اخبار و گزارش های کارگری ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– تجمع اعتراضی خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام مقابل قوه قضاییه در تهران برای چندمین بار

– بیانیه حمایتی از منشور مطالبات حداقلی تشکل‌های صنفی و مدنی ایران

منشور مطالبات حداقلی تشکل‌های مستقل، منشور خواسته‌های ما نیز هست

– دومین یکشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به سطح نازل حقوق وعدم همسان سازیش،عیدی کارمندی(مبلغ ناچیز یک میلیون و هشتصد هزار تومانی)  وعدم برخورداری از درمان رایگان باتجمع در اهواز،رشت، شوش،شوشتر،کرمان و کرمانشاه

– تجمع اعتراضی کارگران صنعت فولاد کشور نسبت به عدم پاسخگویی به مطالباتشان مقابل صندوق بازنشستگی فولاد کشور در تهران

– ادامه اعتراضات کارگران بازنشسته سهامدارکارخانه  فرش گیلان نسبت به روند توزیع سود سالانه با تجمع مقابل نمایشگاه دائمی و بین‌المللی استان گیلان

– شماره ای دیگر از سریال  اعتراضات کارگران شهرداری یاسوج نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وعدم پاسخگویی مسئولان با تجمع مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

– ادامه کنش های دامنه دار کارگران نگهبان پروژه قطار شهری اهوازدراعتراض به عدم پرداخت 18 ماه حقوق و 2 سال عیدی وبی خیالی مسئولان با تجمع مقابل فرمانداری اهواز

– تجمع اعتراضی فرهنگیان مالباخته تبریز نسبت به بلاتکلیفی 25 ساله در رابطه با زمین های خریداری شده جلوی موزه ساعت

– شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران:حمایت از فرخوان انجمن صنفی معلمان استان فارس

– دیدار جمعی از فعالین حقوق زنان، کارگری، کودکان، زندانیان سیاسی دهه شصت ، کانون نویسندگان ایران و دادخواهان از مریم محمدی و اسرین درکاله فعالین” ندای زنان ایران” که به تازگی از زندان آزاد شدند.

– دیدار تعدادی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران با مسعود فرهیخته

دومین روز اعتصاب بازیکنان تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان نسبت به عدم پرداخت حقوق

– تجمع اعتراضی نانوایان پایتخت تهران نسبت به کاهش سهمیه آرد و بالا رفتن هزینه طبخ نان مقابل اتحادیه نانوایان تهران

– کوکب بداغی پگاه فعال صنفی خوزستان  ودبیر تربیت بدنی شهرستان ایذه به سه ماه انفصال از خدمت در هیات بدوی محکوم گردید

– شکایت اطلاعات سپاه از دکتر حسن باقری‌نیا عضو هیات علمی دانشگاه سبزواری

– دو ترم تعلیق تحصیلی حاصل کمیته‌ی انضباطی امنیتی

– حمله حراست دانشگاه تهران به دانشجویان و رهگذران در خارج از دانشگاه

– دو ترم تعلیق تحصیلی حاصل کمیته‌ی انضباطی امنیتی

– عدم اعزام داود رضوی به آندوسکوپی علیرغم دستور پزشک

*تجمع اعتراضی خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام مقابل قوه قضاییه در تهران برای چندمین بار

روزیکشنبه 30 بهمن برای چندمین بار، جمعی از خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام دست به تجمع  مقابل قوه قضاییه در تهران زدند وبا سردادن شعارها وبرافراشتن پلاکاردها خواهان اعدم نکردن بستگانشان شدند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام اینبار مقابل زندان کرج

روز دوشنبه 24 بهمن ،جمعی از خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام با برپایی تجمع مقابل زندان کرج خواهان متوقف کردن اعدام بستگانشان شدند.

*بیانیه حمایتی از منشور مطالبات حداقلی تشکل‌های صنفی و مدنی ایران

منشور مطالبات حداقلی تشکل‌های مستقل، منشور خواسته‌های ما نیز هست

زن زندگی آزادی

بیانیه حمایتی از منشور مطالبات حداقلی تشکل‌های صنفی و مدنی ایران

منشور مطالبات حداقلی تشکل‌های مستقل، منشور خواسته‌های ما نیز هست!

