نامه سرگشاده به دبیر کل سازمان ملل متحد در مورد حضور ابراهیم رئیسی به سازمان ملل

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

نامه سرگشاده به دبیر کل سازمان ملل متحد

حضور ابراهیم رئیسی در سازمان ملل متحد

و همبستگی و پشتیبانی از تظاهرات  در نیویورک

اعتراض به حضور ابراهیم رئیسی در اجلاس عمومیِ سالانه سازمان ملل  که در نیویورک پیرامون بیستم سپتامبر سال جاری برگزار خواهد شد. آگاه شدیم که ابراهیم رئیسی نماینده و دست نشاندهِ رهبر رژیم حکومت اسلامی، در مقام «رئیس جمهور ایران» در این نشست شرکت خواهد کرد.

اما پرسش اینجاست که رژیمی که خود مشکل زاست و هستیِ آن بر پایه نابودی انسانیت و ارزش‌های جهان‌شمول انسانی و تلاشی پیشرفت های اجتماعی بنا شده است چگونه نماینده‌اش که تا دیروز قاضی شرع در یک حکومت اسلامی بوده و دستش تا آرنج  به خون مردم ایران آغشته است و با چه دانش و مشروعیتی می خواهد برای برنامه ریزی در نشست سازمان ملل شرکت کند؟

او چه میتواند بگوید؟ چه برنامه‌ای را می خواهد در نشست سالانه سازمان ملل متحد به کشورهای جهان  ارائه دهد؟

ما به عنوان انسانهای دموکرات و بشر دوست به حضور ابراهیم رئیسی در جلسات بین المللی اعتراض می کنیم. ما همچنین  از فراخوان اعتراضی همه ی افراد و نهادهای آزادی‌خواه، دموکرات و بشر دوست علیه حضور او در تالار سازمان ملل پشتیبانی کرده و بنا به ۱۵ دلیل زیر که بخش کوچکی از جنایات ضد انسانی جنایتکار اعلام جرم می کنیم:

۱- ابراهیم رئیسی کسی است که بیدادگرانه، گروه گروه، هزاران جوانِ آزادی‌خواهِ پر امید و مبارز را تنها در شهریور و مهر سال ۱۳۶۷ به جوخه اعدام سپرد و داغی جانفرسا بر دل هزاران مادر، پدر، خواهر و برادر و فرزند گذاشت و خاک میهن را از خون جوانان بی‌گناه و آزادی‌خواه گلگون کرد.

۲ – او عامل روح الله خمینی، سردمدار رژیمی است که در آغاز همه را فریب داد، اما همین که به قدرت رسید نقاب از رخش افتاد و شمشیر را از رو بست و برای ادامه حکومت ننگینش، با جاسوس پروری و استخدام مزدورهای جنگی به کشتار فردی و جمعی دست زد.

۳ – ابراهیم رئیسی نماینده رژیمی است که کنشگران سیاسی، اجتماعی، کارگران، آموزگاران، نویسندگان هنرمندانی که لب به اعتراض گشودند و می گشایند را زندانی و آنها را به حبس های طولانی محکوم کرده و می کند یا به جوخه اعدام و یا بالای طناب دار می فرستد. او شریک سیاستی است که زنان را از  حقوقشان محروم و مجبور به پوشش اسلامی میکند. آنان را که، به درستی در دفاع از حق آزادی پوشش، از این فرمان سرپیچی می کنند دستگیر و روانه زندان‌ها کرده و  مورد تجاوز  جسمی و روحی و جنسی و حتی اعدام و سنگسار  قرار می دهد.

۴ – او کارگزار رژیمی است که جنگ عراق با ایران را که پس از سه ماه از آغاز آن از همه سوی به ایران پیشنهاد و درخواست پایان دادن به آن و دریافت غرامت شده بود را با شعار های بیهوده و پوچ «تا فتح بیت المقدس و….» نپذیرفت و تا هشت سال این جنگ را ادامه داد. پیامد این سیاست نابخردانه این شد که، «نه از تاک نشان ماند و نه از تاکنشان ». در نتیجه هر دو کشور شکست خوردند و سرمایه های ملی خود را به جیب سازندگان اسلحه و مؤسسات دارویی ریختند و تنها برای ایران، پیرامون یک میلیون کشته، معلول، زخمی به وجود آمد و ویرانی شهرها و تاسیسات و کارخانجات مهم را به همراه آورد.

۵ – ابراهیم رئیسی در همان سال های جنگ و پس از آن یکی از سه نفر عضو “هیات مرگ“ رژیم جمهوری اسلامی بود. این هیات بر شدت دستگیری، زندانی، شکنجه و اعدام مبارزان و میهن دوستان افزود‌ و‌ هر صدای راست و درست و آزادی خواهانه را با گلوله خاموش کرد.

