌کنند و به تأیید مدیرعامل می‌رسانند و سپس برای اقدام به شرکت تدبیر صنعت کوثر که پیمانکار تأمین نیروی انسانی و پرداخت حقوق کارکنان شرکت حفاری شمال ابلاغ می‌کنند.

به گفته یکی دیگر از حاضران در این تجمع اعتراضی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان اصلی ترین سهامدار شرکت حفاری شمال حدود 2 ماه پیش سید عزت الله؛ مدیرعامل سابق شرکت بهران را جایگزین هدایت‌الله خادمی کرد که حجازی پس از حضور در این شرکت، با کاهش حقوق، حذف اضافه کاری و همچنین اخراج گروهی از کارکنان این شرکت، مدیریت خود در حفاری شمال را آغاز کرد.

در ادامه تجمع کارکنان اخراج شده شرکت حفاری شمال مقابل درب ساختمان مرکزی بنیاد مستضعفان در خیابان آفریقا، نماینده حراست و مسئول دفتر رئیس بنیاد مستضعفان در جمع تجمع کنندگان حضور یافتند و پس از استماع خواسته آنان، گفتند که آقای سعیدی کیا هم اکنون در بنیاد حضور ندارد، پس پیشنهاد کردند که چند نفر از کارکنان معترض به عنوان نماینده تجمع کنندگان،روز سه شنبه هفته جاری برای دیدار با رئیس بنیاد مستضعفان و طرح اعتراضشان حاضر باشند که این پیشنهاد با مخالفت تجمع کنندگان روبه‌رو شد.

گروه تجمع کنندگان با نوشتن نامه‌ای خطاب به محمد سعیدی کیا، مدیرعامل بنیاد مستضفان، از وی خواهان رسیدگی به وضعیت شغلی خود شده‌اند.

بنابهمین گزارش،در این نامه اعتراضی آمده است:

ما امضاکنندگان این نامه کارکنان اخراجی شرکت حفاری شمال هستیم شرکتی که در ابتدای مدیریتتان ضمن بازدید از تاسیساتش گفتید یک پتانسیل بزرگ اقتصادی در کشور است. امروز اما با هنر مدیریتی جدید، این پتانسیل بزرگ اقتصادی، رکورددار اخراج کارکنان شده است. صدها نفر از کارکنان با سابقه و ماهر این شرکت پس از 2 ماه استرس و تشویش امروز مزد زحمات خود را با ابلاغ اخراج گرفتند.

شاخ وشانه کشیدن مدیرعامل شرکت حفاری شمال دررابطه با اعتراض این کارگران!

مدیرعامل شرکت حفاری شمال، در باره اعتراض کارکنان اخراجی در شرکت متبوع خود با بیان اینکه من به کسی باج نخواهم داد،گفت: تعدیل حق ماست، این رویه همیشه بوده است و هست و خواهد بود که بر اساس نیازهای خود کارکنان را جذب یا تعدیل کنیم؛ اگر تعدیل لازم و درست باشد، اجرا می‌شود، اما اگر در تعدیل‌ها اشتباهی رخ داده باشد، به آن رسیدگی می‌شود و اگر قرار باشد کاری هم بکنیم، خبرسازی‎ها در تصمیم‌گیری‌های ما اثری ندارد.

سید عزت‌الله حجازی همچنین افزوده بود: شرکت حفاری شمال یک شرکت خصوصی است که بر اساس قوانین وزارت کار و امور اجتماعی فعالیت می‌کند، حالا اینکه چه کسی این شرکت را مدیریت می‌کند و این شرکت چقدر از وزارت نفت طلب دارد و چه تعداد نیرو تعدیل کرده یا به کار گرفته است، همگی بحث‌های انحرافی است که رسانه‌ها به آن دامن می‌زنند.

به گفته مدیرعامل شرکت حفاری شمال، وقتی یک دکل بیکار شد، به‎طور طبیعی کارکنان آن هم بیکار می‌شوند، همچنین اگر حفاری شمال در پروژه‌ای برنده شد و دکلش سر کار رفت، دوباره به‌طور طبیعی متناسب با نیازش افرادی را به کار می‌گیرد.

