خانم نرگس محمدی فعال مدنی و عضو گروه پزشکان سازمان عفو بین الملل در اتریش، در روز دومین سالگرد اعتراضات آبان ۹۸ محکوم است.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

خانم محمدی در جریان برگزاری مراسم یادبودی برای ابراهیم کتابدار، از کشته شدگان اعتراضات آبان ۹۸، با ضرب و شتم نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران، در گورستان سکینه آباد کرج بازداشت شد. 

در این مراسم شماری از فعالین مدنی و خانواده کشته شدگان توسط جمهوری اسلامی نیز حضور داشتند.

خانم محمدی در خرداد ماه امسال به خاطر فعالیت های حقوق بشری و به اتهام واهی فعالیت و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی، به ۳۰ ماه حبس تعزیری و ۸۰ ضربه شلاق محکوم شده بود. 

خانم محمدی، نویسنده کتاب « شکنجه سفید در ایران»، در یک فیلم مستند به همین عنوان، سلول انفرادی را به عنوان یک شکنجه روحی سیستماتیک زندانیان سیاسی در حکومت جمهوری اسلامی مطرح می کند. او در این فیلم مستند در چندین مصاحبه با زندانیان سیاسی، عوارض این رفتار با زندانیان را به ویژه عوارض روحی ناشی از این نوع شکنجه را نشان داده است. این فیلم مستند که بازگو کننده بد‌‌رفتاری با زندانیان است برای اولین بار در ماه آبان در شهر وین از طرف سازمان عفو بین الملل به تماشا گذاشته شد که مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

حزب جمهوری خواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران دستگیری، کتک زدن و آزار خانم نرگس محمدی را محکوم می کند و خواستار آزادی بی قید و شرط او در اسرع وقت می باشد!

سیروس میرزائی 

مسئول کمیسیون حقوق بشر حزب جمهوریخواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران

پزشک و از بنیانگذاران انجمن حمایت برای درمان بازماندگان شکنجه و جنگ

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.