اخبار و گزارش های کارگری ۸ مرداد ماه ۱۴۰۱

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

تجمع کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور درشهرهای اراک ،اهواز وشوش درسی وسومین روزاعتراضاتشان نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق

– بازداشت گسترده بازنشستگان  در اهواز توسط اطلاعات سپاه

– ژاله روح زاد همسر کارگر زندانی اسماعیل گرامی:

صدای حق طلبی اسماعیل گرامی به زندان ختم شد

– ادامه تجمع اعتراضی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی مقابل استانداری خوزستان

وعده ادامه تجمع روز یکشنبه 9 مردادساعت 9 صبح

– ادامه اعتراضات کارگران کارخانه داروگر تهران نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی وبی خیالی مسئولان  با تجمع مقابل وزارت کار

– خودسوزی یکی از کارکنان  اداره آب و فاضلاب لاهیجان بدلیل  اخراج از کار وعدم پرداخت مطالبات  و وخامت حالش براثر سوختگی شدید

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:

جان شهابی و سعیدی دو عضو زندانی  سندیکا درخطر است.

– اسماعیل عبدی، دبیر کل سابق کانون صنفی معلمان ایران (تهران) و معلم زندانی در زندان کچویی با وجود بیماری و شرایط قانونی برای اعطای مرخصی درمان، در روزهای اخیر به بند نظامیان این زندان منتقل شده است.

– وضعیت وخیم شعبان محمدی در پی عدم دسترسی به داروهای تخصصی

– اطلاعیه کانون صنفی معلمان استان بوشهر

– بازداشت هیراد پیربداقی جهت اجرای حکم حبس

– اعتصاب تعدادی از قصاب های کرمانشاه دراعتراض به بازار نابسامان گوشت برای چندمین روز

– تجمع اعتراضی  دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نسبت به وضعیت تغذیه و سرویس ایاب و ذهاب در ترم تابستان

– مرگ ومفقودالاثر شدن 4 کارگر یک رستوران امامزاده داوود در حادثه سیل

*تجمع کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور درشهرهای اراک ،اهواز وشوش درسی وسومین روزاعتراضاتشان نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق

روز شنبه 9 مرداد، کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشوردر سی وسومین روز اعتراضشان نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق دست به تجمع در شهرهای .اراک،اهواز وشوش زدند.

اراک- تجمع مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی

– نه مجلس نه دولت نیستند بفکر ملت

– مصوبات شورا اجرا باید گردد

اهواز- تجمع مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان خوزستان

شعارها:

– کارگر زندانی آزادباید گردد

– بازنشسته زندانی آزادباید گردد

– فقط کف خیابون بدست میاد حقمون

– مصوبات شورا اجرا باید گردد

شوش – تجمع مقابل اداره تامین اجتماعی شهرستان

شعارها:

– فقط کف خیابون بدست میاد حقمون

– ننگ ننگ ما مخبر الدنگ ما

– خیلی دروغ شنیدیم عدالتی ندیدیم

– تا حقمونو نگیریم آروم نمی نشینیم

*بازداشت گسترده بازنشستگان  در اهواز توسط اطلاعات سپاه

مسئولیت جان بازنشستگان بازداشتی به عهده نظام جمهوری اسلامی است.

در پی تجمع اعتراض آمیز بازنشستگان در اهواز، جمعه ۳۱تیرماه، دوازده تن از آنها از جمله آقایان  رهداری، اکبری بیرگانی، برون  و گرگان توسط اطلاعات سپاه دستگیر شدند و در سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه حبس می باشند.

گفتنی است که آقای رهداری عمل بایپس قلب انجام داده و طبق توصیه پزشک فورا نیاز به آنژیو مجدد دارد.

آقای اکبری بیرگانی نیز  بیماری های  متعدد آلزایمر  و اعصاب و قلب دارد.

آفایان گرگان مبتلا به بیماری شدید پوستی و ریه و اعصاب می باشد و همگی سالمند و بین شصت  تا هفتاد سال سن دارند.