شامگاه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ منشوری از مطالبات حداقلی ۲۰ نهاد مستقل صنفی و مدنی ایران منتشر شد که شامل ۱۲ بند مطالبات و همچنین متنی درباره تحلیل از اوضاع و شرایط جامعه بود.

ما نهادها و تشکل‌های سیاسی و مبارزاتی که در جریان انقلاب زن زندگی آزادی، به این انقلاب پیوستیم، تنها راه احقاق حقوق از دست رفته مردم ایران را پیروزی انقلاب «زن زندگی آزادی» می‌دانیم و تحقق بند به بند منشور مذکور را تنها راه رسیدن به زندگی آزاد، شاد، مرفه و برابر و حکومتی سکولار که در آن شرکت مستقیم مردم در اداره کشور معنا داشته باشد، می‌دانیم.

ما نهادها و تشکل‌ها همچنین خواهان پیوستن تمام جامعه به مطالبات مطرح شده در این منشور هستیم و اعلام می‌کنیم هرگونه اقدام و عمل سیاسی در کشور با توجه ویژه به این منشور مشروعیت و مقبولیت سیاسی دارد.

از نمایندگان سیاسی و صنفی خود در تمام سطوح سیاسی درخواست داریم که این مطالبات حداقلی را ارج نهاده و آنرا سرلوحه اقدمات آتی انقلاب‌مان قرار دهند.

از همه مردم و نمایندگان صنفی و مدنی مردم در جنبش‌های مبارزاتی دیگر دعوت میکنیم با هشتگ منشور مطالبات حداقلی به حمایت سراسری از این منشور بپردازند و راه انقلاب را با یک اتحاد واقعی و همگانی حول مطالبات انسانی جامعه هموار سازند.

لیست اول حمایت از منشور مطالبات حداقلی:

اتحاد جوانان محلات ایران (اجما)

جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس

نهاد اتحاد دانشگاه صنعتی اصفهان

جمعی از فعالین و دانشجویان دانشگاه فنی دخترانه سنندج

جمعی از فعالین و دانشجویان دانشگاه یزدان‌پناه کردستان

جمعی از فعالین دانشگاه جندی شاپور

گروه دختران آفتاب ارومیه

گروه زنان و جوانان انقلابی تهرانسر

دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل

جمعی از فعالین و دانشجویان دانشگاه بهشتی

نهاد اتحاد دانشجویان استان تهران

نهاد جنبش دانشجویی دانشگاه شهرقدس

نهاد آزادی‌خواهان دانشگاه تهران شمال

*دومین یکشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به سطح نازل حقوق وعدم همسان سازیش،عیدی کارمندی(مبلغ ناچیز یک میلیون و هشتصد هزار تومانی)  وعدم برخورداری از درمان رایگان باتجمع در اهواز،رشت، شوش،شوشتر،کرمان و کرمانشاه

روزیکشنبه 30 بهمن، کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در دومین یکشنبه اعتراضیشان نسبت به سطح نازل حقوق وعدم همسان سازیش،عیدی کارمندی(مبلغ ناچیز یک میلیون و هشتصد هزار تومانی) وعدم برخورداری از درمان رایگان دست به تجمع مقابل سازمان اجتماعی دراهواز،رشت، شوش،شوشتر،کرمان و کرمانشاه زدند.

شعارها:

«حقوق ما ریالیه هزینه ها دلاریه»

«عیدی کارمندی نمی خوایم نمی خوایم»

«عیدی یک و هشتصدی نمی خوایم نمی خوایم»

اهواز:

شوش:

کرمانشاه:

*تجمع اعتراضی کارگران صنعت فولاد کشور نسبت به عدم پاسخگویی به مطالباتشان مقابل صندوق بازنشستگی فولاد کشور در تهران

روزیکشنبه 30 بهمن،جمعی از کارگران صنعت فولاد کشوربرای انعکاس هر چه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پاسخگویی به مطالباتشان مقابل صندوق بازنشستگی فولاد کشور در تهران تجمع کردند.

