ورود فرانسه به منازعه کلامی سعد حریری و جمهوری اسلامی ایران

ورود فرانسه به منازعه کلامی سعد حریری و جمهوری اسلامی ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

ورود فرانسه به منازعه کلامی سعد حریری و جمهوری اسلامی ایران

فرانسه عدم دخالت ایران در لبنان را عاملی کلیدی ثبات منطقه دانست

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: «عدم دخالت ایران در امور داخلی لبنان برای ثبات منطقه بسیار اهمیت دارد.»

به گزارش «آمدنیوز»، «اگنس روماتت اسپان» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه ۲۲ آبان گفت: «ما امیدواریم همه آنهایی که بر لبنان تاثیر دارند اجازه دهند بازیگران صحنه سیاست در همان کشور به وظایفشان عمل کنند. آقای سعد حریری دیروز از ایران خواست در امور داخلی لبنان و کشورهای منطقه دخالت نکند. ما اعتقاد داریم این امر نقش مهمی در ثبات منطقه دارد.»

موضع وزارت خارجه فرانسه پس از آن اعلام شد که استعفای ناگهانی سعد حریری از نخست وزیری لبنان این کشور را درگیر بحران جدیدی کرد.

«سعد حریری» نخست وزیر لبنان روز شنبه ۱۳ آبان از سمتش استعفا داد. وی پس از استعفا با انتقاد شدید از جمهوری اسلامی ایران گفت: «هر جا ایران حضور یابد، فتنه به وجود می آید. ایران تلاش می کند جهان عرب را ویران کند و این شرّ به خودش باز خواهد گشت.»

برخی مقام‌های لبنانی می‌گویند «سعد حریری» که اواخر روز چهارم نوامبر در ریاض اعلام کرد از سمت نخست وزیری لبنان کناره گیری می‌کند، برخلاف میل خودش در عربستان نگه داشته شده است. با این حال وی در تازه ترین اظهارنظر گفته  به زودی به لبنان باز می گردد.

سعد حریری در بیانیه استعفای خود اعلام کرده بود: «ایران با مداخله‌های خود در امور کشورهای عربی، شکست خورده و این کشور با تلاش بر اعمال نفوذ، به حاکمیت دولت لبنان تجاوز کرده است. دست‌های ایران در منطقه قطع خواهد شد و قبول نخواهیم کرد که لبنان به مکانی برای تهدید امنیت منطقه تبدیل شود. دود شرارتی که ایران در منطقه گسترش می‌دهد به چشم خودش خواهد رفت.»

وی همچنین در این بیانیه با اشاره به حزب‌الله لبنان گفته است: «بر لبنان گروه‌های سیطره دارند که خیر این کشور را نمی‌خواهند و از خارج از این کشور حمایت می‌شوند.»

ورود فرانسه به منازعه کلامی سعد حریری و جمهوری اسلامی ایران

منبع: آمدنیوز

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.