همچنین حسن طرفی بازنشسته هفت تپه بیش از یک هفته است که توسط اطلاعات سپاه در منزل برادر خود در اهواز بازداشت شده است.

شرم آور است که حاکمیت به جای تکریم از بازنشستگان ، بدون ملاحظه کهولت سن و بیماری های متعدد ، در ازای درخواست  اجرای قانون و پرداخت مطالبات به حقشان،

وقیحانه آنها را در سلول های انفرادی حبس می کند.

گفتنی است که پیش از این نیز  برای آقایان ظهرابی  ، کامروا و سعیداوی پرونده امنیتی تشکیل داده و پس از بیست روز بازداشت در سلول انفرادی با سپردن وثیقه پانصد میلیونی موقتا آزاد شدند. وکالت  این سه بازنشسته  را فرزانه زیلابی وکیل سابق کارگران هفت تپه به عهده دارد.

در صورت عدم آزادی فوری  سایر بازنشستگان، تجمع اعتراضی را به درب دادگستری  اهواز منتقل خواهیم کرد.

مسئولیت جان بازنشستگان بازداشتی به عهده نظام جمهوری اسلامی است.

برگرفته ازشبکه های اجتماعی

*ژاله روح زاد همسر کارگر زندانی اسماعیل گرامی:

صدای حق طلبی اسماعیل گرامی به زندان ختم شد

اسماعیل گرامی کارگر وتکنسین برق والکترونیک شرکت کارتن سازی بود .گرامی ازسال۹۵درتجمعات بازنشستگان شرکت میکرد وچون خود درمحیط کار از نزدیک شاهد مشکلات کارگران بود بعد از بازنشسته شدن لحظه ای از فکر برای احقاق حق بازنشستگان غافل نبود.

اسماعیل دغدغه بازنشستگان را داشت واعتقاد داشت که حق وحقوق بازنشستگان سالها ست که درمحاق مانده ودرتمام طول انقلاب نادیده گرفته شده است.

ومیکوشید در هر شرایط جهت احقاق این حقوق بازنشستگان درتجمعات آنان مشارکت کند.این همراهی گرامی کم کم تا بدانجا ادامه پیدا کرد که خود به عنوان یک شخصیت کارگری بازنشسته مورداحترام بازنشستگان قرار گرفت .گرامی باهمراهی خود تجمعات بازنشستگان را ارتقا داد وبازنشستگان توانستند به عنوان بخشی از طبقه کارگر تاثیری پذیری خودرا به دولتیان تحمیل نمایند.

از همین روی بود که حاکمیت اسماعیل را تحمل نکرده  ودر فروردین ۱۴۰۰ با یورش شبانه به منزل مسکونیش اسماعیل را دستگیر وبه زندان انتقال دادند .

پس از یک دادگاه فرمایشی بدون حضور وکیل به ۶ سال زندان (که ۴ سال آن قابل اجراست) و۷۴ ضربه شلاق وحدود دو میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد که عینا در دادگاه تحدید نظر تایید شد.

از ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ تا کنون بدون یک روز مرخصی درزندان تهران بزرگ درحبس بودند که چندروزی است به زندان اوین منتقل شده اند.

اسماعیل گرامی ۶۷ سال سن دارد وبه بیماری زمینه ای صرع مبتلا است که با مصرف دهها قرص بیماری را کنترل میکند وازبیماریهای این سن رنج میبرد.

 سندیکاهای کارگری جهانی وتمامی کارگران وبازنشستگان بارها با ارسال طومار ونامه به سران جمهوری اسلامی خواهان ازادی اسماعیل گرامی شده اند وهمچنان بدون پاسخ!

 مسئولیت جان زندانی بر عهده مسئولین زندان است . مسئولیت هرگونه حادثه درزندان متوجه نهادهای قضایی – امنیتی  می باشد.

