انقلاب شکوهمندی که به سرقت رفت – بیانیه کانون پشتیبانی از مبارزات مردم ایران – وین

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

انقلاب شکوهمندی که به سرقت رفت – بیانیه کانون پشتیبانی از مبارزات مردم ایران – وین: بمناسبت فرارسیدن ۲۲ بهمن سالگرد انقلاب مردمی و سقوط رژیم دیکتاتوری سلطنت

انقلاب شکوهمندی که به سرقت رفت!

در آستانه 22 بهمن سالروز انقلاب مردمی ایران علیه خاندان سلطنتی پهلوی قرار داریم. انقلابی که در برابر استبداد و دیکتاتوری این خاندان و برای آزادی و استقلال شکل گرفت و نقطه پایانی بر حاکمیت ترس, وحشت, سرکوب سیاسی, زندان, شکنجه و اعدام سیستم پادشاهی وقت، گذاشت.

تشنگان آزادی و عدالت اجتماعی به سلطنت موروثی شاه نه گفتند و با اهداء پرشمار قربانی و مبارزات و اعتراضات خود در صحن خیابانها, حماسه ها در برابر نیروهای سرکوبگر امنیتی رژیم پادشاهی, گارد مخصوص او و حکومت نظامی اش آفریدند.

با همبستگی علیه ظلم و فساد خاندان سلطنت در اوج و امواج میلیونی در خیابان و صحنه نبرد و با اعتصابات سراسری اقتصادی و اجتماعی جزیره ثبات! منطقه را بزیر کشیدند و می سرودند:

“دیو چو بیرون رود, فرشته درآید” فرشته ای را انتظار می کشیدند که پیام آور آزادی, استقلال و عدالت اجتماعی باشد.

تصور عمومی توده های متوهم برآن بود که فرشته ای در راه است و ناجی شان خواهد شد. غافل از آنکه انقلاب شکوهمندشان بواسطه ناآگاهی های سیاسی و توهمات مذهبی گسترده, مرده بدنیا آمده بود. روحانیت و اسلام سیاسی همچون هیولایی از شکم این انقلاب که میتوانست تاریخ ساز باشد, بپا خواست و یکی از سیاهترین دورانهای سرکوب و کشتار را در تاریخ مردم کشورمان رقم زد. خمینی و رهبران مرتجع نوین که در کمین پرش به قدرت سیاسی بودند برای تثبیت حکومت و دستیابی به امیال و منافع خود از هیچ جنایتی کوتاهی نکردند.

فاجعه در راه بود و با کشتار فله ای عوامل رژیم سابق آغاز و از همان ماههای نخست با سرکوب و کشتار مردم و نیروهای مترقی در کردستان و ترکمن صحرا و هر صدای آزادیخواهانه دیگر ادامه یافت.

مقاومت گسترده نیروهای مترقی, چپ و دمکرات در سکوت رسانه ای داخلی و بین المللی بشدت سرکوب شدند و حاصل آن هزاران قربانی از میان آنان بود.

خمینی و یارانش شمشیر را از رو بستند و سوار بر باورهای مذهبی و خرافاتی عمیق در میان مردم سیاهترین دوران زندگی را برای آنها رقم زدند که حاصل آن چهل و سه سال سرکوب, کشتار, خشونت, اعدام و شکنجه و زندان,غارت و تاراج منابع ملی و انسانی, فقر و فلاکت اجتماعی, تحمیق و دروغ می باشد.

سرگذشت تلخ قیام عمومی 22 بهمن 1357 علیه خاندان موروثی سلطنتی اما امروز در برابر خیزش سراسری زنان و جوانان و مردم ایران علیه کلیت جمهوری اسلامی قرار دارد .آموزه های انقلاب ربوده شده بهمن 57 مقابل آنهاست. نسل جوان با اتکا به وسایل ارتباط جمعی نوین و شعار مرکزی و مترقی “زن زندگی آزادی” آگاه و مصمم میروند تا یکی از نادرترین تحولات بنیادین اجتماعی را در ایران رقم بزنند و با شهامت و جسارت مثال زدنی خود دنیا را تکان داده و توجه عمومی جهانیان را بخود جلب کرده اند.

امروزه پشتیبانی از خروش سراسری زنان و مردان ایران، بویژه زنان بعنوان پیشگامان موثر جنبش نوین انقلابی، وظیفه ای انسانی, آزادیخواهانه و صلح جویانه است. بر همه ماست که از تلاش برای بثمر نشستن این مبارزات دریغ نکرده و به حمایت از آن برخیزیم.

زن زندگی آزادی

زندانی سیاسی آزاد باید گردد , ترور شکنجه اعدام نابود باید گردد

نه سلطنت, نه رهبری, آزادی و برابری

سرنگون باد  رژیم جمهوری اسلامی بدست توانای مردم

کانون پشتیبانی از مبارزات مردم ایران – وین

فوریه 2023

www.kanon-wien.com

https://t.me/KanonWien

contact@kanon-wien.at

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.