مطالبات:

1- اجرای قوانین بر اساس دستورالعمل های استخدامی فولاد

2- اصلاح حقوقها و همسانسازی همانند سایر صندوق در ۱۴۰۱با توجه به تورم

3- رفع مشکلات درمانی

4- پرداخت مطالبات

5- پرداخت حق مناطق جنگی و کمتر توسعه یافته

6- به روز رسانی حق مدیریت و سختی کار

برپایه گزارش منتشره درشبکه های اجتماعی بدنبال این تجمع،جلسه ای با حضور تجمع کنندگان  و مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد کش.ر برگزارشد.

کارگران بازنشست صنعت فولاد پس ازاین نشست اعلام کردند:تجمع این همکاران به معنی نیاز به جلسه با شما و یا معاونتهای شما نبود . از این گونه جلسات به صورت تخصصی تر نیز قبلا  برگزار شده بود .ما خواهان پاسخگویی به مطالبات وحل مشکلاتمان هستیم.

آنها در خاتمه هشداردادند: قطعا در صورت تعلل و وقت کشی با هماهنگی و برنامه ریزی تجمع به مراتب با شکوه تری مقابل یکی از مراکز تصمیم گیرنده کشور در تهران برگزار خواهد شد .

*ادامه اعتراضات کارگران بازنشسته سهامدارکارخانه  فرش گیلان نسبت به روند توزیع سود سالانه با تجمع مقابل نمایشگاه دائمی و بین‌المللی استان گیلان

روز چهارشنبه 26 بهمن برای چندمین بار+، کارگران بازنشسته سهامدارکارخانه  فرش گیلان با تجمع مقابل نمایشگاه دائمی و بین‌المللی استان گیلان در رشت اعتراضشان را نسبت به روند توزیع سود سالانه بنمایش گذاشتند وخ خواهان شفاف‌سازی در روند توزیع سود سهام و گزارش‌های سالانه شدند.

یکی از کارگران بازنشسته حاضر در تجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: بعد از اجتماع روز چهارشنبه حدود 130 نفر از کارگران بازنشسته سهامدار فرش گیلان مقابل کارخانه که در آن نمایشگاه عیدانه برگزار شده بلافاصله مسئول حراست شرکت ایران سازه (که متعلق به تامین اجتماعی است) با اختلالی که در روند فروش غرفه‌داران ایجاد شد با یکی از نمایندگان کارگران معترض ارتباط تلفنی گرفت و قرار شده تا چندروز آینده به صورت ویژه وضعیت سهام کارگران را پیگیری کند.

او در خاتمه به نمایندگی از همکاران خود تصریح کرد: این وعده‌ها را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک وضعیت  بلاتکلیف سهام ما مشخص شود؛ انتظار داریم سهامداران اصلی با پرداخت حق سهم کارگران از روند توزیع سود سهام و گزارش‌های سالانه به ما سهامداران جزء گزارش بدهند.

+تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته سهامدارکارخانه  فرش گیلان نسبت به روند توزیع سود سالانه وگزارش غیرشفاف سالیانه شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین و صنایع کاغذسازی کاوه مقابل نمایشگاه دائمی و بین‌المللی استان گیلان

روز دوشنبه 10 بهمن، جمعی از 228 کارگر بازنشسته سهامدارکارخانه  فرش گیلان که صاحب 5/7درصد از سهام این واحد تولیدی هستند،برای بنمایش گذاشتند اعتراضشان نسبت به روند توزیع سود سالانه وگزارش غیرشفاف سالیانه شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین و صنایع کاغذسازی کاوه دست به تجمع مقابل نمایشگاه دائمی و بین‌المللی استان گیلان درکلانشهر رشت زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند: شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین و صنایع کاغذسازی کاوه که به ترتیب سهامدار این واحد تولیدی هستند، در خصوص گزارش سالانه و توزیع سود سهام شفاف عمل نمی‌کنند.