کارگربازنشسته اسماعیل گرامی ازادباید گردد

*ادامه تجمع اعتراضی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی مقابل استانداری خوزستان

وعده ادامه تجمع روز یکشنبه 9 مردادساعت 9 صبح

روز شنبه 8 مرداد،جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران بابرپایی تجمع مقابل استانداری خوزستان به اعتراضشان نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی ادامه دادند و وعده کردند که فردا هم درهمین مکان برای بنمایش گذاشتن عزم راسخشان در راه دست یابی به مطالبات برحقشان حاضرشوند.

*ادامه اعتراضات کارگران کارخانه داروگر تهران نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی وبی خیالی مسئولان  با تجمع مقابل وزارت کار

روز شنبه 8 مرداد، کارگران کارخانه داروگر تهران  درادمه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی وبی خیالی مسئولان دست بحمع مقابل وزارت کار در خیابان آزادی تهران زدند.

یکی از کارگران در مورد دلایل اعتراض همکاران خود به خبرنگاررسانه ای گفت: 4 ماه از حقوق و 3  ماه بیمه معوقه کارگران داروگر تهران هنوز پرداخت نشده است. در عین حال کارگران فاقد امنیت شغلی هستند و مرتبا تعدادی تعدیل یا تهدید به اخراج می‌شوند. با کنار گذاشتن پیمانکار، سرویس ایاب و ذهاب نیز حذف و تولید در کارخانه متوقف شده است.

او با بیان اینکه در ادامه بلاتکلیفی و طولانی شدن زمان پرداخت دستمزد کارگران، تعداد 20 تا 30 کارگر با سوابق پایین خودخواسته محل کار را ترک کرده و شغل دیگری پیدا کرده‌اند، افزود: کارگرانی که سوابق بالاتری دارند ناچار شرایط سخت کارخانه را برای بازنشستگی تحمل می‌کنند. آن‌ها برای تامین مخارج زندگی به انجام کارهای ساختمانی، پیک موتوری و رانندگی در موسسات کرایه خودرو دست می‌زنند.

این کارگر تصریح کرد: در آخرین تجمع کارگران در خارج از کارخانه در حاشیه جاده مخصوص که در تاریخ 21 تیرماه ماه 1401 + صورت گرفت، در جلسه‌ای مشترک با مسئولان اداره کار وعده پرداخت معوقات 4 ماهه به کارگران داده شد که مسئولان کارخانه از انجام آن خودداری می‌کنند.

یکی دیگر از کارگران این کارخانه نیز اضافه کرد: مشکل اصلی حال حاضر ما پرداخت نشدن حقوق و حق بیمه تامین اجتماعی است که به ترتیب 4 و 3 ماه به تاخیر افتاده است. بسیاری از کارگران با مشکل بی‌پولی امکان تهیه اقلام خوراکی‌شان را ندارند. همچنین با پرداخت نشدن حق بیمه، کارگران از دریافت خدمات درمان رایگان تامین اجتماعی محروم شده‌اند.

این کارگر در ادامه گفت: بعد از  15 تا 20 سال بیمه‌پردازی به دلیل پرداخت نشدن سه ماه حق بیمه، این کارگران و خانواده‌هایشان که در بیمارستان ملکی تامین اجتماعی بستری هستند امکان دریافت خدمات در مانی ندارند و هزینه‌ها را از جیب پرداخت می‌کنند یا امکان بستری شدن در بیمارستان را ندارند. ما از کارفرما درخواست داریم حداقل مشکلات بیمه درمان کارگرانی که درگیر بیماری و بیمارستان هستند را حل کند.

او با بیان اینکه کارگران داروگر خواستار آن هستند تا مسئولان وزارت کار در مقام تنها مرجع قانونی رسیدگی به مطالبات کارگران چاره‌ای برای پرداخت دستمزد نیروی کار شرکت داروگر بیندیشد، در خاتمه تاکید کرد: طی چهار ماه گذشته که پیگیر مطالبات خود بوده‌ایم هیچ مسئولی در غرب تهران به مشکلاتمان اهمیت نداد بنابراین تصمیم گرفتیم صدای خود را به مراجع بالاتر برسانیم تاشاید بخشی از مشکلاتمان مرتفع شود.

