اقتدار جمهوری اسلامی؛ خمش قهرمانانه: هوشنگ طالع

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

در جمهوری اسلامی در اتاق‌های دربسته و تالارهای سخن‌رانی از « اقتدار » سخن می‌گویند ؛ اما هنگام نشان دادن اقتدار، خود را به « کوچه علی چپ » می‌زنند و روش « خمش قهرمانانه » را در پیش می‌گیرند ؟!
پلیس عربستان سعودی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه بین‌المللی جده تجاوز می‌کند ؛ اما خبری از « اقتدار جمهوری اسلامی » نیست . کمابیش ۵۰۰ تن از هم‌میهنان‌مان از سوی حکومت آل سعود در مکه و منا به قتل می‌رسند ، بازهم خبری از « اقتدار جمهوری اسلامی » نیست . در برابر با پرداخت باج به شیخ عمان او را واسطه قرار می‌دهند و اجازه پیدا می‌کنند که در موضوع حج ( نه حتک حرمت دونوجوان و کشتار ۵۰۰ تن در فاجعه‌ی مکه و منا ) هیات به دربار آل‌سعود بفرستند .
سلطان ترکیه عثمانی ، رییس جمهوری اسلامی را به باد فحش‌های « چارواداری » می‌گیرد ، به بحرین سفر می‌کند و مانند نخست وزیر انگلیس در عرف دیپلماتیک ، به جمهوری اسلامی اعلام جنگ می‌کند و دستور می‌دهد که ایرانیان را در مرز دوکشور به باد کتک بگیرند و … ؛ اما نه تنها از « اقتدار جمهوری اسلامی » خبری نیست ؛ بلکه رییس‌جمهور اسلامی در اسلام‌آباد به دیدار سلطان می‌رود و در حالی‌که « لبخند چارگوش » بر لبان دارد ، دستان سلطان را به گرمی می‌فشارد و از « تجارت » ؟! گفت‌وگو می‌کند .
شاید در عرف جمهوری اسلامی « اقتدار » عبارت است از خمش قهرمانانه
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ( برابر با سالروز درگذشت دکتر محمد مصدق ، پیشوای ملت و مردم ایران در مبارزه برای ملی کردن صنایع نفت در سرتاسر کشور ـ هوشنگ طالع

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.