“روشنفکری دینی!” و اصلاحات

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

بررسی مسائل روز با فرهنگ قاسمی، برنامه ای از سعید جعفری: “روشنفکری دینی!” و اصلاحات
تهیه شده توسط تلویزیون اینترنتی رنگین کمان، بنیاد آزادی اندیشه و بیان فروردین ماه ۱۳۹۸ پاریس

پادکست برنامه را از اینجا گوش کنید

مطالب مرتبط با این موضوع :

انتخابات در جمهوری اسلامی و نگاهی به ساختار جمهوری آینده ایران از دیدگاه سوسیال دموکرات‌های لائیک (بخش دوم)

نهادهای جمهوریخواه سوسیال دموکرات و سکولار-لائیک ایران موضوع: انتخابات در جمهوری اسلامی و نگاهی به ساختار جمهوری آینده ایران از دیدگاه سوسیال دموکرات‌های لائیک (بخش

مطالعه بیشتر

انتخابات در جمهوری اسلامی و نگاهی به ساختار جمهوری آینده ایران از دیدگاه سوسیال دموکرات‌های لائیک (بخش نخست)

نهادهای جمهوریخواه سوسیال دموکرات و سکولار-لائیک ایران موضوع: انتخابات در جمهوری اسلامی و نگاهی به ساختار جمهوری آینده ایران از دیدگاه سوسیال دموکرات‌های لائیک (بخش

مطالعه بیشتر

6 پاسخ

  1. شاید بزرگترین بدبختی ایران را بتوان در سخت جانی شخصیتی همچون شیخ ابوالحسن بنی صدر شناخت. ایشون همین امروز سخنانی جدید ایراد کرده و ماه رمضان را مبارک دانسته، و علی را سمبول عدالت دانشته. علی آدمکشی که در تاریخ نمونه ندارد. این نوعی بیشرفی در حد ژنتیکی ست. علی آدمکشی ست که در تاریخ بشریت همتا ندارد. حتا هیتلر و استالین و دیگر سفاکان و فتاکان تاریخ و جنایتکاران بر مصدر حکومت خودشان شخصا آدم نکشتند. هیتلر و استالین و دیگرا حتا یک آدم را هم شخصا نکشتند. اما علی قصی القلبی ست که طبق گفته خود مورخین عرب و غیر عرب در فقط مدت خلافتش که کمتر از پنج سال بوده سر بیش از هفتاد هزار نفر را بریده. در مورد یهپودیان بنی قریضه که حتا کودک هم و از جمله دختر بچه همبازی عایشه که دارد با عایشه بازی می کند و علی صدایش میزند و سر او را می بردو خود ضخش بنی صدر و تمامی طرفدارانش و تمامی اصلاحطلبان این سفاکی علی را مید انند ولی همچون خمینی و خامنه ای و تمامی شیعیان این همه سفاکی را مردانگی و شجاعت و عدالت می دانند. جناب بنی صدر حیف از فرالنسه که شما را در خود جای داده. بلروید سر قبر همان علی آنجا پناهنده شوید. این کار دست کن شرفش در حد همان علی ساطور بدست است. ماه نکبت و نحس رمضان را ماه مبارکش نامیده اید معلوم نیست کی و در کدام سرزمین می توانید ذره ای و فقط ذره ای شرف بدست آورید. من یکی برعکس سخنوران این جلسه که احترامشان واجب است امیدوارم تا این نظام تا چند سال دیگر بپاید تا درجه تنفر مردم به اسلام و مسجد و آخوند و مداح بتوپاند ریشه این دین نانجیبی و بیشرفی را بکند. مردم ایران باید در یک همنوایی امنیت و آسایش را مسجد و محراب و آخوند و طلبه و آیت الله و وفاداران به اینان را بگیرند. مرگ بر اسلام و مرگ بر تشیع و لعنت بر آن بچه باز بزرگ، پیامبر و شمشیرزن بزرگ علی. در تاریخ بچه باز شیرخوار باز فراوان است اما حتا یک نفرشان مدعی پیامبری و امامت و پاکی و تقوا و عدالت نبوده اند. اما بیشرفی اینان در حدی ست که کلشان از همین مقوله اند.

