قطعنامه گردهمایی در بروکسل

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

زن، زٮدگی، آزادی

ٮه نام مردم ایران و با یاد مهسا، پویا، پژمان، ٮدا، ٮوید، خدانور، جانباختگان هواپیمای اوکرائین، کشته های آبان ۹۸ و ٮه یاد همه جان باختگان راه آزادی

امروز در روز جهانی حقوق بشر، در شرایطی در این جا گرد هم آمده ایم که مردمان مبارز ایران ستون های پوسیده رژیم جمهوری اسلامی را به لرزه در آورده اند. نزدیک سه ماه است که در ایران جنبش گسترده انقلابی با شعار “ زن، زندگی، آزادی“ آغاز شده است. در صف اول این جنبش، زنان و جوانان در کنار یکدیگر و همبسته تر از هر زمان، راس هرم رژیم اسلامی و کلیت ساختار آن را همزمان نشانه رفته اند و کوچکترین ترسی برای از دست دادن جان خود ندارند. زندان با شکنجه و خطر اعدام را برای دستیابی به ایرانی آزاد و آباد، دلاورانه پذیرا هستند.

ما در برابر شجاعت و پایداری مردم کشورمان سر تعظیم فرود آورده و در این مبارزه تنهایشان نمی گذاریم.

در اینجا گرد آمده ایم تا پژواک صدای جوانان در کف خیابان باشیم و به آنان بگوییم:

۱- با اتحاد و یکپارچگی خود در زیر شعار جهانی“ زن، زندگی، آزادی“، به یاری همه زندانیان سیاسی بشتابیم و برای آزادیشان تلاش کنیم.

۲- جنبش و رستاخیز میهنی با اعتصاب‌های قشرها و صنف های واحدهای کلیدی صنعت و بخش خدمات و شاهرگ های حیاتی کشور از جمله بازاریان و کامیونداران، کلیت نظام را فلج ساخته و ریزش در بین نیروهای سرکوب را شتاب بخشیده است. شعار راهبردی «اعتراض، اعتصاب و انقلاب» رمز پیروزی است. تنها راه رهایی، در گرو عملی ساختن این شعار است.

۳ ـ در پی اعتصاب ها، اعتراض ها، قیام محلات و شهرها و در نتیجه خستگی و ریزش در صفوف نیروهای امنیتی-انتظامی و نظامی، شاهد عقب نشینی در حضور میدانی گشت ارشاد و لابیگری های نیروهای سازشکار وابسته به هسته سخت قدرت بیت رهبری هستیم. از این رو هشدار می دهیم که تنها با سرنگونی کامل رژیم اسلامی می توان راه ازادی، دموکراسی و حقوق بشر را هموار کرد.

۴ ـ دانشگاه سنگر انقلاب است، با پیوستن به حرکت های دانشجویان و استادان، آنان را در برابر جنایتکاران تنها نگذاریم.

۵ ـ کردستان چشم و چراغ  انقلاب و بلوچستان سنگر استوار دیگری از آن است، از مردم کردستان و بلوچستان حمایت کنیم.

در اینجا روی سخن ما با اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای دمکراتیک جهان است:

۱ ـ اروپا ارتباطات دیپلماتیک خود را با رژیم ایران به طور موقت قطع کرده است. این حداقل کاری بود که اروپا می توانست انجام دهد. ما می خواهیم که اروپا تنبیهات خیلی جدی تری را نسبت به این رژیم به اجرا گذارد. رژیمی که بیش از ۵۰۰ نفر را که نزدیک به ۵۰ نفر آن ها کودک بودند، در روزهای گذشته کشته و بیش از ۱۴۰۰۰ نفر را زندانی کرده  است.

۲ ـ شرکت های اروپایی سلاح های آدم کشی در تظاهرات خیابانی، ابزار و آلات و فناوری سانسور و شناسایی و دستگیری مردم بی گناه را به رژیم ایران می فروشند. مسئولیت این شرکت ها درجه اول با اتحادیه اروپا و دولت های اروپایی می باشد. ما از آن ها می خواهیم دست از حمایت رژیم آدم کش و دیکتاتور بردارند.

۳ ـ پس از ۴۴ سال، شورای حقوق بشر سازمان ملل، فریاد دادخواهی مردم ایران را شنید و نقض حقوق بشر در ایران را محکوم و تشکیل یک کمیته حقیقت یاب را تصویب کرد. باید هر چه زودتر این کمیته کار خود را به طور جدی شروع کند. اعمال فشار و یافتن راه ها و ساز و کار ویژه برای جلوگیری از کشتار خیابانی، اعدام و تجاوز و شکنجه از اهم وظایف این کمیته می باشد.

۴- حکومت اسلامی بدون اعتبار و پایگاه اجتماعی است. مردم ما و جهانیان به سیاست ها و عملکردهایش به مصداق نقض کامل حقوق انسانی و جنایت علیه بشریت آگاهند. بنابراین اتحادیه اروپا و سازمان ملل باید افزون بر اخراج سفیران جمهوری اسلامی، برای پشتیبانی از انقلاب ایران و کمک به صلح پایدار جهانی، راه خلع ید و عدم به رسمیت شناختن این رژیم را فراهم نمایند.

امروز پشتیبانی از ملت ایران که در تاریخ تمدن بشریت و پرچمداری از حقوق انسان، جایگاه دیرین و والایی دارد، دفاع از دموکراسی و حقوق بشر در جهان است.

همبستگی ایرانیان در اروپا

دهم دسامبر ۲۰۲۲

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.