+تجمع اعتراضی کارگران  کارخانه داروگر تهران نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان برای چندمین بار

روز سه شنبه 21 تیربرای چندمین بار، کارگران  کارخانه داروگر تهران برای اعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع زدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده، روز سه‌شنبه (21تیر ماه) برای چندمین بار به محقق نشدن پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای، تامین امنیت شغلی، حذف سرویس ایاب و ذهاب و همچنین تعیین تکلیف وضعیت کارخانه اعتراض کردند.

کارگران داروگر تهران می‌گویند: درحالیکه در جلسه‌ی مشترک مسئولان اداره کار و کارفرما قرار بود شرکت بخشی از مطالباتمان را پرداخت کند اما بعد از گذشت چند ماه، بدون در نطر گرفتن موقعیت بی‌پولی کارگران هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشد.

این کارگران همچنین می‌گویند: از ابتدای سال جاری تولید در این واحد تولیدکننده انواع محصولات شوینده (بجز تولید 15 تن شامپو) متوقف شده و کارگران کاری برای انجام ندارند. آنها همچنین دو ماه حقوق معوقه دارند و برای چند ماه حق بیمه‌‌‌شان نیز تمدید نشده است.

به گفته‌ی یکی از کارگران؛ بعد از هر دوره اعتراضِ کارگران داروگر تهران در خارج از کارخانه، برخی مسئولان با وساطت مانع ادامه اعتراض کارگران می‌شوند اما درنهایت وعده‌ها عملی نمی‌شود.

درهمین رابطه: ازسرگیری تجمع اعتراضی کارگران  کارخانه داروگر تهران نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان

روزشنبه 4 تیر ، کارگران  کارخانه داروگر تهران برای انعکاس دوباره اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:برخلاف وعده‌ای که مدیران کارخانه، به آن‌ها داده بودند، هنوز از سه ماه معوقات مزدی، پولی به حساب کارگران پرداخت نشده است.

کارگران گفتند: در آخرین اجتماع اعتراضی کارگران داروگر تهران  که در محوطه بیرونی کارخانه برگزار شد، مدیران و مسئولان قول دادند با آغاز تیر ماه طی چند نوبت مطالباتمان را پرداخت می‌کنند که هنوز عملی نشده است.

کارگران معترض با بیان اینکه با حذف پیمانکار سرویس ایاب ذهاب، کارگران چند ماه است برای رفت آمد دچار مشکل شده‌اند،  گفتند: منتظر عملی شدن پرداخت مطالبات مزدی، معوقات بیمه‌ای، تامین امنیت شغلی، تعیین تکلیف وضعیت کارخانه و مدیریت کارخانه هستیم.

کارگران در ارتباط با وضعیت تولیدات داروگر گفتند: از ابتدای سال جاری تولید در این واحد تولیدکننده انواع محصولات شوینده (بجز تولید 15 تن شامپو) متوقف شده و کارگران کاری برای انجام ندارند.

کارگران در خاتمه تصریح کردند: در پیگیری مطالبات خود، کارفرما مدعی است برای تامین مواد اولیه تولید دچار مشکل شده و در سامانه ثبت‌نام نمی‌شود. این در حالی است که مواد اولیه شامپو و مایع ظرفشویی به راحتی در داخل کشور قابل دسترسی وخرید است.

*خودسوزی یکی از کارکنان  اداره آب و فاضلاب لاهیجان بدلیل  اخراج از کار وعدم پرداخت مطالبات  و وخامت حالش براثر سوختگی شدید

روز شنبه 8 مرداد، یکی از کارکنان  آب و فاضلاب لاهیجان بدلیل اخراج از کار وعدم پرداخت مطالبات ساختمان اداره این شهرستان دراستان گیلان خودسوزی کرد.

