توطئه‌ی کثیف و موزیانه‌ی فدراسیون روسیه علیه ریاست محترم و محبوب مجلس شورای اسلامی: هوشنگ طالع

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

به دنبال ضربه‌زنی از سوی سازمان میراث [ یادمان‌های ] فرهنگی با ثبت جهانی کاریز ( قنات ) های پنج‌هزارساله و بیش‌تر ، به نظریه‌ی دانشمندانه‌ی ریاست محترم و محبوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر این‌که : ایرانیان پیش از اسلام تمدنی نداشتند ، روسیان در یک توطئه‌ی کثیف و موذیانه ، از کشف کتببه‌ی داریوش بزرگ در جنوب این کشور ، خبر داده‌اند ؛ اما هیچ یک از این تلاش مذبوحانه ، نمی‌تواند به استحکام نظریه‌ی علمی ایشان خللی وارد کند . ( برای آگاهی از متن کامل سخنان ریاست محترم و محبوب ریاست مجلس شورای اسلامی ، از موتور جست‌وجو‌گر « گوگل » ، بهره بگیرید ) .
متن جعلیات دولت فدراسیون روسیه برای مخدوش کردن نظریه‌ی ریاست محترم و محبوب مجلس شورای اسلامی ( به گزارش سیناپرس ) به شرح زیر است :
در پی انجام کاوش های باستان شناسی در کراسنودار:
کشف کتیبه و آثار معماری داریوش هخامنشی در روسیه
کاوش های باستان شناسان روسی منجر به کشف بقایای معماری و یک لوح سنگی با کتیبه ای به خط میخی پارسی باستان از زمان داریوش بزرگ هخامنشی شده است. مطالعات جهت ترجمه، مرمت و تفسیر کتیبه فوق در حال اجرا است
تیمی از باستان شناسان روسی در کاوش های جدید خود در منطقه باستانی فاناگوریا در بخش تمریوک واقع در جنوب کراسنودار موفق به کشف بقایای ارزشمندی از دوران امپراطوری هخامنشی شدند. به گزارش سخنگوی بنیاد «olnoye Delo » در این کاوش، بقایای یک لوح ساخته شده از سنگ مرمر و کتیبه ای از داریوش بزرگ ( داریوش یکم ، سومین پادشاه سلسله هخامنشی) به دست آمده است.
متن کتیبه فوق حاکی از این موضوع است که شخصی در این منطقه به فرمان و به نام داریوش بزرگ این کتیبه و آثار را به وجود آورده است.
در همین رابطه، اولگ دریپاسکا از اعضای بنیاد پژوهشی فوق اعلام کرد: این کشف دارای اهمیتی جهانی بوده و بسیار با ارزش محسوب می شود. متن کتیبه فوق حاکی از این موضوع است که شخصی در این منطقه به فرمان و به نام داریوش بزرگ این کتیبه و آثار را به وجود آورده است. متن کتیبه نقر شده روی بدنه این لوح به خط میخی پارسی باستان بوده و به نیمه نخست قرن پنجم پیش از میلاد تعلق دارد.
در این منطقه همچنین بقایای استحکامات نظامی و دیواره ها دژی باستانی به دست آمد که نشان دهنده ارزش و اهمیت این محوطه باستانی است. در این متن یک واژه میخی مشاهده می شود که پیش از این کشف نشده و کارشناسان احتمال می دهند این عبارت به نام منطقه و شهر بزرگ میلتوس Miletus در ایونیه در آسیای صغیراشاره می کند.
پژوهشگران اعتقاد دارند داریوش پس از پیروزی بر نیروهای یونانی در آسیای صغیر، فرمان نوشتن این کتیبه را صادر کرده است. در حال حاضر این کتیبه به طور دقیق و علمی در حال بررسی و مطالعه بوده و عملیات مرمت و و نگهداری از آن در مرکز پژوهش های فرهنگیPhanagoria در حال اجرا است.
منبع: tass / ترجمه: احسان محمدحسینی
پنج‌شنبه ۲۱ امردادماه ۱۳۹۵ ـ هوشنگ طالع

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.