اعلامیه ۶ سازمان و حزب جمهوریخواه دموکرات: دستگیری  فعالین سیاسی، مدنی و هنرمندان، نشانگر استیصال و ترس جمهوری اسلامی است!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

محمد رسول‌اف و مصطفی آل احمد، دو سینماگر سرشناس ایرانی به اتهام «ارتباط با ضدانقلاب» و «التهاب‌آفرینی و برهم زدن امنیت روانی جامعه» در جریان ریزش متروپل آبادان و مصطفی تاجزاده کنشگر سیاسی شناخته شده به اتهام «اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور، نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی» توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند.

محمد رسول‌اف و مصطفی آل احمد از امضاکنندگان بیانیه اعتراضی «تفنگت را زمین بگذار» هستند که بیش از صد تن از سینماگران ایرانی در جریان ریزش متروپل آبادان در هشتم خردادماه در آن اعلامیه  از نظامیان خواسته بودند که سلاح‌هایشان را زمین بگذارند و «به آغوش ملت بازگردند».

مصطفی تاجزاده پس از انتخابات ۸۸ مشابه همین اتهامات، ۷ سال حبس کشید و در سال ۹۵ از زندان آزاد شد. او در ماه های گذشته در مناظره های کلاب هاوس حضور یافته و سیاست ها و عملکردهای حکومت و علی خامنه ای را نقد و ضرورت تغییر ساختارهای سیاسی جمهوری اسلامی را مطرح می کرد.

جمهوری اسلامی در ماه های گذشته برای خاموش کردن اعتراضات خیابانی تعدادی از فعالین جنبش کارگری و معلمان را دستگیر و روانه زندان ها ساخت. رضا شهابی و حسن سعیدی دو تن از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد حدود دو ماه است در بند ۲۰۹ زندان اوین هستند. رضا شهابی ۲۸ روز و حسن سعیدی ۱۹ روز است که در اعتصاب غذا بسر می برند. اسکندر (سوران) لطفی، عضو انجمن صنفی معلمان کردستان و سخنگوی شورای صنفی فرهنگیان ایران به علت تحت فشار قرار گرفتن جهت اعتراف اجباری، در سلول انفرادی به اعتصاب غذای خشک دست زده است. هفت فعال صنفی معلمان کردستان همچنان در بازداشت بسر می‌برند. نرگس محمدی، سعید مدنی، مهدی محمودیان، محمد نوریزاد، هاشم خواستار، کیوان صمیمی، اسماعیل عبدی، فرهاد میثمی، رسول بداغی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، انیشا اسدالهی، کیوان مهتدی و…. هم چنان در حبس هستند.

از سوی دیگر سران حکومت اسلامی در روزهای گذشته ستادهای امر به معروف را بار دیگر راه انداخته و ماشین‌های گشت را برای کنترل حجاب زن ها راهی خیابان ها کرده اند. اینبار یورش ها ابعاد گسترده تری پیدا کرده است. در برخی استان‌ها از جمله خراسان رضوی و فارس، برای محروم کردن زنان از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی خیز برداشته‌اند.

جمهوری اسلامی در گرداب بحران های فراگیر فرو رفته و بطور روزافزونی با اعتراضات مردمی روبروست. سران حکومت به شدت ترسیده اند و نگرانند که در این گرداب غرق شوند. علی خامنه ای در چنین وضعی از «خدای دهه ۶۰» صحبت می کند که دهه سرکوب، دهشت و کشتار بود. در این دهه هزاران انسان شریف و بی گناه به جوخه‌های اعدام سپرده شدند. غافل از اینکه جامعه ما در شرایط دهه ۶۰ قرار ندارد. جنبش های مردمی در حال پیشروی است و حکومت هم در وضعیت استیصال قرار دارد و با بحران های متعدد و درهم تنیده مواجه است. علی خامنه ای و ارگان های سرکوب وی با دستگیری های گسترده و راه اندازی ستادهای امر به معروف می خواهند ترس خود را به جامعه منتقل کنند، تا بلکه جامعه خاموشی گزیند. حال آنکه ترس مردم فرو ریخته و از کارآیی ارگان های سرکوب کاسته شده است. حکومت دیگر قادر نیست مردم را به خانه هایشان برگرداند. مردم در خیابان‌ها به اعتراضات خود ادامه می‌دهند و حاضر به خانه نشینی نیستند.

دستگیری مصطفی تاجزاده که خود را اصلاح طلب ساختارگرا می نامد و برای اصلاح و تغییر ساختار جمهوری اسلامی در چارچوب قانون اساسی آن تلاش می کند و به‌واقع مصلحت نظام را می خواهد، نشان می دهد که حکومت اساسا اعتقادی به لزوم رفرم ندارد و راه آنرا مسدود می کند‌. این وضعیت فاجعه بار با گذار از جمهوری اسلامی و استقرار یک جمهوری مبتنی بر دموکراسی، جدائی دین و دولت و حقوق بشر پایان می پذیرد.

ما ۶ سازمان و حزب جمهوریخواه دموکرات، تمامی این دستگیری ها و افزایش موج ارعاب و سرکوب و محدودیت‌های اجتماعی و سیاسی در جامعه ایران توسط جمهوری اسلامی را محکوم می کنیم و بر آزادی همه زندانیان سیاسی پای می فشاریم و از همه نیروهای آزادیخواه می خواهیم که صدای اعتراض خود را علیه دستگیری ها بلند کرده و از اعتراضات مردمی حمایت کنند.

