مرگ دلخراش مهرداد سپهری جوان ۲۸ ساله

مرگ دلخراش مهرداد سپهری جوان ۲۸ ساله زیر آزار و شکنجه پلیس

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

مرگ دلخراش مهرداد سپهری جوان ۲۸ ساله

ویدیو شکنجه و آزار جوان مشهدی توسط پلیس در مقابل مردم

ویدیویی که از روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و نشان می‌دهد پلیس یک جوان مشهدی را با دست‌های بسته بارها با شوکر و اسپری فلفل شکنجه می کند⁣

این جوان مشهدی با نام «مهرداد سپهری» در خودرو پلیس و قبل از رسید به بیمارستان جان خود را از دست داده است⁣، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی «مهرداد سپری» را با «جورج فلوید» مقایسه کرده‌اند⁣

به‌گفته دادستان نظامی خراسان رضوی درباره مرگ این جوان پرونده‌ای تشکیل شده است⁣

واکنش‌ها به فیلم آزار جوان مشهدی؛ نیروی انتظامی ابراز تأسف کرد

انتشار ویدئوی آزار یک جوان دست‌بسته توسط پلیس مشهد و مرگ او واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشته است. فرمانده پلیس خراسان رضوی گفته “دستور ویژه” در خصوص رسیدگی به این پرونده صادر شده است.

دیشب، شنبه سوم آبان، ساعتی پس از انتشار این ویدئو که به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده بود، خبرگزاری میزان به نقل از مهدی اخلاقی، دادستان نظامی استان خراسان رضوی اعلام کرد که پرونده‌ای برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شده است.

امروز هم محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی که نیروی تحت فرماندهی او در حال آزار جوان ۲۸ ساله دیده می‌شود، اعلام کرده که “به محض دریافت گزارش و قبل از انتشار تصاویر مربوط به این واقعه از رسانه‌ها، دستورات ویژه به رئیس بازرسی پلیس برای پیگیری سریع پرونده” و “احضار مامور انتظامی” آغاز شده بوده است.

بر اساس اطلاعیه‌ای که نیروی انتظامی منتشر کرده، آقای تقوی از این اتفاق “ابراز تاسف” کرده و گفته “موضوع به صورت ویژه بررسی و نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد.”

محمدرضا دانشورنیا، معاون امنیتی و انتظامی فرماندار مشهد توضیح داده که به دنبال “نزاع خانوادگی و درگیری بین مرد جوان و پدر زن” خانواده از پلیس خواسته بودند مداخله کند.

آقای دانشورنیا اضافه کرد: “پس از حضور پلیس در محل، مرد جوان که معتاد به مواد مخدر بوده، حین انتقال از محل با پلیس نیز درگیر می‌شود که در ادامه منجر به مرگ وی می‌شود.”

ویدیو مرگ مهرداد سپهری جوان مشهدی

در این ویدئو چه نشان می شود؟

در این ویدئو مردی دستانش به میله بسته شده است. مامور پلیس به او نزدیک می‌شود و به او شوکر می‌زند و می‌گوید: “حالا فحش بده. هی می‌گم فحش نده…..”

مرد با همان دستان بسته روی زمین می‌افتد. در تصاویر بعدی پلیس باز هم به او شوکر می‌زند و کلماتی بین آنها رد و بدل می‌شود و مرد دوباره روی زمین می‌افتد.

خانواده این مرد که نامش مهرداد سپهری است، می‌گویند پلیس به او اسپری فلفل زده و او “بر اثر خفگی با اسپری فلفل جان باخته است.”

براساس گفته‌های خانواده، “پزشکی قانونی به طور شفاهی دلیل مرگ را تایید کرده است”. خانواده او می‌گویند که “مهرداد سپهری وقتی بیهوش بوده به خودروی پلیس منتقل شده است.

مرگ دلخراش مهرداد سپهری جوان ۲۸ ساله زیر آزار و شکنجه پلیس

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.