۶ – او نماینده رژیمی است که در همه دوران حکومت اسلامی به جای ساختن دبستان و بیمارستان و ایجاد کار در مناطق فقیر نشینِ شهرها و روستاها و تامین درمان رایگانِ مردم و دانش آموزان، که با فقر و بیماری های گوناگون دست و پنجه نرم می کردند، از یک سو هزاران امامزاده، مسجد و حسینیه ساخت تا در تحمیق و آلوده کردن مردم به خرافات توفیق حاصل کند. از سوی دیگر با گسترش دزدی ها و چپاولگری های کلان مردم از، زمینه را برای کارگزاران خود آماده ساخته تا میلیاردها دلار سپرده در بانک های کوچک و بزرگ جهان انباشت کنند. این همه در حالی است که اکثریت مردم ایران از فقر و گرسنگی رنج می برند و کارگران و آموزگاران به دلیل اعتراض های روزانه نسبت به معیشت خود در زندانها به سر می برند.

۷ – ابراهیم رئیسی نماینده رژیمی است که گذشته از بیدادگری، با «سیاست»های خانمان برانداز و نادانی‌های شگفت انگیز در اداره کشور، هر دَم به آلودگی طبیعت و محیط زیست، بی آبی و آلودگی محصولات کشاورزی و خوراکیِ دامن زده و کشور را دچار ورشکستگی کشاورزی و آلودگی محیط زیست و بی آبی و مخاطرات حاصل از این سیاست ها میسازد.

۸ – او رئیس جمهور رژیمی است که به جای دفاع از حقوق منافع ملی مردم ایران از ابتدای وجودش در منطقه به آتش جنگ دامن زد و با سیاست گسترش مذهب شیعه و دخالت در امور ممالک دیگر میلیون ها نفر از مردمان ایران و خاورمیانه را به کشتن داد، آواره کرد و مصدوم جنگی به جای گذاشت.

۹ – ابراهیم رئیسی رئیس جمهور رژیمی است که در دیپلماسی و روابط بین المللی با پرخاش، ستیزه جویی و آشوبگری، یا با دشمن تراشی کشور ما را در افکار عمومی خوار کرد، و یا با میهن فروشی و مزدور پروری ایرانیان را به جان هم می اندازد.

۱۰ – او نماینده دولتی است که در این چهل و اندی سال با ایجاد گروه های جاسوسی و تروریستی مخالفان خود را در خارج از کشور کشت و آشکارا ترورکرد و با استفاده از همه ابزارهای نوین و امکانات نامشروع صدای اعتراض مخالفان را در محافل بین‌المللی خفه می کند. او مبارزات مردم ایران را برای آزادی، دموکراسی، لائیسیته و یک جمهوری مبتنی بر تعامل و تعادل و ارزش های انسانی به بیراهه می کشد.

 

۱۱ – این رژیم سفاک و آدمکش امروز کسی را به اجلاس سازمان ملل می‌فرستد که دگراندیشان، دگر باوران، دگرباشان، اقلیت‌های قومی، دینی و مذهبی را هر روز بطور سیستماتیک و برنامه ریزی شده سرکوب میکند.

۱۲ – ابراهیم رئیسی برگزیده علی خامنه‌ای است و به هیچ‌وجه منتخب ملت ایران در یک انتخابات آزاد نیست. او با شعارهای پوچ و ریاکارانه به صیانت از استقلال ایران تظاهر میکند. او در واقع با بستن قراردادهای استعماری با چین و روسیه قهرمان وابستگی ایران به بیگانگان شده است. همچنین جمهوری اسلامی، با هزینه های سرسام آور در برنامه نالازم هسته‌ای (در کشور نفت و خورشید و باد!) که دور از واقع‌بینی است، هم منابع ملی را به هدر داده است و هم راه  تکامل و پیشرفت های علمی و صنعتی و بهبود شرایط زندگی مردم را مسدود کرده است به طوری که امروز تمامیت ارضی و پیشرفت اقتصادی ایران با مخاطره جدی روبرو شده است.

۱۳ – این نماینده‌ی ناخواسته مردم ایران در اجلاس شما که مدعی حل عاجلانه مسئله برجام بود امروز در این پروژه نافرجام، در اثر تَنِش و جدل با سازمان انرژی اتمی، سازمان ملل متحد، آمریکا و اروپا در لابیرنت معضلاتی  قرار گرفته که هر روز دامنه آن پیچیده‌تر میشود تا جایی که گویی این وضعیت کشور ما را در باتلاقی عمیق تر از هر زمان دیگر فرو می برد.