*اخباروگزارشات کارگری: شرکت مالی و سرمایه گذاری پیشرو ایران سهام دار اصلی شرکت حفاری شمال  با دارا بودن 32/50درصد سهام می باشد.

شرکت مالی و سرمایه گذاری پیشرو ایران زیر مجموعه انرژی گستر سینا از شرکت های مادر تخصصی بنیاد مستضعفان است.

اعتراض کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد به حکم صادره علیه جعفر عظیم زاده و دستگیری رامین زندنیا وهمسرش و….

ما اعضای کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، ضمن محکوم نمودن حکم صادره علیه جعفر عظیم زاده، به دستگیری رامین زندنیا از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان (سنندج) به همراه همسرش، معترض بوده و خواستار لغو کلیه احکام صادره علیه محمود بهشتی لنگرودی، رسول بداغی، محمود صالحی، کوروش بخشنده و… همچنین آزادی بدون قید و شرط کلیه فعالین کارگری، معلمین و زندانیان سیاسی را خواستاریم.

اطلاعیه شماره 63 کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

کارگران، تشکل های کارگری و انسانهای شریف و آزاده!

شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه 33 اوین، طی ابلاغیه ای جعفر عظیم زاده دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران را جهت اجرای شش سال حکم زندان تعزیری در روز دوشنبه چهارم آبان ماه 94 به این شعبه فراخواند. جعفر عظیم زاده در نیمه شب روز دهم اردیبهشت ماه دستگیر و پس از 46 روز بازداشت، در بند 209 زندان اوین با قرار وثیقه یکصد میلیون تومانی بطور موقت آزاد گردید. وی در دهم اسفند ماه سال گذشته در شعبه 15 دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و اخلال در نظم عمومی با استناد به ماده 610 قانون مجازات اسلامی به تحمل پنج  سال حبس  و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام با استناد به ماده 500 همین قانون به تحمل یکسال حبس  و در مجموع به 6 سال حبس تعزیری توسط قاضی صلواتی محکوم گردید.

تایید حکم صادره علیه جعفر عظیم زاده از سوی شعبه 54 دادگاه تجدید نظر  و دستگیری و محکومیت های  گسترده فعالان کارگری، معلمان و…. به زندان طی ماه های اخیر  بر بستر اعتراضهای گسترده کارگران و معلمین نسبت به موج عظیمی از بیکاری ، گرانی، دستمزدهای کم، اخراج سازی های گسترده و خصوصی سازی و… که سراسر کشور را درنوردیده است؛ بایدها و ضرورتهایی را پیش روی جنبش کارگری ایران برای اعتراضات گسترده تر و سراسری نهاده است، به همین دلیل است که نهادهای امنیتی و قوه قضاییه  شمشیر را از رو برای فعالان و پیشروان کارگری و معلمان بسته اند تا به زعم خود از گسترده تر شدن اعتراضات طبقه کارگر جلوگیری به عمل آورند. حمله به صفوف کارگران تاریخی به درازای جنبش کارگری دارد و صدور چنین احکام سنگین و ضد انسانی علیه فعالین کارگری و معلمان هیچ گاه طبقه کارگر را مرعوب نکرده و همواره برای کسب ابتدایی ترین حق زندگی و برای جلوگیری از به تباهی کشیده شدن هستی و معیشتی شان به دفاع برخاسته اند.

ما اعضای کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، ضمن محکوم نمودن حکم صادره علیه جعفر عظیم زاده، به دستگیری رامین زندنیا از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان (سنندج) به همراه همسرش، معترض بوده و خواستار لغو کلیه احکام صادره علیه محمود بهشتی لنگرودی، رسول بداغی، محمود صالحی، کوروش بخشنده و… همچنین آزادی بدون قید و شرط کلیه فعالین کارگری، معلمین و زندانیان سیاسی را خواستاریم.