  2. من از جایی در ایران با بیژن همصدا می شوم! بله در تاریخ بچه باز و شیرخوار باز بسیار داریم. تفخیذکار و تجاوز گر به نوزاد بسیار داتریم ولی هیچ کدامشان مدعی پیامبری نیستند. در ضمن آقا بیژن بنی صدر در کجا چنین حرفی زده. او که می گوید جزو اپوزیسیون است! عجب بازار مکاره ای ست. در ضمن علم الهدای گفته که یک مسلمان نباید برای دفاع از خودش و شکم خودش و برای مملکت خودش و برای سرزمینش بخنگد. پس معلوم میشود که همه باید برای شکم پر از قرآن و آیات الهی او و زیر شکم او بجنگند!پیامبر اعظمت با بچه ی شیرخوار از سه سالگی عربی یعنی قمری تفخیذ بازی کرده و تا شش سالگی که بر این دخترک نگونبخت وطی و دخول کرده صبر جمیل به خرج داده. طبق اخبار موثق یازده زن عقدی و یک حرمسرا هم اضافه داشته بعضی وقتها در یک شب از خانه ربابه به خانه عایشه و از آنجا به خانه سمیه و از آنجا به حسنه و… میرفته. البته پیامبر برای فعل کمر می رفته و نه برای شکم و البته زیر شکم هم برای آن حضرت بسیار مسرت بخش بوده. خود ایشون می فرماید من از نعمات دنیا فقط زن و طعام و بستر را انتخاب کرده ام. انی انتخبو من الطعام و البستر فی کل مکان و جماعکم فی الان و فی کل یوم الی منتهی العمر و اما بعد فی جنه وطی با حویاتنا و حوریاتکم و مقعدنا و مقعدکم. یعنی من از نعمات دنیا زن و فرج او را و مقعد او را انتخاب کردم و بستر نرم را بر دخول و وطی و افخیذ و تفخیس در مکانی امن. در تمامی بلاد و در تمامی کوچه های مدینه و کل مدائن. یعنی مدینه و کل شهر ها. پس حتا پیامبر اعظم هم همانند جناب دکتر آیت الله علم الهدای فکر می کرده. بیخود نیست علم الهدا فرزند پیامبر و زهرا سلام العلیها ست در نودسیزده نسل تا کنون. سلام بر پیامبر رحمت در این ماه نکبت و بوی گند دهان مومنین.
    الله اکبر.
    خامنه ای دم در،
    تیپا بزن تو کونش،
    بفرستش پیش پیغمبر!

    واقعا اگر کسی آدرس اراجیف بنی صدر رو داره بزاه تو همین صفحه.

  3. و امروز چه باید کرد؟ این پرسشی ست دردآور! ترامپ در ژاپن گفته: “ایران با همین رهبران موقعیت تبدیل شدن به کشوری بزرگ را دارد. به صراحت بگویم که ما به دنبال تغییر رژیم نیستیم” در واقع دریوزگی نظام مقدس و نکبت و نحوست ماه نامبارک رمضان و اثر نکبت بارش را بر ما مرزدم قهمرمان و شریف ببینید که ترامپ فتوای ماندن یا نماندن این حکومت ضد بشری را صادر می کند. و این بدین معنی ست که ما مردم در این ماجرا هیچکاره ایم. مردمی بی غایت نان به نرخ روز خور توسری خور بیمار و در همه ی لحظات شیعه ی شیفه ی اثناعشر و حقه باز. واله و حیران آن قصاب ساطور بدست که سر کودک و جوان و پیر را بریده به صدهزار و بیشتر برای آبیاری این دین خونخوار خونآشان و خونریز جهاد و شهادت و فتوای قتل ده و ضدیت با فرهنگ و تاریخ و تمدن و خصومتی فتری با ایران و ایرانیت. و بروید هنوز هم ضربت خوردن آن دژخیم و شب شهادتش و شب قدر را ببینید و از این مردم ناامید شوید. اینها همه کیفیاتی هستند که ایرانیان را بر این دین حنیف دلبسته کرده اند. گویی ما مردم همین که نواله ای حتا مسموم از لای انگشتان نجس این دزدان، این جماعت ملا و آخوند و روضه خوان و مداح و طلبه نصیبمان شود ما را بس است.ما حتا بدین نواله خواری و این بوی گند و تعفن این تربت نجاستی که تربت پاکش نامیده عادت کرده ایم حتا اگر فیلسوف دکتر مهندس نواندیش روشنفکر باشیم در نهایت حاجی خانم و یا حاجی آقا هستیم! داشتم سایتهای را ورق می زدم دیدم یسشرفی بنام علی‌قلی فودازی، از مسئولان ارشد کمیته انقلاب اسلامی به روزنامه کیهان گفته:

    سال ۵۸ مسئولیت تخریب و جمع‌آوری فاحشه‌خانه‌های تهران را به من دادند.من هم دست به کار شدم و حدود ۳ ماه کار کردیم و شناسایی کردیم و دو هزار و ۴۰۰ فاحشه‌خانه را جمع کردیم که هزار و ۲۰۰ مورد آن‌ها رسمی و با مجوز ‌بودند و بقیه هم غیررسمی ‌بودند، ۹ هزار تا یالانچی داشتند که آن‌ها را حمایت می‌کردند، در سه شب همه‌ این‌ها را جمع کردیم.

