ایران: دو جوان دیگر به دار آویخته شدند باید دستان جلادان را کوتاه کرد!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

به گزارش «قوه قضاییه جمهوری اسلامی»، محمدمهدی کرمی، ۲۲ ساله (عکس سمت چپ) و محمد حسینی، کارگر ۳۹ ساله به دار آویخته شدند.

خامنه ای خواستار سرکوب بیشتر شده بود، دستوراتش اجرا شد. این دو جوان 12 آبان 1401 در مراسم چهلمین روز ترور حدیث نجفی در کرج (40 کیلومتری شرق تهران) دستگیر شده بودند. سرویس های اطلاعاتی رژیم اسلامی آنها را متهم کردند که همراه با پانزده جوان دیگر در “قتل” یک بسیجی شرکت داشته اند که آنها قاطعانه این اتهام را رد کردند. محمد مهدی کرمی دست به اعتصاب غذا زده بود تا بتواند حق انتخاب وکیل دلخواهش را داشته باشد!  حدیث نجفی، زن جوان 23 ساله، 30 شهریور 1391 در مهرشهر (کرج) مورد اصابت گلوله قرار گرفته وکشته شده بود. ما این موج اعدام‌ها را که جنایات دولتی است به شدت محکوم می‌کنیم و از همه دوستداران آزادی و همه نهادهای بین‌المللی ذی‌صلاح به‌ویژه مدافعان حقوق بشر می‌خواهیم که بدون اتلاف وقت واکنش نشان دهند و ترور ایرانیانی را که برای حقوق بنیادین خود می‌جنگند، متوقف کنند.

سرکوب و اعدام ها ادامه دارد، اعتراض مردم نیز : به دار آویخته شدن آنها در 7 ژانویه 2023 موجی از اعتراض را در داخل و خارج از کشور برانگیخت. در شب 7 تا 8 ژانویه، ساکنان محله‌های مختلف در پایتخت ایران و سایر شهرها شعارهایی سر دادند که مستقیماً علی خامنه ای، “رهبر” جمهوری لعنتی اسلامی را هدف قرار داده بود.  این اعتراضات بار دیگر نشان می دهد خیزشی که پس از ترور مهسا ژینا امینی، دخترجوان 22 ساله کرد در 16 سپتامبر 2022 آغاز شده است، بی وقفه ادامه دارد.

«قضاتی که طناب دار گره می زنند»

44 سال است که سرکوب و به‌ویژه اعدام،  درقلب نظام سرکوب مخالفان و معترضان رژیم اسلامی قراردارد. گسترش رعب و وحشت برای ارعاب مردم جزء لاینفک نظام قضائی و سیاست امنیتی رژیم اسلامی است.  برخی از این «قاضی های» «دادگاه های انقلاب اسلامی» به « شهرت» اسف باری  رسیده‌اند؛ اینان در «محاکمه‌های» فرمایشی که گاه ساعتی چند به طول نمی‌کشد، لحظه‌ای از محکوم کردن بی‌گناهان به اعدام دریغ نمی‌کنند. (https://www.bbc.com/persian/articles/c51g5zw1536o)

در زیر نام آن ها را می آوریم: ابوالقاسم صلواتی، محمدرضا عموزاد، هادی منصوری، ایمان افشاری، موسی آصف الحسینی، علی مظلوم، ایمان افشاری، محمود ساداتی، براتی، محمد مقیسه (مسئول وحشیگری علیه تظاهرکنندگان دستگیر شده در جریان اعتراض تقلب انتخاباتی محمود احمدی نژاد در سال 1388 و بالاتر از همه ؛ یکی از مسئولین قتل عام زندانیان سیاسی در زندان های ایران در سال 1367) و مرادعلی نجف پور

در انتظار دادگاهی عادلانه برای  محاکمه ی همه  ی این جنایتکاران!

***

اولین سالگرد درگذشت بکتاش آبتین در زندان

کانون نویسندگان ایران از بکتاش آبتین «دلباخته ی آزادی، انسان و هر چه انسانی است» تجلیل کرد. سال گذشته،  انجمن ما مراسم ادای احترام به بکتاش آبتین را در میدان باستیل ترتیب داد که در آن شرکت کنندگان

مرگ غم انگیز او را در زندان در اثر ابتلا به کووید-19 محکوم کردند. مسئولین زندان اوین اجازه انتقال او به یک بیمارستان برای مداوا را ندادند.  یادش را همواره گرامی میداریم.

112روز پس از قتل مهسا امینی، با وجود 4 اعدام، بیش از 600 کشته در خیابان از جمله بیش از 60 کودک و بیش از 16000 دستگیری، مبارزه ایرانیان برای آزادی ، دموکراسی و سرنگونی رژیم اسلامی ادامه دارد !

علی خامنه ای، «رهبر» رژیم اسلامی، با وجود شمار بسیار بالای قربانیان سرکوب، از عملکرد وحشیانه مأموران تحت فرماندهی “سردار” پاسدار حسین اشتری راضی نبود.  او در 17 دی  سردار دیگری به نام احمدرضا رادان را به عنوان «فرمانده نیروهای انتظامی» منصوب کرد. این فرمانده جدید پلیس اسلامی، گذشته ای نه چندان «پرافتخار» در زمینه سرکوب دارد.  او در جریان اعتراضات سال ۲۰۱۹ که به گفته نهادهای بین‌المللی منجر به کشته شدن بیش از  هزار وپانصد نفر شد، رئیس پلیس پایتخت بود. این انتصاب جدید هشداری جدی به مدافعان حقوق بشر در ایران در خصوص ادامه اقدامات وحشیانه ای است که او مأامور انجام  ان شده است

موج جدید دستگیری روزنامه نگاران

جمهوری اسلامی یک زندان واقعی برای خبرنگارانی است که برای بازتاب دادن حقیقت رویدادها کوشیده اند. ده ها روزنامه نگار بهترین سال های زندگی خود را در زندان های رژیم گذرانده اند.  روزنامه نگاران بسیاری در این 44 سال  فقط به “جرم” دفاع از آزادی بیان درزندان ها  شکنجه شده اند. یکی از نمونه آشکار این سرکوب، خانم زهرا (زیبا) کاظمی، عکاس ایرانی-کانادایی است که در زندان اوین در اثر بدرفتاری «قاضی» مرتضوی کشته شد و علی‌رغم اعتراض کانادا و مدافعان حقوق بشر، به ترفیع مقام نیزرسید.

در این هفته، یلدا معیری، عکاس روزنامه نگار که از تظاهرکنندگان عکاسی کرده بود به 6 سال حبس و دو ماه کار اجباری عنوان «پاکبان» در یک پارک ویژه ی زنان محکوم شد.

در حال حاضر دست کم  73 روزنامه نگار به دلیل پوشش خبری یا تهیه گزارش درباره اعتراضات یا سرکوب در زندان هستند. از میان انان می توان  نیلوفر حامدی (که از مهسا امینی در بیمارستان عکس گرفته بود)، هدی توحیدی، ویدا ربانی ، هاشم موذن زاده ، کیوان صمیمی و… یاد کرد.

مجازات اعدام لغو باید گردد!                     همه زندانیان سیاسی ایران را آزاد کنید!

اعدام ها را در ایران متوقف کنید!

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی درایران- پاریس

یکشنبه 8 ژانویه 2023

adpoi@yahoo.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.