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

شماره تماس با سخنگوی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، عثمان اسماعیلی

09182842451

komitedefaa@gmail.com

komitedefaa.blogspot.com

آبان ماه 1394

اعتصاب کارگران فازهای 21 و 22 عسلویه از روز28مهردراعتراض به عدم پرداخت 4ماه حقوق!

جمعی از کارگران فازهای 21 و 22 منطقه ویژه عسلویه در اعتراض به عدم پرداخت 4ماه حقوقشان از روز سه شنبه بیست و هشتم مهرماه،دست به اعتصاب زده اند.

به گزارش3آبان ایلنا که از خودسانسوری تهیه کننده گزارش حکایت می کند ،کارگران معترض که تعداد شان به پانصد نفرمی رسد در فعالیت احداث خطوط لوله‌های تاسیسات نفتی (پایپینگ) اشتغال دارند ودر روز نخست اعتصاب خود تجمعی را در محل کارگاه برپاکرده‌اند.

از قرار معلوم کارگران در روزهای بعدی  اعتصاب،با ادامه تجمعات اعتراضی در محل اقامت خود،وصول طلب مزدی پرداخت نشده را خواستار شده‌اند.

براساس این گزارش،اعتصاب این کارگران تا روز جعمه (اول آبان ماه)نیز که فعالیت کارگاه‌ها معادل نصف یک روز کاری است ادامه داشته و پس از تعطیلی روز شنبه به مناسبت عاشورا، امروز3آبان از سرگرفته شده است.

برپایه این گزارش،طبق عرف رایج در بیشتر کارگاه‌های مستقر در منطقه عسلویه کارگران در روزهای تعطیل جمعه نیز مشغول فعالیت هستند و ساعت کاری آنها معادل مدت زمان فعالیت در روزهای معمولی است و مصادف شدن مناسبت‌هایی همچون سوگواری تاسوعا در روز تعطیل جمعه دلیلی بر متوقف شدن فعالیت در این روز نمی‌شود.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور:بازداشت فعالین صنفی را متوقف کنید

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشوربتاریخ3آبان،در خصوص بازداشت فعالین صنفی صادرکرد.

دربخشی از بیانیه آمده است:

حق به رسمیت شناختن اعتراضات و انتقادات تشکل ها و فعالان صنفی و مدنی نسبت به عملکرد دولت ها متضمن حقوق اولیه ی شهروندی است و اعتلای آموزش صحیح کودکان این سرزمین نیز در گرو تحقق مطالبات و دادخواهی های جامعه ی فرهنگیان و کنشگران صنفی این عرصه است.

دستگیری ها و فشار بر فعالان صنفی از سوی دولتی که داعیه تامین امنیت و حذف فضای امنیتی دارد با تعهدات و وعده های پیشینش مغایرت تمام دارد تعهدی که برای در دست گرفتن زمام امور به ملت ایران وعده کرده است.

بر نتابیدن چنین اعتراضات قانونمندی از سوی مسولان سوال های اساسی بسیاری را در پی خواهد داشت.

ده روز از بازداشت رامین زندنیا همکار فرهنگی می گذرد و این در حالیست هنوز از علت و مکان بازداشت ایشان اطلاعات چندانی در دسترس نیست وضعیت این عضو انجمن صنفی معلمان کردستان و همسرش خانم پروین محمدی که به همراه ایشان دستگیر شده است به شدت جامعه ی فرهنگیان را نگران و متاثر کرده است شوربختانه تلاش های والدین پیرشان در بدست آوردن نشانی از فرزندانشان بی نتیجه مانده است این سبک بازداشت شهروندان بر نگرانی ها می افزاید و حس فقدان امنیت در مردم ایجاد می کند.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان لزوم رعایت قانون در برخورد با فعالین صنفی و مدنی را به مقامات یادآوری می کند و از مسولان کشور می خواهد که به بازداشت فعالان صنفی پایان دهند و به تلاش های عدالت خواهانه ی آن ها به دیده ی احترام بنگرند، سخن حق شان را بشنوند و به حقوق طبیعی آن ها تمکین کنند و نهادهای زیر مجموعه ی خود را به پاسخگو بودن در قبال این شیوه های دستگیری ملزم کند امید است تدبیر مسولان و تمکین آنها به قانون ، آبی بر آتش التهابات جامعه ی فرهنگیان کشور باشد.