آنها افزودند:در سال 76، سهام کارخانه فرش گیلان که تولیدکننده انواع فرش و موکت است، از سوی وزارت صنایع دولت وقت بین شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین، شرکت صنایع کاغذسازی کاوه و حدود 228 کارگری که آن زمان در این واحد تولیدی مشغول بودند، تقسیم شده است.

آنها گفتند: واحد تولیدی فرش گیلان که سالهای پیش فعالیت تولیدی آن متوقف شده از سال 86 با حدود 170 هزار متر زمین و مستغلات از قبیل سوله و انبار به نمایشگاه دائمی و بین‌المللی استان گیلان اجاره داده شده اما درآمد حاصل از آن هنوز به کارگران سهامدار پرداخت نشده است.

این بازنشستگان خواهان شفاف‌سازی در روند توزیع سود سهام و گزارش‌های سالانه هستند و تاکید کردند: خرید و فروش سهام این کارخانه و تغییرات مدیریتی آن بدون درنظر گرفتن میزان سهم آنها غیرقانونی است.

*شماره ای دیگر از سریال  اعتراضات کارگران شهرداری یاسوج نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وعدم پاسخگویی مسئولان با تجمع مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

روزیکشنبه 30 بهمن، کارگران شهرداری یاسوج درادامه اعتراضات سریالیشان+ نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وعدم پاسخگویی مسئولان دست به تجمع مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد زدند.

یک کارگر شهرداری یاسوج با اظهار تأسف از اینکه هیچ مسئولی پاسخگوی دغدغه ها و نگرانی های آنان نیست،به خبرنگاررسانه ای گفت: خودتان می دانید که در هشت ماهه گذشته، تورم چه میزان افزایش یافته و اختلاف ارزش پولی که امروز به ما می دهند با ارزش پولی که باید هشت ماه قبل به ما می دادند زمین تا آسمان است.

او با تاکید براینکه دیگر رویمان نمی شود در چشم زن و بچه های خود به دلیل فقر و نداری نگاه کنیم، خاطرنشان کرد: هرکدام از این کارگران زن و چند فرزند داشته که برای امرار معاش آنها، مشکلات گسترده ای وجود دارد.

یک کارگر دیگر شهرداری یاسوج با بیان اینکه 20 سال است کارمند دفتری هستم و هشت ماه است که حقوق نگرفته ام، یادآورشد: از سال 82 تاکنون نیروی قراردادی هستم، فلان کارگر چون پسر یا برادر فلان مسئول است حقوقش را سر وقت می گیرد اما به ما نه حقوق می دهند و نه مساعده.

یک کارگر معترض شهرداری یاسوج هم سابقه کاری خود در شهرداری این شهر را 19 سال عنوان و اظهار داشت: از مهرماه تاکنون می خواهند حقوق یک برج را بدهند و دهها بار هم قول پرداخت داده اند اما تاالان یک ریال پرداخت نشده است.

یکی از کارگران آتش نشانی شهرداری یاسوج هم، پرداخت نشدن حقوق خود و سایر کارگران شهرداری را تأسف بار خواند و ادامه داد: در تجمع امروز همه ما کارگران شهرداری  از وضعیت پرداخت حقوق ها ناراضی هستیم.

یک پاکبان مُعترض هم از ناامیدی خود و همکارانش از شهرداری یاسوج خبرداد و اظهارداشت: هشت ماه است که حقوقی نگرفته ایم و هیچ اُمیدی هم نداریم چراکه  مسئولان  شهرداری  پاسخگوی ما نیستند.

+ادامه اعتراضات کارگران شهرداری یاسوج نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق و حق بیمه با تجمع مقابل ساختمان شورای شهر

روزیکشنبه 2 بهمن، کارگران شهرداری یاسوج درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق و حق بیمه با تجمع مقابل ساختمان شورای شهر مقابل ساختمان شورای شهرتجمع کردند.

یکی از این کارگران  حاضردرتجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: پاکبانان از شهریورماه امسال تاکنون حقوق نگرفته ایم و بیمه برای ما واریز نشد.

