همبستگی با دانشجویان طرفدار جبهه ملی ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

فرهنگ قاسمی

اقدام تاکتیکی رهبری جبهه ملی ایران، با «دولت» بی کفایت، بی تدبیر و متغابن حسن روحانی، تحت اجازه گردهمایی برای بزرگداشت  ۱۴ اسفند، روز در گذشت محمد مصدق، چنانکه انتظار می رفت رد شد. به دنبال  آن، خلاف اصول قانون اساسی خودش، رژیم جمهوری اسلامی حتی اجازه جلسات در منزل کنشگران این سازمان را غیر قانونی اعلام  و رهبران آنرا تهدید کرد.

امروز خبر تصمیم حضور دانشجویان به مناسبت ١۴ اسفند در میدان بهارستان تهران و در سایر شهرهای ایران از جمله کرمانشاه، شیراز، اصفهان و … رسید و موجب مسرت شد. دانشجویان و جوانان غیور و شرافتمند جبهه ملی ایران تصمیم گرفتند بیش از این  زیر بار آزادی کشی و اختناق نروند.

طرفداران نهضت ملی واقفند «از موقعیکه جمهوری اسلامی بر سر کار آمد. جبهه ملی استقرار یک حاکمیت ملی را به مردم بدهکار است و باید این دین را به ایران ادا کند».

در شرایط کنونی که دست نشاندگان بیگانگان هر یک به رنگی، – یکی به نام اصلاح طلب، یکی به نام تحول طلب، یکی به نام مشروطه سلطنتی طلب، یکی به نام اصلاح طلب داخل رژیم و …  – زیر تبلیغات بی. بی. سی. و  صدای آمریکا و دهها رسانه وابسته به قدرت های بیگانه از حرکت های اعتراضی مردم ایران که برای «کار، نان و آزادی» شکل گرفته است سو استفاده می کنند، یک تشکیلات اصیل و آزادیخواه و استقلال طلب باید با قاطعیت وارد عمل مبارزه علیه جمهوری اسلامی شود.

از نظر من جبهه ملی با همه صدماتی که طی این چهل سال و قبل از آن خورده، قربانی هایی که در راه آزادی و استقلال و دمکراسی داده، نیروهایی را که باید به کار می گرفت اما در اثر استبداد به کار نگرفته، نواقصی که داشته و اشتباهاتی را که مرتکب شده است، هنوز به عنوان یک سازمان سیاسی با تجربه، آبرومند و مورد اعتماد مردم، میتواند در تشکل یک آلترناتیو مترقی و لاییک نقش مهمی را ایفا کند در فردای میهنمان بطور جدی اثر گذار باشد.

پیام من به شما جوانان و دانشجویان جبهه ملی ایران است، شما که آینده ساز دمکراسی، آزادی و استقلال ایران می توانید باشید، مبارزات و مقاومت های خود را با دقت و هوشیاری سازماندهی کنید. ایران نیازمند مبارزه ای رادیکال، یعنی بنیاد شکن اما بدون خشونت یعنی به استقامتی سرسختانه است. پایداری و ایستادگی بر اصول نهضت ملی، بدون تخریب و تجاوز فیزیکی لازمه حرکت اجتماعی ی است که ایران به آن نیاز دارد. رهروان نهضت ملی میدانند تخریب و برادر کشی در سنت ما نیست برعکس سازندگی و همبستگی ملی راهی است که ما تاکنون طی کرده ایم. با وجود اینکه این رژیم خشونت گر باید برود، اما استفاده از خشونت برای گذار از جمهوری اسلامی خلاف منافع ملت ایران است، زیرا  خشونت، خشونت می آورد، درحالیکه در وضعیت کنونی ایران، منطقه و جهان جامعه ما نیاز به مقاومت، پایداری در برابر استبداد، ترویج آگاهی و گسترش اعتراضات و اعتصابات عمومی دارد. اعمال خشونت روش انسانهای عقب مانده و بی فرهنگ است که جمهوری اسلامی نمونه واقعی آن بشمار می رود.