۱۴ – سران جمهوری اسلامی نمی‌دانند که مردم و سرزمین کهن ایران سزاوار این همه کشتار و سرکوب و بی آبرویی نیست، زیرا در تحجر ایدئولوژی اسلامی گرفتارند. در حالیکه شما میدانید ایران سرزمینی است که با همه فراز و نشیب هایش سهم همه سویه و بسزایی در تمدن جامعه بشری داشته است. متاسفانه حاکمیت این سرزمین کهن و متمدن و با فرهنگ امروز در کف اقتدار گروهی غاصبِ واپس‌گرا قرار گرفته است. برای همین بی‌تفاوتی شما نسبت به حضور این جنایتکار در صحن سازمان ملل متحد دور نقشی است که سازمان ملل به عهده دارد.

۱۵ – در این وضعیت ما با تلاش‌های خود، با دست زدن به اقدامات همساز و هماهنگ، وجدان انسانی شما را نسبت به وضعیت ایران، مردمان آن و اپوزیسیون بالقوه آن  آگاه می سازیم و از هم میهنان خود می خواهیم در این آگاهی‌رسانی و افشاگری بیش از پیش کوشا باشند.

در نتیجه ما همبستگی و پشتیبانی خود را از تظاهرات آزادیخواهانِ راستین، در روز ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۲، در جلوی ساختمان سازمان ملل در نیویورک اعلام می کنیم.

همچنین ما خواهان آنیم که سازمان ملل متحد به منشور خود و حقوق بشر وفادار بوده، ابراهیم رئیسی را که متهم به کشتن زندانیان سیاسی می‌باشد مورد بازخواست قرار داده، به نقش او در کشتارهای مردم ایران بپردازد و در صورت امکان او را بر اساس قوانین بین المللی تحت تعقیب قرار دهد.

حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران

( همسازی ملی جمهوری خواهان)

چهارشنبه ۱۶شهریور ۱۴۰۱ برابر با ۷سپتامبر ۲۰۲۲

 

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

نوروز خجسته‎

از سینه‌ی فراخ زمین، زین مادر زمان، بهار، از بهار، نوروز آمد به بار. آوردی ماندگار، نیکی و داد را یادگار، رُفت تاریکی ، شُست

مطالعه بیشتر

3 پاسخ

  1. در همین رابطه کیهان آخوندی مداحی طلبگی نوشته: روز کربلایی و حماقت نزدیک است/ قرار نیست هیچ مذاکره ای به نتیجه برسد. این حاج حسین برای حماقت فضائلی را در خود با ذکره ی دیگران دخول کرده

    کیهان نوشته: در نبرد مذاکرات، همواره جبهه ظلمانی باطل،به دنبال حذف ما یعنی حق و نور و نجاست است و بعضاً نمایندگان جبهه نجاست که ما هستیم و اسلام ناب با فراموش کردن این امر به دنبال صلح و سازشی برای حضور هم زمان نجاست، ما و روشنایی، آنها می‌گردند و باید به ایشان تذکرداده فریاد برآورد که بهوش باشید، که نه بین ما که نجاستیم و آنها را که باطل میدانیم صلحی ماندگار ممکن است و نه توافقی برای بقاء یکی در سایه لطف و عنایت و ادب دیگری و اگر هست صلحی است از سرناچاری و این صلح عقب نشینی است برای حمله مجدد و نرمشی با قر کمر رهبر مخنث و طلاب و نوجوانان حرم است قهرمانانه هم هست برای خروشی پیروزمندانه در جهنم.

    نکته دیگر آن که اگر هدف جبهه باطل در همه حال، حذف حق ما نجسان است و این دستور مورد توافق و جماع در بیت است آن هم جماع جمعی در حضور همه جبهه های باطل و طرفداران و اعوان و انصار آن، پس همه حرکات‌ که عبارت از شلپ و شلوپ جماع حاضل میشود، و آنچه در مذاکرات متعدد با افراد مختلف انجام می شود فقط تاکتیکی است برای عدم حیف و میل وازلین که ما اینک تا ته ریم هستیم و تحریم که بازهم در آن هدف اصلی که ضربه زدن به کپل طلاب و نوجوانان حرم است اصلا و ابدا تردید نمی کند. و من در اینجا در حظوز امام عج تصریح میکنم که جبهه حق دنبالش را ذگزفته و صربات شکپ و شلوپ بر کمد رهبری و طلاب اهل بیت را فراموش نمی شود. لذا فرقی بین دشمنان به ظاهر مؤدب مانند اوباما احمق و گستاخانی مانند ترامپ و تیم دالله های محبت و مجامعه کننده اروپایی نیست.