وی با بیان اینکه بیمه ما نیز مرتب پرداخت نمی شود، افزود: به همین دلیل ما بامشکلاتی زیادی مواجه هستیم.

یکی دیگر از کارگران شهرداری حاضر در این تجمع نیزگفت: ما گرسنه ایم و تجمع ما تنها برای مطالبه حقوق‌مان است.

وی تصریح کرد: مسئولان و متولیان از جمله اعضای شورا و شهردار خودشان اگر پنج ماه حقوق نگیرند چکار میکند؟ چطور زندگی خود را می چرخانند.

یکی دیگر از این کارگران گفت: خدا خوش میاد ما زندگی خود را با قرض بگذرانیم آیا مسئولان می توانند بدون حقوق و بیمه همچون ما زندگی کنند.

وی تصریح کرد: آیا کسی نیست به داد ما برسد؟ چند مرتبه  است که ما تجمع کرده و خواستار حقوق و مطالبات‌مان هستیم، مسئولان به قول و وعده هایی که می دهند عمل کنند.

یک کارگر دیگر عنوان کرد: کسی ما را تحریک نمی‌کند، بحث ما سیاسی نیست فقط و فقط حقوق و مزایای خود را مطالبه می کنیم ما نان برای زن و بچه مان نداریم.

وی با بیان اینکه کارگران فضای سبز نزدیک به 13 ماه است که حقوق نگرفتیم، بیان کرد: اختلافات و بحث های شورا سر نان و حقوق ما کارگران نیست.

*ادامه کنش های دامنه دار کارگران نگهبان پروژه قطار شهری اهوازدراعتراض به عدم پرداخت 18 ماه حقوق و 2 سال عیدی وبی خیالی مسئولان با تجمع مقابل فرمانداری اهواز

روز یکشنبه 30 بهمن، کارگران نگهبان پروژه قطار شهری اهوازدراعتراض درادامه کنش های دامنه دارشان دراعتراض به عدم پرداخت 18 ماه حقوق و 2 سال عیدی وبی خیالی مسئولان دست به تجمع مقابل فرمانداری در کلانشهراهواز زدند وخواستار رسیدگی بازرسان وزارت کار به وضعیت پرداخت مطالبات عقب افتاده خود شدند.

یکی از کارگران با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان استانی در واکنش به اخباری که در چهار سال گذشته در مورد شرایط سخت زندگی کارگران نگهبان پروژه قطار شهری اهواز در نتیجه تعطیلی کارگاه‌ و عدم دریافت ماه‌ها حقوق منتشر شده است، به خبرنگاررسانه ای گفت: از بازرسی وزارت کار می‌خواهیم با ورود به پروژه قطار شهری اهواز به روند پرداخت حقوق کارگران شاغل در آن رسیدگی کند.

وی ادامه داد: 18ماه حقوق و 2 سال عیدی از کارفرمای شرکت پیمانکاری «کیسون» طلبکاریم و آخرین حقوق که به ما کارگران بعد از چندین روز اعتراض در بهمن ماه پرداخت شده؛ دو تا ۵ میلیون تومان بوده که آنهم در چندین مرتبه به حساب حدود 113کارگر به صورت علی‌الحساب پرداخت شده و خبری از پرداخت مابقی مطالبات، علیرغم اینکه کمتر از یک ماه به پایان سال 1401 داریم؛ نیست.

او گفت: شرایط زندگی کارگران نگهبان پروژه قطار شهری اهواز به دلیل‌ عدم پرداخت حقوق، عیدی و بیمه خوب نیست و از این بابت جا دارد وزارت کار؛ بازرسان خود را روانه کارگاه متروی اهواز کند.

این کارگر با بیان اینکه باید مشخص شود تا چه زمانی معوقات مزدی کارگران پرداخت می‌شود، گفت: 2سال است، پیمانکار به ما کارگران عیدی نمی‌دهد و آغاز سال جاری را همانند سال گذشته بدون عیدی و حقوق سپری کردیم. در حال حاضر هم که در آستانه سال جدید هستیم، سفره‌هایمان خالی‌تر از همیشه است.