هیئت‌های سیاسی ـ اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
جبهه ملی‌ایران ـ اروپا (سامان ششم)‏
حزب چپ ایران (فدائیان خلق)‏
حزب جمهوریخواه سوسیال دموکرات و لائیک ایران
سازمان‌های جبهه ملی‌ایران در خارج از کشور
همبستگی جمهوریخواهان ایران (هجا)
۹ ژوئیه ۲۰۲۲ (۱۸ تیر ۱۴۰۱)

مطالب مرتبط با این موضوع :

یک پاسخ

  1. با درود من شخصا اهل فحش و فحاشی نیستم. اما از آنجا که اسلام و تشیع ضدیت با بشر دارد مجبورم تا برای جنک شدن این دل سوخته ام و خصوصا به خاطر زن بودنم که در این کشور جنوانیم را و زیبائیم را نابود کرده با دستکاری سخناتن سید حسین شریعمتداری بپردازم. و سید را به عنوان توهین در اینجا بکار میبرم.
    بنا بر این:
    سید حسین شریعتمداری در یادداشتی که سایت شورای گّه انبان منتشر کرده است نوشت: گفته می‌شود ـ و دور از انتظار هم نیست ـ که ۷۰ درصد کسانی که از سر حماقت به هنگام پیروزی انقلاب اسلام ضد بشر در قید حیات بوده‌اند، سقط شده اند (پدر من ثریا جزو سقط شدگان است) و بر این اساس ادعا می‌کنند که رفراندوم تعیین نوع حکومت از استواری و اتقان قبلی برخوردار نیست!

    به گزارش «انتخاب»، حاج سید حسین شریعتمداری ادامه داد: در این خصوص به چند نکته کوتاه و مستند اشاره می‌شود:

    الف ـ حضور چند صدنفری مردم در سالروز پیروزی اشغال ایران توسط مسلمان احمق و نمونه‌های مشابه دیگر، به وضوح حکایت از آن دارد که اگر هم مردم به اسلام و به قرآن تقود میکنند بدیهی ست که این چند صد احمق و جنایتکار به اصل این دین و قرآنش و سیره اش و و نبوتش و امامتش و پیامبر همانند خوکی سقط شده و در زیر آفتاب باد کرده و هر لحظه در حال انفجار است می نگرند! و به اصل این نظام ضد بشرنظام کاملاً وفادار هستند. چرا که این چندصد نفر در حال غارتند و دارند همشان به اروپا و آمریکا پولهای ایران را میفرستند تا در آنجا خانه و هتل و مستقلات بخرند!.

    ب ـ در تشییع پیکر نجسات و جنات و تجاوز مصلم سگدار دلها، شهید حاج سید قاسم سلیمانی این جنایت کار کهملینها انسان را کشت و مورد تجاوز قرار داد و شهرهای سوریه و عراق را ویران کرد ، احمقهائی از این مردم اسلام ضد بشر در سراسر کشور حضور یافته بودند و اگر قرار بود به درخواست همه شهر‌ها برای تشییع جداگانه پیکر نجس آن شهید پاسخ مثبت داده شود، چه بسا که تدفین آن عزیز به چند ماه بعد از شهادتش موکول و آن وقت چنان بوی گند نجاستی از آن متصاعد میشد که آن احمقهائی که پیرو جنازه آن منردیکه جنایتکار روانه بودند همشان سقط شده و به لقاء الله می پیشوشتند. . حاج سید قاسم نماد انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و اسلام ضد بشر اعتقاد راسخ به امام راحل و خلف حاضراو این بچه باز و دکل باز تاریخ اسلام و تشیع حاج سید علی خامنه ای بود.

    ج ـ طی چند ماه اخیر سرود «سلام فرمانده» در مدح رهبر بیشرف و آن بچه کونی سقط شده در هزار و سیصد اندی سال پیش که با توجه به لطافتبچه بازانه و آهنگین و کلفتی آهنین آن به جرات می‌توان گفت که برگه ای ست از هویت انقلاب اسلامی و شناسنامه ملت‌های مردم مسلمان و اسلام ضد بشراست، با سرعتی فراتر از تصور و با شتابی معجزه‌گون، نه فقط سراسر ایران اسلامی را فرا گرفته، بلکه مرز‌های جغرافیایی را همه فهمیدند که حتا این هم سرقتی هنری بوده که برای گّه مالی هرزت امام خامنه ای و آن بچه کونی در غار چاه سامرا ساخته شده بود. این استقبال بی‌نظیر (و نه کم نظیر) به چه معنی است؟! معنیش ریدن بر تمامی ارزشهای این دین کریه است!
    خواننده محترم توجه کند که این حرامزاده نهایت سعیش را میکند تا مثلا یک انشای محکم بنتویسد. امکا در واقع بر این دین و بر تمامی ارزشهایش می ریند. و اما حیف از این ایران که ما مردم ساکنین خواب آلوده و بی رمقش باشیم. حتا اگر این نظر مرا منتشر هم نکنید شاید یک نفر بخواند. اگر هم نخوانید و منتشرش نکنید باکی نیست. دست کم من نوشتم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.