بیانیۀ شورای هماهنگی جنبش جمهوری خواهان دموکرات و لائیک ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

Untitled121بیانیۀ شورای هماهنگی جنبش جمهوری خواهان دموکرات و لائیک ایران

بار دیگر جریانی از افراطیونِ مسلکی، جهت اعلامِ مواضعِ به غایت ارتجاعیِ خود به حرکت ضد انسانی و فاجعه آور در اروپا و این بار در پاریس روی آورد و با توسل به حرکتِ انتحاری و انفجار بمب، متاسفانه باعثِ قتل بیش از ۱۲۰ نفر و مجروح گشتنِ صدها انسان شد.

این تاریک اندیشان، خود نیز قربانیِ شرایطِ متاثر از ناهنجاریهای عظیمِ اجتماعی و از جمله سیاستهایِ تجاوزگرانه ـ اشغالگرانۀ نظامی و سیاستهایِ خانمان براندازِ اقتصادی از جانب انحصاراتِ جهانی و دولِ حامیِ آنها، سیادتِ حکومتگرانِ مستبد و فاسد در تقریبا تمامیِ کشور های منطقه و در نتیجه گستردگی اختناقِ سیاسی ـ اجتماعی، فقر، بیکاری و بی عدالتیهای اقتصادی در این جوامع هستند. در چند ده اخیر، جریاناتِ بنیاد گرا و ارتجاعیِ اسلامی (سنی و شیعه)، چه در جایگاه حکومتهایِ رانت خوار (کنترل منابع نفتی) عربستان سعودی و جمهوری اسلامی، شبه حکومتی مانندِ خلافت اسلامی و یا در قالبِ گروه های القاعده و جبهه النصرۀ، عمدتا بخاطرِ سلطۀ استبداد، تداومِ سیاستهایِ سرکوبگرانه و ضدِ دمکراتیکِ حکومتهایِ محلی و اغلب با حمایت قدرتهای جهانی، مستحکم تر و یا تقویت شده اند. در نتیجه در نبودِ گزینه های سیاسی ـ اجتماعیِ آزادی خواهانه و عدالت جویانه برای سازندگی جامعه، حکومتگران و گروه هایِ حاملِ جهل و خشونت توانسته اند که با اتکا بر نارضایتی های اجتماعی بویژه در میان طبقات و اقشارِ محروم و سنتی، از آنها به مثابۀ ابزاری برای اهداف و مقاصد غیر انسانی خود سود جویند که جنایاتِ عریان از طرف دولت خلافت اسلامی در منطقه و عملیاتِ تروریستیِ در خارج از منطقه و از جمله فاجعهِ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس نمونه های ضد بشریِ آنها هستند.

حرکتهای وحشیانه اخیر این جریان عقب مانده در پاریس نشان از آن دارد که بشریت باید دستاوردهای انسانی به دست آمدۀ کنونی خود را حفظ کند، و در مقابله با چنین حرکتهای کور سیاسی وگرایشهای مذهبی ضد انسانی متحد شده، با استفاده از تمامی امکانات فرهنگی و سیاسی علیه چنین جهلی مبارزه کند. جریانهای مترقی باید با ظرافتی هوشمندانه از این مقطع تاریخی که در آن بسر می بریم، به سود دفاع از دستاوردها و اندیشۀ مترقی حرکت کرده و ارزشهای انسانی را تعمیق بخشند.

جمهوری خواهان دموکرات و لائیک ایران ضمن همدردی با مردمی که عزیزانشان را در این فاجعه از دست داده اند خود را شریک در غم آنها می داند و در کنار همۀ مبارزین وآزادیخواهان علیه جهل و خشونت ایستاده است.

 

شورای هماهنگی جنبش جمهوری خواهان دموکرات و لائیک ایران
۱۵ نوامبر ۲۰۱۵

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.