    بعد انقلاب همه فراری‌ها خانه‌ها را‌‌ رها کردند و رفتند و اموال ‌این‌ها در اختیار کمیته قرار گرفت؛ اما حضرت امام خمینی دیدگاه عجیبی داشت؛ لذا در راس کمیته‌های انقلاب اسلامی ‌یک روحانی ارشد مقید ولایتی را قرار دادند و ‌این روحانی همه ‌این اموال را به عنوان نماینده حضرت امام در اختیار گرفت و تمام ‌این‌ها را تحویل دادستانی کل کشور دادیم و ذره‌ای از ‌این اموال جای دیگری نرفت و کیسه‌های طلا که هر کدام حاوی بیش از ۶۰۰ سکه ۵ پهلوی و ۱۰ پهلوی و… بود و در خانه‌ها پیدا شده بود را صورت‌جلسه کردیم و تحویل دادستانی دادیم….و حالا بروید در سایت ها به صورت این بیشرف نگاه کنید. خودش برای خودش یک جاکش و قواد و دیوست است با این تفاوت که آن قوادان و جاکشان شاه از تن فروشان آن زمان آن همه سکه طلا را ندزدیده بودند در حالی که اینان نه تنها تن فروشان مظلوم را آتش زدند و زنده زنده سوزاندند که عکس بزرگ ایرانی زنده یاد عباس از آنها عکس گرفته بود که بعد از سوزاندن زنده زنده روسپیان بدن جزقاله شده ی آنان را روی سینی و سر دوش گرفته بودند و فریاد می زدند : این سند جنایت پهلوی ست. همچنانکه در سینما رکس آبادان هم با فتوای خمینی حدود پانصد نفر را زنده زنده سوزاندند. اینها همه سند جنایات بی خد و بی حصر اسلام و تشیع است در این ۱۴۰۰ سال و خصوصا حمله ی دوم اسلام در این چهل سال با اینهمه بیشرفی محض. مرگ بر این دین و بر این دیانت و همه فرقه هایش. و خواهش می کنم دوباره به قیافه تریکی و قوادی و جاکشی این مرد نگاه کنید. و حالا تهران شده قحبه خانه! بروید ببینید. مادر زن میگفت من با این سن و سال جرات نمی کنم یک دقیقه در خیابان منتظر تاکسی وایسم! بله ما مردم در هر سن و سال و با هر کیفیت تحصیلی و با هر جا بودنمان همین حاجی آقا و حاجی خانم مانده ایم. شاید سمبول این همه خرفتی و این همه پوست کلفتی و حماقت تاریخی ما ملت همین ابوالحسن بنی صدر باشد.و این مردک سر سپرده که در آغوش غرب آرمیده و در تمامی سحنرانیهایش تا می تواند به غرب هم حمله می کند حتا یک اپسیلون یک هزارم میکرون هم تغییر نکرده و هیچ نیاموخته. من که زبان فرانسه نمی دانم ولی کسانیکه در دبیرستان ژاندارک در تهران زبان فرانسه خوانده اند گفته اند و نوشته اند که این بابا حتا نمی تواند یک جمله فرانسوپی را نه به درستی بخواند و نه بنویسدو نه بگوید. این مرد همان فرزند آیت الله مانده است. همچنانکه علی جنتی و علی مطهری و…اینان کوچکترین نشانه ای از تحول و فهم اینکه اسلام دشمن ایران ایرانیت است را از خود نشان نمی دهند. اصلا و ابدا! برای همین باید بر علیه اسلام و تشیع وارد میدان شد و بدون کوچکترین اغماضی این دین خشونت و خرافات و سرکوب و جنایات را از میدان دید و شنود و روح و روان ایرانی دور کرد. کارهای سایت شما خوب است اما برخی از کسانیکه وارد گفتگو می شوند از موضوعات اطلاع کافی ندارند، بعضی ادبیاتشان سرهمبندی ست.و بعضی استواری و دانش مدعایشان را ندارند. و خب شاید من خیلی انتظار دارم. شاد باشید

  4. در ضمن مقاومت کنید سایتتان دارد در ایرالن جا باز می کند .

  5. در ضمن مقاومت کنید سایتتان دارد در ایران جا باز می کند. ایران

  6. ببینید چه باید کرد: ببینید این احمق را که مثلا به قولی شیک هم هست. اما از حماقت سرشار است. می پرسید و امروز چه باید کرد؟ باید اندیشه و پرسش را به خانواده ها برد. باید این مدرنیته دروغین را تبدیل به حقیقتی مدرنیته و حقیقت مدرنیه کرد. بدبختانه این تشیع مربله ای عفن است که ملت ایران درش گرفتار آمده و حتا آنهایی هم که ضد این حکومت ضدبشران هستند از پایه و اساسش بیخبرند و این ذهنشان آلوده به این سم رادیواکتیویته ای ست. باید با تلاش مداوم و بی گسست این سم مهلک را از ایران زدود. باید اظهار تاسف کرد که این سایت شما اینهمه مهجور است. کسی آنرا نمی شناسد. شاید فقط خودتان و دوستانتان آنرا باز می کنید. اگر غیر از این می بود با این همه رنگسن کمان بودن بایستنی صدها نظر در این زیر نوشته می شد. البته که که دسترسی بهع اینترنت مشکل است و حکومت از اینترنت وحشت دارد و میداند که این اینترنت کارش را خواهد ساخت. مثلا رادیو فردا و گویا نیوز بسیار خواننده دارد. بی بی سی را مردم آیت الله بی بی سی می نامند و حتا بازش هم که می کنند میدانند که بی آبروهایی همچون مسعود بهنود و دیگر مواجب بگیران حکومت الله در آن فعالیت می کنند. و حالا نگاه کنید به این این مداحکه مضحکه:
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=20&v=JRlrx7Q9mz8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.