یکی دیگر از کارگران گفت: جدا از وضعیت بی‌حقوقی فاقد امنیت شغلی هستیم و اخیرا کارفرما اقدام به تعدیل 5 نفر از همکاران کرده است.

*تجمع اعتراضی فرهنگیان مالباخته تبریز نسبت به بلاتکلیفی 25 ساله در رابطه با زمین های خریداری شده جلوی موزه ساعت

روزیکشنبه 30بهمن،جمعی از فرهنگیان مالباخته تبریزبرای اعتراض به بلاتکلیفی 25 ساله در رابطه با زمین های خریداری شده جلوی  موزه ساعت در تبریز تجمع کردند.

*شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران:حمایت از فرخوان انجمن صنفی معلمان استان فارس

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران، قویا از تصمیم معلمان استان فارس برای تجمع روز چهارشنبه ۳ اسفند، مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، واقع در خیابان معدل حمایت خواهد کرد و از تمامی معلمان استان فارس درخواست می‌شود که در این کنش صنفی حضور به هم رسانند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان قبل از موافقت با کنش صنفی انجمن‌های صنفی معلمان استان فارس با خواسته‌های آن همدل و همراه بوده و از طرف همه معلمان ایران خواهان تحقق خواسته‌ها و مطالبات معلمان می‌باشد.

معلمان استان فارس، به ویژه فعالان صنفی و اعضای هیئت مدیره استان فارس، در سال گذشته برای احقاق حقوق مسلم خود راسخانه عمل نمودند که حاکمیت قاصر از پاسخگویی و گفتگوی رو در رو با انجمن‌های صنفی استان فارس راه پرهزینه و بی‌فایده سرکوب را انتخاب کرد در حقیقت عیان بود که حاکمیت این رویکرد پرهزینه را از روی استیصال و نداشتن توان اتخاذ تصمیم صحیح، در برابر نهادی مدنی مبتنی بر منطق و استدلال اتخاذ خواهد کرد.

به اطلاع شهروندان می‌رساند ممکن است حاکمیت همچنان راه پرهزینه سرکوب را در مقابل استدلال و منطق انجمن‌های صنفی استان فارس انتخاب کند اما حاکمیت به ضرس قاطع به این نتیجه رسیده است که رویکرد سرکوب، تهدید، تنبیه و خشونت معلمان را مجاب به سکوت نخواهد کرد اما رهیافت دوگانه درک و عمل حاکمیت معلمان را از اصلاح امور به دست مدیران تحت امر حاکمیت به کلی ناامید کرده است. برای شهروندان ایران و جهان مسجل شده است که سرکوب بیش از این که در ماه‌های قبل در سراسر ایران در قبال معلمان، دانش اموزان و شهروندان انجام داد، شدنی نیست.

فراموش نخواهیم کرد معلمی را در جوانرود که در حال برگشت از مسجد بعد از نماز مغرب بود به ضرب گلوله کشتید.

فراموش نخواهیم کرد که در اردبیل #اسرا_پناهی، دانش آموز مدرسه شاهد دخترانه به ضرب باتوم نیروهای سرکوب کشته شد. در دهگلان #هستی_پناهی با خشونت عریان نیروهای امنیتی به کما رفته و بدتر از آن کودک خردسال #کیان_پیرفلک، #نیکا_شاکرمی، #سارینا_اسماعیلی و جان عزیز بیش از ۶۰ کودک به قتل رسیده دیگر و سایر کشته شدگان #انقلاب_ژینا را فراموش نخواهیم کرد و ما را برای احقاق خون کشته شدگان و ایجاد فضای امن برای سایر کودکان مصمم‌تر خواهد کرد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، علاوه بر حمایت فعلی از معلمان فارس برای تجمع صنفی روز چهارشنبه ۳ اسفند از هر حرکت دادخواهانه و حق‌طلبانه شهروندان حمایت خواهد کرد. همچنین از دادخواهی خانواده آسیب‌دیده‌گان و کشته‌شده‌گان تا حصول نتیجه منصافانه و از هر حرکت صنفی شهروندان از هر قشر و گروهی حمایت قاطع خواهیم کرد و مانند گذشته در کنار مردم ایران خواهیم ایستاد.