    همه در یک جبهه و در مقابل حق ایستاده‌اند وباز یادمان نرود، غرب نیامده تا به ما حق و امتیاز بدهد. البته در دنیای سیاست می‌توان باطل را در جغرافیایی که او را پذیرفته رها کرد. ما اینک به این نتیجه رسیده ام که باید دممان را جمع کنیم. اما در هر نقطه که باطل برای حذف مرکز نور و مقصود از نور نور نجاست اعطم است اقدام کرده دیگر بحث جغرافیا و منطقه و مذاکره برای تعیین حدود قلمرو دیگر بی معناست و ما باید در هر کجا که میتوانیم تروریستهامان را بفرستیم. حتا در کاخ الیزابت و کاخ الیزهات یا کاخ سفید و یا کاخ سرخ و سیاه. دیگر ما در یمن و سوریه و لبنان و عراق و افغانستان و ایران و اروپا و آمریکا و عربستان و قطر و امارات و ترکیه و آلبانی و مراکش و اردن و اسرائیل و فلسطین و همه جغرافیای جهان ما دستمان برای ترور باز است. ما آمادگی داریم که اگر زورمان برسد جهان را نابود کنیم و اسلامیزیشن و شیعهزایشن کنیم. ما با کسی جز نوجوانان حرم شوخی نداریم!

    یادمان نرود اگر باطل مجامعه می‌کند به هدف حذف نجاست است در جهان و ما برای همین جبعه مقاربت، مجامعت و مقفاومت تشکلیل داده ایم. حتی اگر در رفتار اولیه این گونه به ذهن می‌آید که او با حق کمی نرم‌تر از گذشته برخورد می‌کند نبرد پایانی حق و باطل دیدنی است.

    جایی که هیچ کدام بنا نیست ژست تداخل و تجامع و تنماسل و تعامل گرفته و در پیاده‌رو بازیهای سیاسی در برابر رسانه‌ها، همگام شوند و آنچه در دل دارند را پنهان کنند. روزی که همه حق در مقابل همه باطل می‌ایستد. آن روز کربلایی است که البته در آن روز باز قرار است امام خامنه ای یا امام سید محمد خاتمی یا اما حاج ابراهیم ٰئیسی به جای علی اصغر شش ماهه نوجوان حرم را با کپل های عریان و برشته زیر نور امام عج بر فراز دست بلند کنند و آب از لب و لوچه گروه بازل روانه شود و همه اضاء شوند و مردم ایران ما و مقدساتمان را یکپارچه در چاههای سامراء‌ و جمکران خانه هاشان بیندازند و سیفونها را بکشند و ما را با نجاستهای خودمان و خودشان مشحور کنند و در پیشگاه پیامبر پدوفیلیست و امان همه تجاوززاده و قصاب سرفرازمان کنند.
    والسلام على من اتبع الهدى
    الطهران من البیت الزعیم الخامنه ای والشباب و النوجوانان الحرم و کپلها عریانا

  2. ببینید این حرامزاده پیرو آن بچه باز بزرگ و از دوستان خامنه ای کلاش و آدمکش و هم دوست رئیسی قاصی مرگ چه میگوید:
    خاک بر سر زنانی که اینرا میخوانند و باز هم مسلمان هستند و باز هم چادر ننگین بر سر میکنند که نشان از برگی آنها ست.

    خبر بد آیت الله جعفر سبحانی برای بانوان در بهشت
    آیت الله جعفر سبحانی: براى زنان مثل مردان، وعده ى صریح همسران مطلوب در بهشت وجود ندارد

    سایت دیده‌بان ایران – دفتر حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی پاسخ یک ابهام در خصوص عدم وجود همسر بهشتی برای زنان را تشریح کرده است.

    پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی در بخش جواب به استفائات مردمی، پاسخ پرسشی در خصوص وجود همسر بهشتی برای زنان را به شرح ذیل درج کرده است:

    همسران مناسب براى زنان بهشتى

    سؤال 25. براى مردان اهل بهشت، همسران و حوریه وعده داده شده است؛ آیا براى زنان نیز چنین وعده اى داده شده است؟

    بسمه تعالى: هر چند براى زنان مثل مردان، وعده ى صریح همسران مطلوب در بهشت وجود ندارد، اما در شمارى از آیات بیان شده است که براى مؤمنان در بهشت همسران شایسته وجود دارد؛ مثلاً آیه ى 25 بقره و آیه ى 15 آل عمران و آیه ى 57 نساء. والله العالم.

  3. میخواستید اینرا به چند زبان زنده ی دیگر نیز بنویسید و دپر توئتر هم بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.