شمار کشته‌شدگان اعتراضات در ایران به ۶ نفر رسید

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

گزارش اختصاصی رنگین‌کمان

بر اساس گزارش‌هایی که منابع رسمی در ایران منتشر کرده‌اند، شمار کشته شدگان اعتراضات اخیر در ایران دست کم به ۶ نفر رسیده است.

 

دو خبر زیر را مطالعه کنید:

 

به گزارش خبرگزاری ایلنا، نماینده ایذه در مجلس شورای اسلامی کشته شدن دست کم دو نفر در جریان اعتراضات یکشنبه شب در شهر ایذه در استان خوزستان را تأیید کرده است. همزمان، ماشاءالله نعمتی، فرماندار دورود آمار کشته‌شدگان در این شهر را ۴ نفر اعلام کرد.

هدایت‌الله خادمی امروز دوشنبه (۱۱ دی/ ۱ ژانویه) به خبرگزاری ایلنا گفت که هنوز نمی‌داند «تیراندازی از جانب تجمع کنندگان بوده یا نیروی انتظامی»، اما تأیید کرده که مأموران انتظامی در پی حمله معترضان به بانک‌ها، «وارد عمل» شده‌اند.

به گفته خادمی تعدادی از معترضان دستگیرشده‌اند و منازل آنها مورد بازرسی قرار گرفته است.

از سوی دیگر ماشاءالله نعمتی فرماندار دورود آمار کشته‌شدگان در این شهر را ۴ نفر اعلام کرد. پیش از این منابع دولتی و خود فرماندار دورود کشته شدن دو نفر را تائید کرده بودند. به گفته نعمتی در روز اول اعتراض‌ها در دورود ۲ نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند. او گفت که هنوز آمار دقیقی از تعداد کشته‌شدگان و مجروحان در روز دوم اعتراض‌ها ندارد.

ادامه اعتراضات پس از سخنان روحانی

شب گذشته ایران شاهد ادامه اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف کشور بود. این اعتراض‌ها، دیشب پس از پخش سخنان حسن روحانی از تلویزیون دولتی در برخی از شهرهای ایران ادامه یافت.

حسن روحانی یکشنبه شب ضمن آن‌که گفته بود مردم «حق اعتراض» دارند بر این نکته تأکید کرده بود که «دولت گروهی را که بخواهند اموال عمومی را تخریب کنند یا نظم اجتماعی را به‌هم بزنند و یا در جامعه اغتشاشی ایجاد کنند، حتماً‌ تحمل نخواهد کرد.»

گزارش شده که بسیاری از معترضان بازداشت شده‌اند. خبرگزاری‌های رسمی از ناآرامی‌ها در شهرهای تهران، کرج، تویسرکان، همدان، اراک، ساوه، آمل، ساری، بهشهر، شهرکرد، باغملک، قزوین، آبیک، محمدیه و خرم‌دره در استان زنجان مخابره کرده‌اند.

معترضان در شهرهای مختلف شعارهای تندی علیه علی خامنه‌ای می‌دادند. در برخی از شهرها از جمله در تویسرکان، شهرضا و کرمانشاه معترضان با مأموران درگیر شدند.

در شبکه های اجتماعی از تظاهرات در دماوند نور آباد لرستان، شاهین شهر، لاهیجان و پردیس هم تصاویری منتشر شده است.

موج اعتراضات اخیر در ایران از روز پنجشنبه، ۷ دی شروع شده و در چند روز گذشته در بسیاری از شهرهای ایران ادامه داشته است.

این تجمعات در ابتدا با هدف اعتراض به گرانی شروع شد اما در تجمعات بعدی دامنه شعارات و اعترا‌ض‌های مردمی گسترده تر شده است.

شمار کشته‌شدگان اعتراضات در ایران به ۶ نفر رسید

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.