تمامی پرواز های فرودگاه اربیل از جمعه متوقف می شود

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

مدیرکل فرودگاه اربیل عراق اعلام کرد که از تاریخ جمعه هفتم مهر، تمامی پروازهای بین‌المللی از این فرودگاه و به مقصد این فرودگاه لغو می‌شود.

تالار فائق صالح، رئیس فرودگاه اربیل ضمن اعلام این خبر، نارضایتی خود از آن را اعلام کرد و گفت چنین تصمیمی به مبارزه با گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) و کمک به آوارگان ضربه می‌زند.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، دستور لغو پروازها به کردستان عراق را به تلافی انجام همه‌پرسی استقلال این منطقه داده که روز دوشنبه برگزار شد و در آن ۹۲٫۷۳ درصد رأی به جدایی از عراق دادند.

خانم فائق صالح این تصمیم نخست‌وزیر عراق را «تأسف‌برانگیز» خواند و گفت که لغو پروازها به این فرودگاه در کارزار مبارزه با حکومت اسلامی (داعش) در عراق و سوریه اخلال ایجاد می‌کند و کمک‌رسانی به آوارگان منطقه را نیز مختل می‌کند.

تعلیق پروازهای بین‌المللی فرودگاه اربیل پس از آن اعلام می‌شود که دولت مرکزی بغداد به دولت اقلیم کردستان ضرب‌الاجلی سه روزه برای تحویل فرودگاه‌ها داد. واکنش اولیه دولت اقلیم رد این ضرب‌الاجل بود.

ایران مرز هوایی خود با کردستان عراق را بسته است و چند شرکت هواپیمایی منطقه، مانند ترکیش ایرلاینز، قطر ایرویز و هواپیمایی‌های ایرانی پروازهای خود به اربیل و سلیمانیه را متوقف کرده‌اند.

در همین حال، حکومت اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه پنجم مهر آمادگی خود را جهت گفت‌وگو با دولت مرکزی برای استقرار ناظران بین‌المللی در فرودگاه‏‎های تحت کنترل این اقلیم اعلام کرد.

شرکت‌های هواپیمایی ایران زودتر از دیگر خطوط هوایی، از روز یکشنبه گذشته به درخواست دولت عراق تمامی پروازهای خود به کردستان عراق را متوقف کردند؛ ایران همچنین تهدید به بستن همه گذرگاه‌های مرزی خود با کردستان عراق کرده است.

شرکت‌های هواپیمایی ترکیه، مصر، قطر، لبنان و اردن نیز اعلام کردند که از شامگاه جمعه همه پروازهای خود را به اربیل لغو می‌کنند و برای ازسرگیری پروازها منتظر اجازه بغداد خواهند ماند.

دو فرودگاه در شهرهای اربیل و سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق فعال هستند و به طور معمول، شرکت‌های هوایی از کشورهای آلمان، اردن، ترکیه به این فرودگاه‌ها پرواز می‌کنند.

تمامی پرواز های فرودگاه اربیل از جمعه متوقف می شود

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.