بعداز یک هفته بلاتکلیفی، کارگران صنایع فلزی ایران مقابل اداره کار اسلامشهر تجمع کردند

اتحادیه آزاد کارگران ایران : امروز شنبه 3 آبان 94 کماکان کارگران رسمی شرکت صنایع فلزی ایران پشت دربهای بسته کارخانه قرار گرفتند.

بنابر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران امروز کارگران اخراجی بعد از تداوم اخراجشان و ممانعت از ورودشان به شرکت، به طور دسته جمعی در مقابل  اداره کار اسلامشهر تجمع نمودند.

رئیس اداره کار اسلام شهر به میان کارگران آمد و بعد از شنیدن وقایع اتفاق افتاده در هفته گذشته به کارگران قول داد که در روز سه شنبه  هفته ی جاری در شرکت صنایع فلزی ایران با مدیر عامل آن دیداری خواهد کرد تا درباره حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

لازم به ذکر است کارگران صنایع فلزی ایران از شنبه گذشته پشت دربهای بسته قرار گرفتند و مدیریت خواهان بازخرید ی اجباری کارکنان با سابقه زیر بیست سال میباشد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

3 آبان 94

اخراج تعدادی از کارگران شهرداری شوشتر بدنبال هر تجمع اعتراضی!

کارگران شهرداری شوشتر هشت ماه حقوق معوقه طلبکارند!

کارگران شهرداری شوشتر با یادآوری اینکه تا پیش از این ، پس از برپایی هر اجتماع اعتراضی ، قرارداد تعدادی از همکاران آنها تمدید نشده‌ است افزودند: این اتفاق باعث شده است تا این بار آنها از هرگونه کُنِش صنفی و اعتراضی پرهیز کرده اند .

کارگران پیمانکاری شهرداری شوشتر از پرداخت نشدن نزدیک به هشت ماه طلب مزدی خود خبر می‌دهند .

به گزارش3آبان پیک شوشتر،این کارگران گفتند: نزدیک به ۳۰۰ کارگر هستیم که بصورت قراردادی در قسمت‌های مختلف ستادی و خدماتی شهرداری شوشتر مشغول کاریم.

براساس گفته این کارگران بصورت مشخص حجم معوقات مزدی آنها تا حدود هشت ماه برآورد می‌شود.

طبق این اظهارات به غیر از چند ماه مزد پرداخت نشده آنها بابت مقدار معینی از حق بیمه نیز طلبکارند و جدا از آن هنوز بابت عیدی و پاداش سال گذشته با آنها تسویه حساب نشده است .

کارگران شهرداری شوشتر با یادآوری اینکه تا پیش از این ، پس از برپایی هر اجتماع اعتراضی ، قرارداد تعدادی از همکاران آنها تمدید نشده‌ است افزودند: این اتفاق باعث شده است تا این بار آنها از هرگونه کُنِش صنفی و اعتراضی پرهیز کرده اند .

در اینباره فلسفی زاده ، شهردار شوشتر نیز با تایید خبر پرداخت نشدن معوقات مزدی کارگران قراردادی شاغل در شهرداری شوشتر گفت : مشکلات مالی شهرداری شوشتر در سالهای گذشته و عدم توانایی پرداخت مطالبات پیمانکاران ، عامل اصلی عقب افتادن دستمزد و مزایای کارگران است

فلسفی زاده افزود: شهرداری شوشتر بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان به نهادها و سازمان های مختلف و از جمله به پیمانکاران ، بدهکار است .