درهمین رابطه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان به خبرنگاررسانه ای گفت:این کارگر از کنتورنویسان تحت سرپرستی پیمانکار امور آب و فاضلاب لاهیجان بود که دو ماه قبل توسط پیمانکار از کار خود معلق شده بود .

وی افزود: وی امروز مقابل اداره آب و فاضلاب خود را به آتش کشید که پس از خاموش کردن آتش توسط حاضران در محل، نیروهای اورژانس  اورا به یکی از بیمارستان های لاهیجان منتقل کردند.

وی ادامه داد: با توجه به شدت سوختگی ، اورا به یکی از بیمارستان های رشت منتقل و حال عمومی وی وخیم اعلام شده است.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:

جان شهابی و سعیدی دو عضو زندانی  سندیکا درخطر است.

اعتصاب غذای حسن سعیدی کارگر زندانی محبوس در بند ۲۰۹ زندان اوین‌ به سی وهشت ومین روزرسید ، یک هفته بی خبری از وضعیت سلامت رضا شهابی و حسن سعیدی امروز هشتم مردادماه.

حسن سعیدی امروز هشتم مرداد ماه سی وهشتمین روز اعتصاب غذای خود را در اعتراض به پرونده سازی و روند بازجویی ها پشت سر میگذارد و از نظر جسمانی در شرایط خوبی بسر نمیبرد و همچنین رضا شهابی هم در شرایط جسمانی بسیار بدی بسر میبرد واز هفته گذشته تاکنون هیچ تماس تلفنی مبنی بر صحت سلامتی اش از سوی نامبرده انجام نشده ، با وجود وخامت بد جسمانی ، بازجویان حتی اجازه تلفن به شهابی برای اعلام سلامتی اش نداده اند و سعیدی هم متاسفانه در همین شرایط بسر میبرد.

رضا شهابی و حسن سعیدی را تنها نگذاریم.

*اسماعیل عبدی، دبیر کل سابق کانون صنفی معلمان ایران (تهران) و معلم زندانی در زندان کچویی با وجود بیماری و شرایط قانونی برای اعطای مرخصی درمان، در روزهای اخیر به بند نظامیان این زندان منتقل شده است.

علی رغم اینکه چهل روز پیش رئیس بهداری زندان اوین به دلیل شرایط بیماری اسماعیل عبدی، طی نامه نگاری با مسئولان از جمله رئیس اجرای احکام شعبه دهم دادگاه عمومی و انقلاب کرج خواهان مرخصی درمانی برای این فعال صنفی شده است، اما او هنوز علی‎رغم  بیماری‎های مختلفی چون فشار خون بالا، آسم و تاثیرات ناشی از کرونا بر تخریب ریه، کبد چرپ و سندروم تونل کارپ که موجب بی‎حسی عضلات دست و پا و درد مفاصل و به ویژه در ناحیه دست او شده، نتوانسته است از مرخصی درمانی بهره مند گردد.

در روزهای گذشته به علت ازدیاد بیماری تونل پارت او طی نامه‎ای به مسئولان خواهان مرخصی درمانی خود شده است  و این در خواست با موافقت مسئولان زندان و ریاست شعبه دهم اجرای احکام دادگاه کرج قرار گرفته ولی متاسفانه دادستانی تهران همچنان با مرخصی این فعال شناخته شده جامعه صنفی معلمان مخالفت می ورزد.

یکی از دلایل ابتلا شدن عبدی به سندروم تونل کارپ شرایط استرس زای حاکم بر او و خانواده اش طی سال‎های طولانی بوده است و درمان این بیماری ضرورتا باید در محیطی آرام انجام گیرد.

متاسفانه این روزها منیره عبدی  همسر اسماعیل عبدی هم به دلیل شرایط استرس و عصبی ناشی از  هفت سال زندان اسماعیل عبدی، دچار بیماری سارکوئیدوز شده علت اصلی این بیماری شرایط عصبی است و بدن فرد دچار زخم های فراوان می شود.

