میزگرد رنگین کمان: امریکا و ترامپ (بخش نخست)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کانال رنگین کمان، بنیاد آزادی اندیشه وبیان تقدیم می کند:
میزگرد: “دونالد ترامپ, جمهوری اسلامی و اپوزیسیون ایران”
بخش نخست: امریکا و ترامپ
میهمانان: ژاله وفا, مهتاب قربانی, رضا اکرمی, جلال ایجادی, فرهنگ قاسمی
تنظیم کننده ومجری برنامه : سیروس ملکوتی
تصویربردار وبخش فنی: فرشاد با دستیاری داوود.

پاریس، ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ برابر با ۱۸ فوریه ۲۰۱۷
تهیه شده توسط سایت رنگین کمان

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

5 پاسخ

  1. مرادی هستم. میز گرد خوبی بود همه میهمانان خسته نباشند.قصد ایراد گیری ندارم ولی نظرم را بعنوان شنونده مینویسم .بحث اول در مورد سیاستهای ترامپ بود در رابطه با ایران و رفتار حاکمیت ایران پس چه خوب که میهمانان روی موضوع صحبت کنند. .به نظر من خانم وفا بیش از سایرین بر روی موضوع صحبت کردند و اطلاعات جالبی در اختیار نهادند که چه امکاناتی برای معادلات سیاسی بین ایران و امریکا وجود دارد.اقای قاسمی نیز در اشاره به نیروهای وابسته خوب حرف زدند. اما اقای ایجادی یک سری شعار دادند و بدیهیات را برشمردند مثل سیاست اشوب برانگیز ترامپ و مخالفتش با سیاستهای محیط زیستی اوباما. اینها را دیگر هر کسی میداند حرف جدیدی نزدند ایشان.اقای اکرمی متاسفانه کلی گفتند که ایران با چالش جدیدی روبرو است. من دقایق صحبت را شمردم اقای قاسمی 10 دقیقه حرف زدند خانم وفا 7 دقیقه خانم قربانی که اصلا روی موضوع حرف نزدند 6 دقیقه و اقای اکرمی و ایجادی 5 دقیقه . البته مجری خیلی طولانی صحبت میکنند و وقت مهم را از میهمانان میگیرند به نظر من مجری بهتر است موضوع هر دور را مشخص شد و بترتیب نوبت را بدهند به شرکت کنندگان در ضورتی که هر بار ایشان باز حرف میزند و گاهی موضوع را حتی عوض میکنند !.و البته خانم قربانی نیزبا سوال دیگری از طرف مجری مواجه شدند ولی حیف شد خانم قربانی در مورد ترامپ نظرشان را نگفتند.در صورتی که بحث دور اول بررسی سیاستهای ترامپ بود در رابطه با ایران .
    این نوع میز گردها در روشن کردن مسائل مفیدند. من استقبال میکنم.
    ارادتمند مرادی

    1. با درود به آقای مرادی ممنون از مشارکت ارزنده شما می کوشیم اصلاح کنیم. همانطور که به این قبیل رسانه ها نیاز است همینظور به این توع انتقادات نیاز است با سپاسی به غایت دوستانه . فرهنگ قاسمی

  2. با درود به دوستان تلاشگر،
    نکته اى دارم به این بحث برنمیگردد. از ان روى که این تازه ترین بحث شما میباشد، بعد گشت و کاوش در برگه رنگین کمان و نیافتن انچه که دنبالش بودم، پنداشتم که در اینجا براى شما بنویسم. چیزى که من دنبالش بودم گزارشى یا بحثى در مورد خیزش مردممان در خوزستان بود. در این چند روز گذشته مردم بسیارى به خیابان ها امدند و دامنه تظاهرات به اصفهان نیز کشید. خب این یک تحول بسیار مهمى بود و همچون جرقه اى بود در سیاهى و تباهى اخوندى. از سراخوند خامنه اى گرفته تا ریز و درشت هاى دیگر حکومت مجبور به موضعگیرى شدند. در شهر شادگان هم چند تن جان خود را فداى ازادى کردند و… براى این خیزش مردم بایستى که قبل از هر بحث دیگرى وقت منظور میشد و به احترام مردم زخمى خوزستان در این رسانه نیز ابراز همیارى میشد. شاید من نتوانستم نوشتارى بییابم و شما اینکار را کرده اید که پیشاپیش پوزش مرا بپذیرید.

    خیزش مردم خوزستان در دنیا مجازى اخبار یک بوده است و همچنان پس لرزه هاى ان علیه اخوندا ادامه دارد. تمامى اقشار هم در ان هستند، بویژه جوانان.

  3. سلام به همه شرکت کنندگان در میز گرد
    سه بخش میز گرد را گوش دادم. در کل خوب و مفید بود
    خلاصه عزض میکنم نظرم را
    ١-ای کاش زمینه های اجتماعی در امریکا را بررسی میکردید که باعث شده پدیده ناقص الخلقه ای چون ترامپ وسط جامعه سیاسی امریکا متولد بشه
    ٢-مهمترین بخشی که بایستی بدان پرداخته میشد تاثیر سیاستهای ترامپ بود بر ایران اما در رابطه با نقش ترامپ و تاثیر سیاستهایش در ایران کمتر کسی حرف زد جز خانم وفا که حیف با اسکایپ حضور داشتند تصویرشان واضح نبود ولی صحبتهایشان اسلوب داشت
    ٣- نقد شدید دارم به نظر اقای ایجادی در زمینه استقلال ،شما که در فرانسه زندگی میکنید به این سه سوال جواب دهید لطفا
    الف-ایا اگر کشوری گفت به مردم فرانسه که من در امور داخلی شما میخواهم دخالت کنم مردم فرانسه براحتی میپذیرند و میگویند استقلال حرف قرن نوردهمه؟ و اون کشور مدعی را سر جایش نمینشانند؟
    ب-اگر کشوری خارجی حمله کند به فرانسه مردم فرانسه به دفاع از استقلالش بر نمیخیزد؟
    ج-ایا اگر اپوزیسیونی وابسته (همانی که اقای قاسمی بدرستی اشاره کردند همین احزاب کرد وابسته)به کشوری مثلا امریکا بگوید تو بیا فرانسه را تحریم کن و یا بیا به فرانسه حمله کن تا این رژیم بره در دید مردم فرانسه اون اپوزیسیون منفور نمیشه؟
    کسی نگفته کشوری نباید در اقتصاد و سیاست و فرهنگ با سایر کشور ها مراوده داشته باشد وگرنه استقلالش خدشه دار میشه. بلکه مساله دخالت مستقیم و غیر مستقیم قدرتها در امور داخلی کشور است.
    ۴-من هم جوانی هستم که از ایران امده ام مدت دوسال است ولی بسیار به اینده مردم ایران امیدولرم چون میدانم تحمل این حاکمیت را ندارند . از دین هم همه زده نشده اند از دین حاکمیت چرا و خانم قربانی درست میًگویند ولی هیچًکس از راستی و درستی و اخلاقمندی و عدالت و ایثار و از خود گذشتگی و خیر بىودن که همه صفاتی است که دین به انها سفارش میکند بدش نمیاید. اگر دین این اخلاق است که هست (پدر من پزشکی شدیدا پایبند اخلاق و دین هستن و عمری را در خدمت به خلق گذرانده اند و هنوز با داشتن ٨٠ سال سن مجانی روستاییان اطراف تبریز را معالجه میکنند )من هم دیندار هستم.
    بار دیگر از همه شرکت کنندگان در میز گرد سپاسگزارم
    طهماسبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.