آخرین آمار کرونا در ایران؛ مبتلایان ۹۸۷ نفر، قربانیان ۵۴ نفر

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران آخرین دولتی مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در ایران را اعلام کرد که براساس آن تعداد مبتلایان در ایران به ۹۸۷ رسیده و ۵۴ نفر نیز تاکنون بر اثر ابتلا به این ویروس جانباخته‌‌اند.

روز گذشته آمار دولتی مبتلایان از سوی وزارت بهداشت ایران ۵۹۳ نفر اعلام شد که با توجه به آمار امروز، ۳۹۴ نفر بیشتر از روز قبل شده است.

آمار قربانیان در روز گذشته ۴۳ نفر بود که امروز با افزایش ۱۱ نفری همراه بوده است.

پیشتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت ایران به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرد که “از پذیرش و بستری بیماران غیر اورژانسی تا اطلاع ثانوی خودداری کرده و آماده پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا باشند”.

آقای جان بابایی ضرورت اجرای این دستور را “با توجه به ضرورت کنترل و مراقبت بیماران مبتلا” عنوان کرده و “کلیه بیمارستان‌های عمومی تحت پوشش اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی (به جز تک تخصصی غیرمرتبط با درمان کرونا)” را موظف به آمادگی برای “پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا” کرد.

علاوه بر بیمارستان‌ها “تمامی درمانگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی اعم از دانشگاهی و وابسته به ارگان‌ها(نیروهای مسلح و سپاه، شهرداری، تامین اجتماعی، آموزش و پرورش) و خصوصی” نیز بایستی برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا فعال شوند و “مکلفند به صورت تمام وقت و در صورت نیاز به صورت شبانه روزی ارائه خدمت کنند”.

همچنین امروز حسن نمکی، وزیر بهداشت ایران در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور، نسبت به عدم وجود اقلام پیشگیرانه مانند ماسک برای پرسنل این وزارتخانه انتقاد و گفته است که تاکنون وزارت بهداشت تنها موفق شده یک میلیون ماسک تهیه کند.

آقای نمکی در این نامه که خبرگزاری فارس منتشر کرده از حسن روحانی خواسته تا دستور دهد همه دستگاههای دولتی با وزارت بهداشت در تهیه اقلام مورد نیاز همکاری کنند.

به نوشته آقای نمکی وی پیش از شیوع کرونا در ایران و “با پیش‌بینی از احتمال ورود ویروس کرونای جدید به کشور طی نامه‌ای به گمرکات کشور اعلام نمودم صادرات و خروج ماسک تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شود و همکارانم را مامور کردم تا با قیمت مناسب تولیدات داخل را خریداری و جهت روز مبادا ذخیره کنند”.

وی در ادامه می‌نویسد که “متاسفانه علیرغم پیگیری فراوان مقدار اندکی خریداری و بقیه تولیدات کشور وارد بازار سیاه شد”.وزیر بهداشت ایران می‌گوید:” “متاسفانه پس از حدود ۱۰ روز فقط یک میلیون عدد ماسک تحویل و بقیه نمی‌دانم در کجا انباشته شده، همکاران اینجانب بدلیل اجبار شبانه‌روز در بازارهای مختلف و درنقش واسطه و دلال از قاچاقچیان با قیمت گزاف می‌خرند”.

 

BBC

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.