شورای هماهنگی ضمن تقدیر از مسئولان زندان کچویی و قاضی اجرای احکام در رعایت قوانین کشور پیرامون حقوق متهم و زندانی، انتظار دارد دادستانی تهران با موافقت قریب الوقوع مرخصی درمانی عبدی و فراهم کردن شرایط درمان او  در محیطی غیر استرس زا، بیش از این موجب تضییع حق قانونی او نگردد.

*وضعیت وخیم شعبان محمدی در پی عدم دسترسی به داروهای تخصصی

شعبان محمدی معلم زندانی که با سناریوسازی نیروهای امنیتی، از سه ماه پیش دستگیر و در سلول های چند نفره‎ی‎ بند 209 زندان محبوس است، طی تماسی که با همسر خود داشته، از بحرانی بودن وضعیت جسمی خود خبر داده است. بر اساس گفته‌های همسر این عضو کانون صنفی معلمان مریوان٬ شعبان محمدی از وضعیت وخیم دستگاه گوارش٬ روده و  کلیه‌های خود خبر داده است و گفته است که لازم است تا در اسرع وقت تحت درمان مناسب قرار بگیرد. شعبان محمدی اعلام کرده‌ است که به داروهای تخصصی خود دسترسی ندارد و علیرغم تذکر آقای محمدی، داروهای جدیدی برای ایشان تجویز کرده که حال او را وخیم‌تر نموده‌است. به همین دلیل، علاوه بر وخامت حال جسمی، بینایی شعبان نیز تحت تاثیر قرار گرفته و از این بابت در وضعیت وخیمی به سر می‌برد. همچنین آقای محمدی گفته است که حبس طولانی مدت و شکنجه‌های روانی در سلول‌های انفرادی باعث شده است تا حافظه او دچار مشکلات جدی شود و در حال حاضر در معرض بیماری فراموشی قرار گرفته است.

همچنین اعلام نموده که در صورت عدم رسیدگی مناسب به شرایط جسمی او و نیز ادامه‎ی این روند غیرقانونی بازداشت ایشان، از روز شنبه 15 مرداد، دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد. از آنجا که این فعال صنفی نیاز حیاتی به دارو دارد، این نحوه از اعتصاب غذا در زمانی کوتاه بسیار خطر آفرین می شود. این خبر موجب نگرانی شدید خانواده و خیل عظیمی از دوستان و همکاران و کنشگران صنفی این فعال صنفی گشته است

شعبان محمدی یکی از نمایندگان مطالبات برحق معلمان ایران است و ادامه بازداشت غیرقانونی و غیر انسانی علیه او و دیگر کنشگران صنفی محکوم است. ما قویا خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط شعبان محمدی و سایر معلمان و کارگران بازداشتی هستیم و تا آزادی همه این عزیزان دست از تلاش و مبارزه برنخواهیم داشت..

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت این معلم زندانی، مسئولیت هرگونه مشکل برای ایشان را متوجه قوه قضاییه و مسئولان زندان می‌داند‌. این شورا ضمن تاکید بر رعایت حقوق متهم توسط قوه‌قضاییه، از مسئولان می‌خواهد دادگاه این فعال صنفی و بقیه معلمان زندانی را به صورت علنی و با حضور هیات منصفه برگزار نماید تا راستی و درست‌کرداری همکاران ما، برای عموم مردم ایران، مسجل شود.

*اطلاعیه کانون صنفی معلمان استان بوشهر

امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، آقایان محمود ملاکی بازرس ومحسن عمرانی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان استان بوشهر در شعبه هفتم بازپرسی بوشهر جهت ارائه آخرین دفاعیات در خصوص دو پرونده اخیر که از طرف اداره اطلاعات و پلیس امنیت برای آنها تشکیل شده، حاضر شدند.