از شهروندان در سراسر ایران می‌خواهیم به شیوه‌های خلاقانه در روز چهارشنبه ۳ اسفند از معلمان استان فارس حمایت نمادین خود را به عمل آورید.

هرگونه ممانعت از برگزاری تجمع معلمان استان فارس در روز چهارشنبه ۳ اسفند، برگزاری تجمع معلمان در تمام شهرهای ایران را به دنبال خواهد داشت. زیرا مردم عزیز ایران بر حق خود اشعار دارند که تجمع مطابق اصل آزادی است و هرگونه اراده‌ای برای ممانعت از تحقق آزادی خلاف اصل بوده و عملی مجرمانه می‌باشد و شورای هماهنگی در مقابل عمل مجرمانه سکوت نخواهد کرد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۳۰ بهمن ۱۴۰۱

*دیدار جمعی از فعالین حقوق زنان، کارگری، کودکان، زندانیان سیاسی دهه شصت ، کانون نویسندگان ایران و دادخواهان از مریم محمدی و اسرین درکاله فعالین” ندای زنان ایران” که به تازگی از زندان آزاد شدند.

*دیدار تعدادی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران با مسعود فرهیخته

مسعود فرهیخته نائب رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران است که روز ۱۲ آذر پس از خروج از اداره آموزش و پرورش البرز توسط اطلاعات سپاه دستگیر شده بود و روز ۱۲ بهمن به قید وثیقه از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

*دومین روز اعتصاب بازیکنان تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان نسبت به عدم پرداخت حقوق

روز یکشنبه 30 بهمن برای دومین روز، بازیکنان تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان برای اعتراض به عدم پرداخت حقوق از تمرین قبل از بازی با تیم پرسپولیس در تهران خودداری کردند.

*تجمع اعتراضی نانوایان پایتخت تهران نسبت به کاهش سهمیه آرد و بالا رفتن هزینه طبخ نان مقابل اتحادیه نانوایان تهران

روزیکشنبه 30 بهمن، نانوایان پایتخت تهران برای اعتراض به کاهش سهمیه آرد و بالا رفتن هزینه طبخ نان مقابل اتحادیه نانوایان تهران در مقابل ثابت ماندن نرخ مقابل اتحادیه نانوایان تهران تجمع کردند.

*کوکب بداغی پگاه فعال صنفی خوزستان  ودبیر تربیت بدنی شهرستان ایذه به سه ماه انفصال از خدمت در هیات بدوی محکوم گردید

شایان ذکر است که این رای بدویست و سی روز از زمان ابلاغ فرصت اعتراض دارند. ضمن اینکه نامبرده با قرار کفالت ٢٠٠ میلیونی ازاد هستند و در حال حاضر پرونده باز هستند.

*شکایت اطلاعات سپاه از دکتر حسن باقری‌نیا عضو هیات علمی دانشگاه سبزواری

حسن باقر‌ی‌نیا عضو هیات علمی گروه روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه حکیم سبزواری، در صفحه شخصی خود اعلام کرده است امروز ۳۰ بهمن ساعت ۸ صبح به شکایت اطلاعات سپاه به شعبه ۹۰۲ بازپرسی مشهد احضار شده است.

وی پیش‌تر به دلیل همراهی با دانشجویان و اعتراض به احکام انضباطی صادره برای دانشجویان، از طرف دانشگاه به حالت تعلیق در‌آمده و از حضور در دانشگاه منع شده بود.

*دو ترم تعلیق تحصیلی حاصل کمیته‌ی انضباطی امنیتی

زهرا شاکر دانشجوی کارشناسی ارشد علوم اقتصادنظری دانشگاه الزهرا توسط شورای بدوی انضباطی به دو نیمسال محرومیت از تحصیل با احتساب در سنوات و محرومیت از خوابگاه تا پایان تحصیل محکوم شد. این حکم در شورای تجدیدنظر عینا تایید شد.

