سیب‌ زمینی : از واردات تا « دور ریز » دولت ، ناتوان از حل مسایل پیش‌پا افتاده

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

sibzamini
آمار گمرک جمهوری اسلامی نشان می دهد که در ۷ ماه گذشته بیش از ۱.۷ میلیون دلار صرف واردات ۹۲۰ تن مشتقات سیب زمینی شده است . بر پایه‌ی این آمار در دو سال و نیم گذشته هم بیش از ۵۵۰۰ تن سیب زمینی و مشتقات آن به کشور وارد شده است .
دور ریختن ۱۷۰۰ تن سیب زمینی ، آن هم در حالی که سیب‌زمینی و مشتقات آن از راه گمرک وارد کشور می‌گردد ، بسیار پرسش برانگیز است و هم‌چنان علت اصلی این اقدام اعلام نشده است .
در آغاز اعلام کردند که این کار برای جلوگیری از افت بهای سیب‌زمینی در بازار انجام گرفته است و سپس وزارت‌خانه‌ای که نام « جهاد » را هم یدک می‌کشد ، با نشان دادن چند عکس از « آرشیو » مدعی شد که این سیب زمینی ها فاسد شده بودند و کاربری آن حتا برای دام نیز زیان‌بار بود ؟!
اما « جهادگران » عرصه‌ی کشاورزی که از جهادگر بودن تنها نام « جهاد » را یدک می‌کشند ، نگفتند که چرا پیش از آن که بگذارند ۱۷۰۰ تن سیب زمینی فاسد شود ، آن را در اختیار سازمان‌های نیکوکاری (خیریه ) یا نیازمندان جامعه که به لطف دولت خودخوانده‌ی « تدبیر و امید » شمار آنان هر روز در افزایش اند ، قرار ندادند ؟
از یاد نبرده ایم که چند سال پیش برای جلوگیری از افت بیش از حد بهای سیب زمینی در بازار ، مازاد آن میان تهیدستان جامعه تقسیم شد که همین افراد « امروز به دولت رسیده » چه سروصدایی بر پاکردند ؟!
راه حل‌ها ی دولت یازدهم ، دست‌گیری از نیازمندان و توزیع عادلانه تر بی‌عدالتی‌های حاکم برجا معه نیست ؛ بلکه سیاست بر فقیر کردن هرچه بیش‌تر اکثریت تنگدست جامعه و زدودن امتیازات اندک آنان مانند « مسکن مهر » ، « سهام عدالت » ، توزیع سیب‌زمینی مازاد میان تهیدستان و نیازمندان و … است . از دید « بی‌تدبیران یاس آفرین » به ذلت نشاندن بیش‌از پیش « اقشار آسیب پذیر » جامعه است .
وزیران و مدیرانی که خواست و توان حل مساله‌ی « سیب زمینی » را ندارند ؛ البته و صد البته خواست و توان آنان در نگاهبانی از مسایل حیاتی کشور مانند حقوق مسلم و « مقدس » هسته‌ای مردم و ملت ایران ، حق پنجاه در صدی ایران در دریای مازندران ، دفاع از هم میهنان و هم تباران و هم‌ مذهبان بحرینی که به گونه‌ی غیر قانونی از مام میهن جداشده اند و نیز دیگر مسایل حساس و حیاتی ، روشن است !
سه‌شنبه ۱۰ آذرماه ۱۳۲۱ ـ هوشنگ طالع

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.