 در یکی از پرونده ها به اتهام اخلال در نظم عمومی و تمرد از دستور ماموران  و در دیگری اقدام علیه امنیت داخلی تفهیم اتهام شدند که آنها بر اساس نص صریح قانون هر دو را رد کردند و در فضای آرام و محترمانه به دفاع از مواضع کانون صنفی معلمان در قبال مطالبات فرهنگیان و قانونی بودن تمام فعالیتهای کنشگری معلمان پرداختند.

 کانون صنفی معلمان بوشهر امیدوار است با مختومه شدن پرونده ها و همراهی مسئولان زیربط با معلمان جهت پیگیری مطالبات قانونی خود، آرامش به جامعه ی فرهنگیان کشور بازگردد.

*بازداشت هیراد پیربداقی جهت اجرای حکم حبس

هیراد پیربداقی، فعال کارگری امروز شنبه ۸ مرداد، در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت و به بند قرنطینه زندان اوین منتقل شد. بازداشت آقای پیربداقی در حالی صورت گرفته است که وی پیش از این احضاریه ای از بابت اجرای حکم دریافت نکرده و پرونده در مرحله تعیین شعبه تجدیدنظر است.

هیراد پیربداقی به ۴ سال و ۸ ماه حبس تعزیری، دو سال محرومیت از عضویت در گروه ها و دسته جات سیاسی و اجتماعی و دو سال ممنوعیت خروج از کشور توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محکوم شده بود.

حضور مقابل یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و اعلام شکایت نسبت به نگهداری متهمان در سلول‌های انفرادی یکی از مصادیق اتهامات آقای پیربداقی عنوان شده بود.

اولین و دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات هیراد پیربداقی به ترتیب در تاریخ های ۸ دیماه و ۳ اسفندماه امسال در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود. در جریان جلسه نخست پرونده به دلیل وجود نواقص و با درخواست مستندات به بازپرسی ارجاع شد؛ با این حال کپی گزارش قبلی و بدون ارائه مستندات از سمت بازپرسی، پرونده جهت بررسی مجددا به دادگاه انقلاب ارسال شد.

هیراد پیربداقی به همراه عسل محمدی در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه بازداشت شده و منزل آنان مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت.

آقای پیربداقی از زمان بازداشت تا تاریخ ۳ دی ماه در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین در کنار زندانیان متهم به جرائم عمومی نگهداری و نهایتا در تاریخ ۱۱ دی‌ماه با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*اعتصاب تعدادی از قصاب های کرمانشاه دراعتراض به بازار نابسامان گوشت برای چندمین روز

روز شنبه 8 مرداد برای چندمین روز، تعدادی از قصاب های کرمانشاه برای اعتراض به بازار نابسامان گوشت از بازکردن مغازه هایشان خودداری کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،گرانی قیمت گوشت در بازار بویژه گوشت گوساله در پی افزایش چند برابری قیمت نهاده و بالطبع افزایش هزینه تولید دام روی قیمت نهایی آن تاثیر گذاشته و بازار قصابان را به کسادی کشانده است.

بنا به گفته فعالان حوزه تولید و توزیع گوشت ، احتمال اینکه قیمت گوشت قرمز طی چند ماه آینده به چندین برابر قیمت فعلی خود در بازار برسد، بسیار است.

یکی از قصابان قدیمی سطح شهر کرمانشاه، گرانی قیمت امروز گوشت گوساله را کمبود آن در بازار عنوان می‌کند و می‌گوید: تا چند روز پیش قیمت هر سه کیلو گوشت گوساله برای قصاب 470 هزار تومان بوده است که طی چند روز اخیر به 530 هزار تومان افزایش پیدا کرده است. یعنی برای قصاب روی هر سه کیلو گرم گوشت 50 هزار تومان اضافه شده است و قصاب باید روی قیمت قبل هر کیلو گوشت 20 تا 25 هزار تومان بکشد تا به سود حدود 7 درصدی خود برسد. استانداری ، تعزیرات و اتحادیه هنوز با قیمت جدید عرضه گوشت در بازار موافقت نکرده است.

