هفتم تیرماه ۱۳۶۶ روز بمباران شیمیایی سردشت

هفتم تیرماه ۱۳۶۶ روز بمباران شیمیایی سردشت

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

هفتم تیرماه ۱۳۶۶ روز بمباران شیمیایی سردشت

هفتم تیرماه ۱۳۶۶ روز بمباران شیمیایی سردشت، روزی برای همدردی با اهالی این شهر و قربانیان بمبارانهای شیمیایی در سوریه

هموطنان گرامی

هفتم تیرماه ۱۳۹۶ سالروز بکارگرفتن از بمب شیمیایی توسط رژیم صدام حسین علیه مردم بی دفاع ومظلوم سردشت به بهانه جنگ با حکومت جمهوری اسلامی است. این روز یادآور ننگ استفاده از بمب شیمیایی در جهان است که برای اولین بار پس از جنگ جهانی اول، در خاک ایران مورد استفاده قرار گرفت.

بمب شیمیایی با ظرفیت کشتار جمعی که با تسهیلات دُول ایالات متحده آمریکا و آلمان فدرال که دعوی پیشتازی در دموکراسی و حقوق بشر را دارند در اختیار جنایتکاری مانند صدام حسین قرار می گیرد و در پیِ استفاده از آن، ۱۱۰ انسان بی دفاع کشته می شوند که شامل زنان و کودکان بوده و ۸۰۰۰ تن دیگر مصدوم می گردند. تأثیرات مخرب انسانی و زیست محیطیِ آن تا به امروز نیز باقی مانده است.

این واقعه هولناک و شرم آور در تمدن بشری فراموش شدنی نخواهد بود. همچنین سکوت مجامع جهانی بویژه دولتهای اروپایی و آمریکا که خود را بانیِ حقوق بشر دانسته و می‌دانند نیز فراموش نخواهد شد.

در سوریه نیز این سلاح ضد انسانی در سالیان اخیر بارها بکار گرفته شده و مردم بی دفاع سوریه بویژه کودکان قربانیِ اصلی آن بوده اند. مردم ایران با داشتن تجربه تلخِ سر دشت و مردم عراق با تجربه ای مشابه درحلبچه می توانند عواقب استفاده از مواد شیمیایی در جنگ داخلی سوریه را بخوبی دریابند. هیچگاه صحنه های کشتار انسانها با این سلاح هولناک از حافظه تاریخی بشریت پاک نخواهد شد.

از آنجاییکه تولید، مصرف و انباشت بدافزارهای شیمیایی و بیولوژیک طبق کنوانسیون های بین‌المللی غیر قانونی و ضد بشری اعلام شده است، بدیهی است مسئولیت بکارگیری و استفاده از این جنگ افزار کشتار جمعی در سوریه، با دولت جنایتکار اسد و دیگرکشورهایی است که، در ساخت، فروش یا انباشت این نوع سلاح با سوریه همکاری داشته اند.

اینکه دولت سوریه اعلان کرده است این سلاح به دست داعشیان افتاده و آنان از این سلاح استفاده کرده‌اند، باورکردنی نیست و دولت سوریه باید پاسخگو باشد که این نوع سلاح در انبار ارتش سوریه به چه منظور نگهداری می شده است و برای استفاده در کدام جنگ فرضی و علیه چه هدفی قابل توجیه بوده است که حالا در پی بی نظمی موجود به دست افراد غیر مسئول یا داعش افتاده؟ گرچه اظهارات مقامات سوری و مخالفین آنان در مورد عدم استفاده از این سلاح قابل به اعتبار نبوده و نیست.

جبهه ملی ایران – اروپا خود را همدرد با هم میهنان مظلوم و قربانی شده این جنایت شرم آور در سردشت می داند و همچنین همدردیِ خود را با مردم بی پناه و مظلوم سوریه در رنج ناشی از بکارگیریِ این سلاح، ابراز می دارد.

با امید به رهایی مردم هر دو کشور از استبداد، فساد و ستم حکومتی

با امید به جمع آوری و محو همه سلاح های کشتار جمعی

برقرار باد دوستی و صلح بین ملّت های منطقه

برقرار باد حقوق بشر و صلح برای جهان

جبهه ملی ایران – اروپا

تیرماه ۱۳۶۹

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.