از فراخوان شورای دانشگاه شریف در روز ۱۶ مهرماه پشتیبانی می‌کنیم!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

دانشگاه حریم علم و آزادی اندیشه و بیان است بایستی از هجوم ماموران انتظامی و دخالت دولتی در امان باشد. جمهوری اسلامی نه تنها هرگز این اصل شناخته شده جهانی را رعایت نکرده بلکه آن‌چه در یکشنبه دهم مهر ماه در دانشگاه صنعتی شریف گذشت، بدون شک در تاریخ جامعه علمی ایران به عنوان فاجعه‌ای بزرگ ثبت خواهد شد. هجوم سبعانه نیروهای لباس شخصی و نیروی انتظامی به حریم دانشگاه منجر به ضرب‌وشتم، زخمی شدن و بازداشت گروه گسترده‌ای از دانشجویان این دانشگاه شد.
هجوم به دانشگاه صنعتی شریف، در تداوم سرکوب اعتراضات خیابانی صورت گرفت. در این یورش صدمه زیادی به دانشجویان از جمله دانشجویان ورودی امسال وارد آمد. اما جای خوشحالی است که خانواده دانشجویان و مردم تهران به خواست دانشجویان پاسخ مثبت دادند و به یاری آن ها شتافتند.
در اعتراض به این فاجعه، شورای دانشگاه شریف دعوت به تجمع در ساعت ۱۳ روز شنبه ۱۶ مهر ماه، در این دانشگاه کرده و و آن را روز سوگ مظلومانه دانشگاه صنعتی شریف نامیده است.
ما ۶ حزب و سازمان جمهوری خواه و دموکرات ضمن محکومیت حمله به دانشگاه شریف و اعلام حمایت از این تجمع، از دیگر دانشگاهیان و همچنین گروه های مختلف مردم درخواست می‌کنیم تابه این اعتراض به حق ملحق شوند.
ما تاکید می‌کنیم که اعتراض، حق همه گروه های جامعه از جمله دانشگاهیان است و دانشجویان بازداشتی باید به سرعت آزاد شوند و آسیب‌های وارد شده به آنها سریعاً جبران شود.
ما از محافل علمی و پژوهشی و دانشگاه‌های و سازمانهای بین المللی و اروپایی دانشگاهها تقاضا داریم در برابر این اقدام سبعانه جمهوری اسلامی ایران سکوت نکرده، آن را محکوم و آزادی دانشجویان را خواستار شوند.
هیئت‌های سیاسی ـ اجرایی
اتحاد جمهوری‌خواهان ایران
جبهه ملی ایران ـ اروپا (سامان ششم)
حزب چپ ایران ( فدائیان خلق)
حزب سوسیال دمکرات و لائیک ایران (همسازی جمهوری‌خواهان دموکرات و لائیک)
سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور
همبستگی جمهوری‌خواهان ایران
۱۵ مهر ۱۴۰۱
۷ اکتبر ۲۰۲۲

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.