روابط کار، قراردادهای کار و مقررات تامین اجتماعی

مناطق آزاد تجاری – صنعتی

مقررات اشتغال خاص این مناطق در سال 73 ، دوران ریاست جمهوری رفسنجانی به منظور جایگزینی قانون کار کشور به تصویب رسیده است. در حقیقت یک مسؤل از اعتماد مردم و از جهل و بی خبری آنها، سوءاستفاده می کند و قانون اساسی را دور می زند(ماده 44 قانون اساسی) تا ساختار سرمایه داری دلالی را پایه ریزی کند. دولت های پس از او هم، همان راه را، با اعتقاد به این نوع سرمایه داری واسطه گری، با مصوباتی واپس گرایانه چون؛ خارج کردن کارگاه های زیر ده نفر از شمول قانون کار، کاربردی می کنند.

لینک متن کامل: https://kmkoomak.wordpress.com/2015/10/25/116/#more-546

تجمع اهالی خارگ  مقابل بخشداری دراعتراض به بیکاری جوانان و عملی نشدن وعده های مسئولین!

شماری از اهالی خارگ در اعتراض به آنچه عملی نشدن وعده های استاندار به اهالی جزیره و نبود تعامل شرکت پایانه های نفتی برای حل مشکلات منطقه شان عنوان کردند، دست به تجمع زدند.

معترضان دست نوشته هایی با مضمون “نبود پرواز برای انتقال بیماران به بوشهر” ، “بیکاری جوانان جویای کار”، “اجرایی نشدن مصوبات دولت های گذشته برای ارتقا خدمات رسانی به خارگی ها” و “توقف برخی از پروژه های عام المنفعه نظیر استخر خارگ” در دست داشتند.

به گزارش 3آبان خلیج فارس، این تجمع از ساعت 9 صبح امروز3آبان مقابل بخشداری آغاز شده و شمار حاضران قریب 100 نفر برآورد می شود.

برخی از نمایندگان معترضان با اشاره به سفر چندی پیش استاندار به خارگ و وعده هایی که برای افزایش خدمات به مردم و بهبود تعامل نفتی ها داده شد، می گویند: وی باید در خصوص عملی نشدن این موارد از جمله معضل بیکاری پاسخگوی ما باشد.

آنها همچنین می گویند: تا زمانی که استاندار به خارگ سفر نکرده و به حرف های شان گوش ندهد، به تحصن خود مقابل بخشداری ادامه می دهند.

یکی از معترضان که در این تجمع حضور داشت، گفت: دو شب پیش نوزادی که دچار مشکل شده و براساس تشخیص بیمارستان باید به بوشهر منتقل می شد، بخاطر نبود بالگرد و امکانات پرواز در همین جا ماند، یا دیشب نیز جانبازی که برای ادامه مداوا باید به بیمارستان مجهزتری منتقل می شد، نهایتا با شناور به گناوه منتقل شد. مردم از ادامه کم توجهی ها گلایه مندند و خواستار حضور استاندار به عنوان نماینده ارشد دولت در جمع خود و پاسخگویی وی هستند.

عضو شورای شهر خارگ هم که در این تجمع حضور داشت، گفت: این برای اولین بار پس از انقلاب است که مردم خارگ دست به تجمع مقابل بخشداری می زنند که نشان می دهد فشارهای زیادی بر آنها وارد شده و ضرورت دارد مسئولان در این خصوص چاره اندیشی کنند.

وی افزود: بیکاری جوانان در جزیره ای که 95 درصد نفت کشور را صادر می کند در کنار عدم تعامل مناسب شرکت پایانه ها با منطقه و کاهش خدماتی که قبلا وجود داشته، گلایه مندی شدید مردم را در پی دارد، ضمن اینکه اخیرا نیز قرار بوده استخر خارگ در ورزشگاه ملاح زاده احداث شود، ولی حراست شرکت نفت به دلایل نامشخص مانع کار شده که این موضوع هم باعث تحریک مردم شده است.

عضو شورای شهر خارگ ادامه داد: استاندار هم چندی پیش سفری به خارگ داشت و وعده هایی خصوصا در زمینه بهبود وضعیت اشتغال، تردد به خارج از جزیره و افزایش خدمات نفت به شهر داد که اغلب آنها محقق نشد.

