بیانیه (۱۷) حمله نظامی و بمب گذاری در مدارس و دانشگاهها “برای اقدام فوری”

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

رئیس پارلمان اروپا
رئیس کمیسیون حقوق بشر اروپا
رئیس شورای اروپا
رئیس سازمان ملل
رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل
رئیس سازمان یونسکو

روز شنبه ۸ ماه می ۲۰۲۱ در یک بمب گذاری در یک مدرسه در افغانستان توسط گروه طالبان … تعداد ۵۶ نفر کشته تعداد زیادی زخمی شدند که تعداد زیادی از آنها دختر بودند. این بار نخست نیست که این گروه اسلامی افراطی نامشروع و تروریست دست به کشتار دانش آموزان و دانشجویان و آموزگاران و استادان دانشگاه می زند. اگر به آمار حملات نظامی و تروریستی توسط طالبان توجه کنیم تایید خواهیم کرد که چند بار در هفته و گاهی هر روز شبیه این حملات توسط طالبان در افغانستان انجام می پذیرد. از سوی دیگر اقدامات مشابه توسط گروه تروریستی بوکوحرام در کشورهای ساحل مشاهده می‌گردد که اینان نیز با حمله به مدارس دختران را می‌ربایند و از آن های تجاوز و آنها را شکنجه میکنند، مدارس را تسخیر کرده و به مرکز آموزش های تروریستی خود تبدیل می‌کنند.
اسلامگرایان افراطی در این کشورها نه تنها با آموزش و پرورش آزاد و غیر دینی دشمنی می کنند بلکه با بمبگذاری کور و گاهی دسته جمعی کودکان و جوانان، در واقع دست به نوعی ژنوسید می زنند.
آموزش آزاد و غیر مسلکی و غیر دینی دستاورد جامعه انسانی است که در اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق های وابسته به آن و در اعلامیه شهروندی حقوق بشر جامعه اروپا و در قریب به اتفاق قوانین اساسی کشورهای جهان به رسمیت شناخته شده‌است و یک حق قانونی به شمار می آید. مقابله جامعه جهانی با چنین اقدامات یک وظیفه ضروری و عاجل است.
ما از شما تقاضا داریم با اقدام فوری خود با ادامه این اقدامات جنایتکارانه مقابله کنید. از جمله جامعه جهانی وظیفه دارد با همه ی قدرت‌هایی را که به این گروهای تروریستی کمک های مستقیم یا غیر مستقیم می رساند شدیداً مقابله کند.
آموزش و پرورش شایسته ترین و ارجمند ترین تلاش جامعه ی جهانی است. مبارزه علیه کسانی که محل های آموزشی و پژوهشی را مورد تهاجم قرار میدهند یک وظیفه انسانی است و سکوت در برابر کشتار دانش آموزان و دانشجویان و کادر های آموزشی جایز نیست.
خواهش میکنیم از تصمیم و اقدام خود ما را مطلع کنید.

فرهنگ قاسمی
سخنگوی همسازی ملی جمهوری خواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران
دهم ماه می ۲۰۲۱ برابر با بیستم اردیبهشت ۱۴۰۰ خورشیدی – ۱۷

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.