گفتنی است تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه در سکوت خبری تعلیق و محروم از تحصیل شده‌اند که برگزاری جلسات انضباطی آن‌ها با تخلفات بسیاری همراه بوده است.

*حمله حراست دانشگاه تهران به دانشجویان و رهگذران در خارج از دانشگاه

طبق قوانین جدید دانشگاه تهران دانشجویان دختر که پیش‌تر هنگام ورود به دانشگاه مورد بازخواست برای حجاب قرار می‌گرفتند، امروز هنگام خروج نیز با برخورد حراست و دریافت کارت دانشجویی مواجه شدند.

در بیرون از دانشگاه تعدادی دانشجو و رهگذر به برخورد نامناسب حراست اعتراض کردند که مسئول حراست ابتدا معترضان را تهدید و سپس مورد اهانت قرار داد.

هنگامی که دانشجویان و رهگذران مقابل این توهین ها ایستادگی کردند چندین مامور حراست به خارج دانشگاه آمدند و افراد را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

۳۰بهمن۱۴۰۱

*دو ترم تعلیق تحصیلی حاصل کمیته‌ی انضباطی امنیتی

نرگس خالقی‌فرد دانشجوی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران در شورای بدوی کمیته‌ی انضباطی به دو نیمسال محرومیت از تحصیل با احتساب در سنوات محکوم شد. لازم به ذکر است با درخواست تجدید نظر این دانشجو مخالفت شد.

*عدم اعزام داود رضوی به آندوسکوپی علیرغم دستور پزشک

بنا به اطلاع واصله، قرار بود که داود رضوی در تاریخ ۲ اسفند برای آندوسکوپی و کولونوسکوپی به بیمارستان اعزام شود. خانواده این کارگر زندانی با هماهنگی با زندان و بر اساس دستور پزشک برای وی نوبت گرفته بودند که متاسفانه این اعزام بدون ذکر دلیل کنسل شده است، و داروهای لازم برای امادگی قبل انجام کولونوسکوپی که از ۴۸ ساعت قبل هست را در اختیار ایشان قرار نداده اند.

داود رضوی از ناراحتی مزمن معده در رنج است و همچنین مشکلات دندان‌ها باعث تشدید وضعیت وخیم وی شده و چند بار دچار خونریزی معده شده است. این شرایط باعث شده که آقای رضوی به طور مداوم دچار افت فشار خون شده و احساس ضعف و خواب آلودگی داشته باشد. علیرغم اینکه هم پزشک معالج این کارگر  زندانی و هم پزشک زندان دستور کولونوسکوپی و آندوسکوپی  داده‌اند اما مسئولین زندان بدون دلیل موجه از اعزام وی به مرکز درمانی خودداری می کنند.

این وضعیت باعث نگرانی شدید خانواده در رابطه با سلامتی آقای رضوی شده است.

داود رضوی، عضو هیات‌مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد، که ۵ مهر ماه ۱۴۰۱ بازداشت شده است، هم چنان بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ نگهداری می‌شود و با وجود انتقال پرونده ایشان به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، هنوز کیفرخواستی برای او صادر نشده و بازداشت موقت او نیز در دو ماه اخیر به ایشان ابلاغ نگردیده است.

در مراجعه خانواده رضوی به دادگاه انقلاب با درخواست مرخصی جهت انجام مراحل درمان نیز موافقت نشد و اعلام کردند به دنبال نامه‌ی زندان، روند کارهای درمانی پیگیری خواهد شد.

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن ابراز نگرانی از وضعیت داود رضوی، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط این کارگر زندانی و رسیدگی فوری پزشکی به نامبرده می‌باشد. سندیکا قوه قضائیه و مقامات زندان را مسئول سلامتی داود رضوی می داند و در قبال هرگونه صدمه ای به ایشان باید پاسخگو‌ باشند.

کارگر زندانی آزاد باید‌ گردد!

زندانی سیاسی آزاد باید گردد!

چاره کارگران وحدت و تشکل

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۳۰ بهمن ۱۴۰۱

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.