وقتی از داربویی می پرسیم که آیا بهره برداری از شناور جدید گلاره در مسیر بوشهر- خارگ در عید قربان امسال نتوانسته مشکلات ناشی از تردد را کاهش دهد، می گوید: این شناور به دلیل عدم همکاری مناسب و نبود آبخور لازم، مدتها معطل ماند و نهایتا تیغه هایی که سرعت آن را افزایش می داد و موجب فعالیت در شرایط جوی نامناسب می شد برداشته شد تا امکان راه اندازی پیدا کند، اما همین شناور هم اخیرا به دلیل تعمیرات از سرویس خارج شده است.

وی در پایان می گوید: این پیام را به استاندار برسانید که مردم خارگ انتظار دارند به این جزیره سفر کرده و با آنها همکلام شده تا در خصوص تعهدات دولت و وعده های قبلی پاسخگو باشد.

محمد یکی از تجمع کنندگان خارگی می گوید: بخشدار با مشکلات ما آگاه است، فرماندار هم نسبت به مسئولان قبلی بیشترین سرکشی را به خارگ داشته، ولی ما خواستار آن هستیم که استاندار به دلیل اختیارات بیشتری که دارد در میان ما حاضر شده و پاسخگوی مشکلات و وعده ها باشد.

وی با بیان اینکه تا ظهر امروز هنوز بخشدار خارگ در میان تجمع کنندگان حضور نیافته، ادامه داد: مردم می گویند تا وقتی استاندار به خارگ نیامده و حرف های ما را نشنوند، به تحصن خود ادامه می دهیم، کمااینکه نماز ظهر را مقابل بخشداری اقامه کرده و نهار را هم از خانه آوردند.

مرگ کارگر24ساله درساوه بدنبال سقوط درچاه!

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: حادثه سقوط در چاه جان یک کارگر ساوه ای را گرفت.

به گزارش3آبان ایرنا بنقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اصغر طالبی افزود: کارگر 24 ساله ساوه ای در حال بیرون آمدن از چاه در دست حفاری در یکی از روستاهای اطراف ساوه بود که به داخل چاه سقوط و جان خود را از دست داد.

وی بیان کرد: جسد این فرد توسط عوامل امدادی از چاه خارج و برای بررسی دقیق علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شده است.

۱۰ کارگر یک معدن در پاکستان زیر بهمن مدفون شدند

بر اثر سقوط بهمن در منطقه «مانسهره» از توابع ایالت «خیبرپختونخواه» بیش از 10 نفر زیر برف مدفون شده‌اند که تلاش برای نجات آنها ادامه دارد.

به گزارش3آبان ماین نیوز،بر اثر سقوط بهمن در منطقه «مانسهره» از توابع ایالت «خیبرپختونخواه» بیش از 10 نفر زیر برف مدفون شده‌اند که تلاش برای نجات آنها ادامه دارد.

گزارش ها حاکی از این است که افرادی که بر اثر سقوط بهمن به دام افتاده‌اند کارگران یک معدن در ناحیه «کاغان» واقع در منطقه مانسهره از توابع ایالت خیبر پختونخواه هستند.

«نجیب الرحمن» فرمانده پلیس منطقه مانسهره اظهار داشت: نیروهای پلیس و مردم محلی توانستند 2 نفر از کارگران را از توده برف ها نجات دهند.

وی افزود: هنوز تعداد دقیق افرادی که بر اثر سقوط بهمن به دام افتاده‌اند معلوم نیست و نمی توان همه آنها را به موقع نجات داد.

به گزارش اداره هواشناسی پاکستان بارش برف سنگین همچنین باران های پراکنده بعد از آن سبب سقوط بهمن در مناطقی از ایالت خیبر پختونخواه به ویژه مانسهره شده است.

به گزارش داون، سقوط بهمن سبب مسدود شدن مسیرهای ارتباطی در برخی مناطق ایالت خیبر پختونخواه و «گیلگت و بلتستان» شده و تعدادی از توریست‌ها را به دام انداخته است.

سوم آبان ماه1394

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.