روش مقاومت و پایداری و اعتراض خطر جایگزینی خشونت در جامعه را خنثی میکند و اجازه نمی دهد تا گروه‌های خشونت گرا صحنه منطق و تعامل اجتماعی و سیاسی را تصاحب کنند.

ما در عین حال که اعتقاد داریم باید این رژیم برود، اما اعتقاد به اصلاح طلبی و مماشات با جنایتکارانی که قریب به ۴۰ سال است مملکت ما را تخریب کرده‌اند نداریم.

جوانان آزادیخواه و مصدقی شما این ظرفیت بالقوه را دارید که با مبادرت به استقامت و پایداری زمینه های سیاست‌های خشونت پرهیز آینده و جامعه قانونمدار فردای ایران را بسازید.

جوانان و دانشجویان مبارز جبهه ملی شما امروز نسبت به نهضت بزرگ ملی ایران مسولیت بزرگی دارید؛ نهضتی که در جهان شناخته شده است و اعتبار دارد؛ نهضتی که علیرغم ضربات سنگین توسط خودی و ناخودی در خانه ها و کوچه ها و محله ها و ادارات و کارخانه و شهر های ایران نام و نشان و آیرو دارد؛ نهضتی که در خلال همه مبارزات و تحمل تلفات و ایستادگی ها شرافتمندانه هرگز فرد یا افراد وطن فروش و بیگانه پرست و دزد و قاتل و خائن به ملت و به ایران در خود پرورش نداده است؛ نهضتی که از بیگانه پول و امکانات نگرفته است و مستقل و پویا در مقابل حاکمیت اسلامی ایستاده است؛ نهضتی که قریب به اتفاق رهبران و هوادارانش افراد مورد وثوق و احترام جامعه هستند که همواره خدمتگزار ملت بوده اند؛نهضتی که هرگز باعث کشته شدن انسانی نشده است؛ نهضتی که در خود ظرفیت، ارزش و سرمایه بزرگی برای روز های ورشکستگی سیاسی کشور دارد تا سرنگونی حکومتگران غاصب و نابکار را با تدبیر مقاومت و اعتصابات و اعتراضات مسالمت آمیز عمومی رهبری کند و با نیروهای انسانی کار آمد و متخصص ایران تخریب شده را بسازد. جبهه ملی ایران یادگار این نهضت بزرگ ایرانی با ایده های سوسیال دموکرات و لاییک است که ماموریت و مسولیت اش به دلیل کودتای ٢٨ مرداد و خیانت رژیم اسلامی کماکان نا تمام مانده است. امروز بایستی این سرمایه ملی برای استقرار آزادی و استقلال و دموکراسی و نجات کشور از چنگال عده ای متعصب ارتجاعی و وطن فروش هزینه شود تا میهن آبادی و مردم آزادی از دست رفته خود را بدست آورند.

مردم ما نخستین مردمان خاورمیانه بودند که دارای نهضت های ملی و ترقیخواه و مدرن بوده اند و در راستای ارزش های جهان شمول گام برداشته اند ارزش هایی که دکترین آن ایرانیت و انسانیت استوار است.  دموکراسی وسیع در جامعه خواست مصدقی هاست لذا ما بر این باوریم که در پارلمان مدرن مشارکت نهادهای جامعه مدنی امری ضروریست. بی گمان عمر رژیم استبدادی اسلامی رو به پایان است تنها طرفداران نهضت ملی قادرند با همبستگی سایر نیرو های همگرا و مترقی آزادی و دموکراسی و استقلال را جایگزین آن کنند.

مردم شرافتمند روز ١۴ اسفند در میدان بهارستان در تهران و سایر شهرهای ایران در میدان ها در کنار جوانان جبهه ملی باشید و با حضور فعال خود جدایی دین از حکومت و دولت، ملی گرایی وسوسیال دموکراسی مصدقی را تایید و پشتیبانی کنید.

هفتم اسفند 1396

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.