وی این عامل را باعث ضرر و زیان به قصابان کرمانشاه می داند و می گوید:استانداری و تعزیرات به قصاب اجازه افزایش قیمت را نمی‌دهد. قصاب مجبور است که گوشت پاک نشده شامل چربی و پوست و …که به درد استفاده نمی‌خورد را به قیمت قبل به مشتری بفروشد. گوشت بی کیفیت را کسی نمی‌خرد و مشتری زیر بار چنین گوشتی نمی رود و مشتری مجبور به خرید گوشت خوب به قیمت جدید می شود .

*تجمع اعتراضی  دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نسبت به وضعیت تغذیه و سرویس ایاب و ذهاب در ترم تابستان

روز شنبه 8 مرداد،جمعی از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به وضعیت تغذیه و سرویس ایاب و ذهاب در ترم تابستان مقابل این واحد آموزش عالی درتهران تجمع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،این دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی مانند «بودجه مشکل دانشجو نیست» و «غذا و سرویس تابستان حق ماست» نسبت به پاسخگو نبودن مسئولان درباره اختصاص سرویس ایاب و ذهاب و غذای گرم با قیمت دانشجویی اعتراض کرده و بیانیه‌ای بقرارزیر در این باره صادر کردند: اهمیت فعالیت دانشجویان در تابستان برای پروژه و پایان نامه در جهت پیشرفت علمی دانشگاه و ارتباط دانشگاه با صنعت بر کسی پوشیده نیست. متاسفانه دانشجویان خواجه نصیر از اولیه ترین حقوق خود در این بازه برخوردار نبودند. علیرغم پیگیری های فراوان دانشجویان برای تغذیه و سرویس ایاب و ذهاب برای تابستان از ماه‌ها پیش، متاسفانه پس از طی شدن هفته‌هایی از شروع ترم تابستان، همچنان مسئولان دانشگاه اکثرا پاسخگو نبوده و یا در پی به تاخیر انداختن و در نهایت شانه خالی کردن از این مسئله بودند. به همین منظور دانشجویان بر آن شدند تا با یک تجمع صنفی به نوعی دیگر صدایشان را به مسئولان دانشگاه برسانند.

مطالبا دانشجویان:

۱. غذای گرم دانشجویان با قیمت دانشجویی فراهم شود.

۲. سرویس ایاب و ذهاب از خوابگاه دانش به دانشکده ها فراهم شود. لازم به ذکر است که مسیر خوابگاه دانش به دانشکده ها بسیار دور است و ناوگان شهری مناسبی هم برای این مسیر وجود ندارد و تردد بدون سرویس، هزینه‌های زمانی و مالی گزافی را بر گردن دانشجو می‌اندازد.

 پس از تجمع، دانشجویان جلسه ای با حضور شهرام صیدی معاون اداری و مالی(نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه)، همراه با ناصر ناصریفر، مدیر امور دانشجویی دانشگاه داشتند که در نهایت نتایج ذیل حاصل شد:

۱. بودجه سرویس ایاب و ذهاب برای دو وعده رفت و دو وعده برگشت در روز اختصاص داده شده و سند آن توسط شهرام صیدی امضا و قول اجرای آن توسط ناصری‌فر تا حداکثر سه روز کاری بعد داده شد.

۲. بودجه غذای تابستان مصوب شد. یک وعده غذا در روز قطعی بوده و در صورت اسکان کمتر از ثبت نام و تعداد روز کمتر، این بودجه صرف وعده دوم یا کمتر شدن هزینه هر وعده خواهد شد.

*مرگ ومفقودالاثر شدن 4 کارگر یک رستوران امامزاده داوود در حادثه سیل

 بدنبال سیل یک رستوران در بالاتر از امامزاده داوود کاملا تخریب و 4 نفر از کارگران این رستوران نیز مفقود شده اند که پیکر بی جان یکی از آنها پیدا شده است.

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.